سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل؛

اردبیل ظرفیت تولید بیش از ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی را دارد

استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل ظرفیت تولید بیش از ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی را دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل افزود: ظرفیت تولید محصولات کشاورزی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن است که با بهره‌برداری از پایاب خداآفرین یک میلیون تن نیز به این میزان افزایش می‌یابد.
وی گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی را بسیار مهم برشمرد و گفت: این امر می‌تواند برای استان حائز اهمیت باشد چرا که اردبیل ظرفیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی دارد.
استاندار اردبیل با اشاره به این که ۲۵۵ واحد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی شده است افزود: صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی برای ما حائز اهمیت است تا بتوانیم گام اساسی در پویایی اقتصاد منطقه برداریم.
بهنام جو تصریح کرد: جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با محوریت بررسی وضعیت صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی برگزار شد و در این جلسه مصوب شد که متولی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی به جهاد کشاورزی واگذار شود در حالی که در گذشته بر عهده صنعت و معدن و جهاد کشاورزی بود.
وی بیان کرد: استان اردبیل ظرفیت اساسی در بخش کشاورزی دارد و مهم‌ترین برنامه ما این است که محصولات تولیدی استان را از خام فروشی درآوریم و بتوانیم با صنایع تبدیلی علاوه بر ایجاد اشتغال گام اساسی در توسعه اشتغال برداریم.
استاندار اردبیل اظهار داشت: مجوز راه‌اندازی ۱۲۰ صنایع تبدیلی کشاورزی در اردبیل صادر شد و بازنگری اساسی برای تاثیرگذاری بیشتر این صنایع در حوزه اقتصاد و اشتغال انجام می‌شود.
انتهای پیام/ح

راه اندازی صنایع تبدیلی در اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.