سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار ابرکوه ؛

کشور در چهل سالگی انقلاب در همه زمینه‌ها به خود کفایی رسیده است

فرماندار ابرکوه گفت: دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب محصول خود باوری داخلی و اعتماد مردم به انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه در نشست فرمانداران استان یزد گفت: در طول چهل ساله انقلاب در عمده‌ی دهستان‌ها و روستا‌های شهرستان ابرکوه  مدرسه احداث شده است و در دو دهه گذشته ۴ مرکز آموزش عالی مجوز گرفتند و ۲۵۰۰ دانشجو نیز در حال تحصیل و بیش از ۱۰ هزار نفرهم تا کنون فارغ التحصیل شدند.

وی با اشاره به اینکه کشور در۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی  در همه زمینه ها به خود کفایی رسیده است، افزود: در اوایل انقلاب یک مرکز درمانی در این شهرستان وجود داشت و پس از انقلاب اسلامی  به ۱۵ خانه بهداشت، ۵ مرکز درمانی و۶ پایگاه سلامت افزایش یافته است.

  کاظمی نسب افزود: بیمارستان ۹۶ تختخوابی ابرکوه در سال جاری مجوز گرفته است  و در حال حاضر ۷ پزشک عمومی، ۱۳ پزشک متخصص و فوق تخصص و ۲۰۳ کادر درمانی در آن فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در این شهرستان بیش از ۷۰ کیلومتر بزرگراه ایجاد شده  و ۱۲۰ کیلومتر خط راه آهن نیز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

کاظمی نسب گفت: در حال حاضر ۲۸ هزار شماره تلفن ثابت و ۵۹ هزار شماره تلفن همراه با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصد  و ۶۸ سایت بی تی اس  در شهرستان فعال است و ۴۹ روستا هم دارای پوشش تلفن همراه هستند.

شهرستان ابرکوه دارای بیش از ۱۵ هزار باغات و ارازی کشاورزی است

فرماندار ابرکوه  گفت: شهرستان ابرکوه دارای بیش از ۱۵ هزار باغات و ارازی کشاورزی است، که در این حوزه و صنایع تبدیلی مربوط به کشاورزی سالانه ۱۶ هزار تن شیر تولید، ۲۱ هزار تن علوفه دامی، چهار هزار تن پسته، دو هزار تن تخم مرغ، ۱۳ هزار تن گندم، ۹ هزار تن انار، شش هزار تن گوشت سفید و ۲۵۰ کیلو زعفران از جمله عمده تولیدات کشاورزی در ابرکوه است.

کاظمی نسب گفت: در این شهرستان ۴ واحد کاشی و سرامیک و ۱ واحد فولاد با تولید ۴۵۰ تن تولید سالانه فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: ۳۰ هزار تن فراورده‌ی لبنی، ۳۰ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک، ۴۵ هزارتن فولاد، ۶۱ هزارتن سنگ آهن، ۶۰ هزارتن خاک صنعتی، ۳ هزارتن گاز، ۲۵ هزارتن  موزاییک و سنگ مصنوعی، ۱۰ هزارتن سنگ ساختمانی، ۷ هزارتن پلیمر صنعتی، ۲۵ هزارتن پلیمر صنعتی، ۲۵۰ تن محصولات پلاستیکی، ۴۰۰ تن قند و نبات و ۱۰۰ هزارتن بتن آماده، ۴۰۰ تخته نمد و ۳۰۰ تخته سفره خمیر سالانه در ابرکوه تولید می‌شود.

کاظمی نسب افزود: بخش عمده این محصولات در داخل کشور و حدود ۵۰ هزارتن میلگرد، ۵۰ هزارتن سنگ آهن، هزارتن فراورده لبنی و ۱۰ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک  صادرات داریم.

فرماندار ابرکوه با بیا ن اینکه ابرکوه گنجینه هنر و معماری ایران است افزود: در شهرستان ابرکوه ۴۰۰ اثرتاریخی وجود دارد که حدود ۲۰۰ اثر ثبت ملی شده است . 

کاظمی نسب تصریح کرد: بیش از ۱۰ بومگردی فعال هستند و تعدادی هم در حال گرفتن مجوز هستند.

وی گفت: مجموعه پردیسان، خانه اقا زاده، قلعه‌ی تیزوک و حسن خان از جمله بنا‌های تاریخی این شهرستان است.

همچنین سرو ۴۵۰۰ ساله ابرکوه به عنوان کهن سال‌ترین موجود زنده دنیا، هرساله پذیرای گردشگران زیادی در هرستان ابرکوه است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.