سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد:

بهره مندی ۱۰۰ در صدی روستا‌ها از نعمت برق در همدان/ بهره برداری ۴ نیروگاه خورشیدی دهه فجر در همدان

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از بهره مندی ۱۰۰ در صدی روستا‌ها از نعمت برق در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مهدی شهیدی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه در پیرامون تشریح عملکرد صنعت برق به مناسبت گرامیداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه در اوایل انقلاب ۸۶ هزار مشترک برق در استان همدان وجود داشت، خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ تعداد مشترکین برق استان همدان به ۷۲۲ هزار مشترک رسیده است که او در مقایسه با اوایل انقلاب ۹ برابر شده است.

 وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تا سال ۹۶ به طور میانگین هر سال یک درصد از تلفات برق کشور کاهش یافته افزود: تا کنون در این زمینه ۲۵۵ میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان  با اشاره به اینکه  در سال ۹۶ میزان مصرف انرژی در کشور ۲۵۵ میلیارد کیلووات ساعت بوده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در استان همدان ۳.۲ میلیارد کیلو وات ساعت، برق مصرف شد که یک سوم مصرف کشور را به خود اختصاص داده است.

 شهیدی گفت:در گذشته برق کالای خدماتی بوده، اما از سال ۸۵ بازار بورس انرژی مطرح شد که نگاه به برق به عنوان کالای اقتصادی تغییر کرد.

 وی ادامه داد: همچنین ۱۱.۸ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده در سال ۹۵ و ۹۶ در استان همدان وارد مدار شده که امسال نیز ۶ مگاوات جدید وارد مدار خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان  با اشاره به  بالا بودن سرعت باد در شهرستان‌های اسدآباد تویسرکان و ملایر گفت: این شهرستان‌ها پتانسیل بالایی در ایجاد نیروگاه بادی را دارا هستند.

شهیدی   به استفاده از تکنولوژی‌های نوین از جمله قرائت کنتور از راه دور و فرمان قطع برق مشترکین از راه دور، اشاره کرد و ادامه داد: در استان همدان ۸۷۰۰ کنتور فهام عمدتاً در بخش کشاورزی و صنعت نصب شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۵۷، حدود ۱۰۰ روستای استان همدان از نعمت برق برخوردار بودند، اظهار کرد: خوشبختانه امسال این آمار به صد در صد رسیده است

 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه در سال ۵۷ در استان همدان ۶۵ حلقه چاه کشاورزی از برق استفاده می‌کردند، اما در پایان سال ۹۶، ۶ هزار و ۵۸۲ حلقه چاه معادل یک میلیارد و ۷۶۶ میلیون کیلووات درساعت برق مصرف شده است.

شهیدی به احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان همدان اشاره کرد و افزود: در استان همدان سال ۹۵ تا۹۶ نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی وارد مدار شده و ۴ نیروگاه دیگر در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی خودباوری و اعتماد به نفس در صنعت برق را یکی از دستاورد‌های مهم ۴۰ ساله صنعت برق در کشورعنوان کرد و ادامه داد: در گذشته عمده تاسیسات برق استان توسط شرکت‌های خارجی تولید می‌شد، اما از سال ۷۴ به توسط نخبگان و جوانان کشور به بهره برداری رسیده است.

وی انتهای پیام/ب

افتتاح ۴ نیروگاه خورشیدی در دهه فجر امسال در همدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.