سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطر خواستار گفتگوی مثبت کشور‌های عربی با ایران شد

وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر قطر در مصاحبه با بلومبرگ خواستار «گفتگوی مثبت» کشورهای عربی با ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر قطر در مصاحبه با شبکه بلومبرگ بر اهمیت ایران، ترکیه و عراق تأکید و در ادامه کشورهای عربی را به «گفتگوی مثبت» با ایران دعوت کرد. 

آل ثانی در این مصاحبه گفت: «ایران بخشی از جغرافیای ماست و امیدواریم کشورهای عضو شورای همکاری‌ (خلیج‌فارس) تعامل با ایران را از طریق گفتگوهای مثبت و سازنده آغاز کنند».

وی ضمن اشاره به وجود برخی اختلافات با کشورهای منطقه درباره ایران اظهار داشت: «ایران کشور همسایه قطر است و ما میادین گازی با ایران داریم».

وزیر خارجه قطر در ادامه مصاحبه خود اعلام کرد «دویچه بانک» در میان شرکت‌های بزرگ آلمانی قرار دارد که صندوق ثروت سلطنتی (قطر) در خصوص احتمال خرید سهام آن در حال مذاکره است.

وی گفت: سازمان سرمایه‌گذاری قطر، آلمان را به دلیل اقتصاد قدرتمند آن ترجیح می‌دهد و برای «سرمایه‌گذاری در تمامی شرکت‌های بزرگ آن علاقمند است». او در پاسخ به این سوال که آیا راجع به ۳۲۰ میلیارد دلار سرمایه با دویچه صحبت شده است، گفت: «ما با همه گفتگو می‌کنیم».

آل ثانی که معاون نخست‌وزیر قطر و همچنین وزیر امور خارجه این کشور است، اظهار داشت:  سازمان سرمایه‌گذاری قطر به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ معروف است و سهام شرکت‌هایی از جمله «روس‌نفت»، «فولکس‌واگن» و «اوبر» را خریداری کرده است. تلاش می‌کنیم با اقتصاد‌های بزرگ، از جمله چین و روسیه کار کنیم. 

سال گذشته، قطر اعلام کرد پروژه سرمایه‌گذاری این کشور به میزان ۱۰ میلیارد یورو (۱۱ میلیارد دلار) در اقتصاد آلمان در طول پنج سال آینده در تاریخ این کشور بزرگترین سرمایه‌گذاری خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.