سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان واکسینه خواهند شد

برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان از ششم تا نهم بهمن ماه در نوبت اول اجرا می شود.

شایسته مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: هدف کلی از اجرای این طرح را متوقف کردن گردش ویروس فلج اطفال در نقاط کانونی و پرخطردانست و گفت: باتوجه به همجواری با دو کشور بومی فلج اطفال در مرز های شرقی و ترددهای بین المللی احتمال بازگشت مجدد بیماری به کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف این طرح کودکان زیر 5 سال یعنی متولدین 6 بهمن ماه سال 9213 تا 7 اسفند ماه 1397هستند، افزود: به هر کودک دوقطره ی فلج اطفال داده خواهد شد.

شایسته با اشاره به اینکه تعداد 580 نفر از پرسنل دربرنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال مشارکت خواهند کرد گفت: این طرح در 144 خانه بهداشت و با وجود 66 تیم سیار و با حضور 339 تیم عملیاتی اجرایی خواهد شد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود:این طرح در شهر ستان های مرزی مانند درمیان، سربیشه،اسدیه،نهبندان و زیرکوه به صورت خانه به خانه و درسایر شهرستان ها ی استان تنها در مناطق خاصی مانند روستاهای تیم سیار و مکان هایی که مهاجرین خارجی در اردوگاه ها حضور داشته باشند و یا خانواده هایی که در کلنی ها و محل تجمع عمده ی مهاجرین خارجی سکونت دارند و یا کودکان زیر 5 سال که احتمالا با مادران خود در زندان باشند واکسینه خواهند شد.

انتهای پیام / ط ا

آغاز طرح واکسیانسیون از ۶ بهمن ماه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.