سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی؛

صادرات ۱۱ هزار تن گوجه فرنگی در آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی میزان تولید گوجه فرنگی در گلخانه‌های استان را در ۹ ماه امسال ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: حدود ۱۱ هزار تن از این مقدار صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،ایرانی فام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی عمده‌ترین مقصد صادراتی این محصول را روسیه و کشور‌های حوزه قفقاز جنوبی عنوان کرد و گفت: گوجه فرنگی تنها محصول گلخانه‌ای استان است که صادر می‌شود.

وی تعداد گلخانه‌های فعال آذربایجان شرقی را ۳۷۸ واحد در وسعتی بیش از ۱۶۱ هکتار اعلام کرد و گفت: در زمان حاضر ۵۷ هکتار فضای گلخانه‌ای در منطقه آزاد ارس، ۳۱ هکتار در شهرستان خداآفرین و ۲۰ هکتار در شهرستان شبستر در حال ایجاد است.

وی با اشاره به اینکه سطح کشت ۸۶ هکتار از گلخانه‌های استان هیدروپونیک و ۷۵ هکتار خاکی است، افزود: از نظر پوشش ۱۲۱ هکتار پلاستیکی و پلی کربنات و ۴۰ هکتار شیشه‌ای است.

ایرانی فام اعلام کرد: از نظر تولید ۱۴۱ هکتار از گلخانه‌های استان به تولید سبزی و صیفی، شش هکتار گیاهان زینتی و ۱۴ هکتار به تولید رز شاخه بریده اختصاص دارد.

وی گفت: در سال جاری علاوه بر ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن گوجه فرنگی، ۱۳ هزار و ۴۰۰ تن خیار، ۳۴۵ تن فلفل دلمه ای، ۱۹۰ تن توت فرنگی، ۲۲ میلیون و ۵۰۰ شاخه رز شاخه بریده و ۹۰۰ هزار گلدان گل زینتی در گلخانه‌های استان تولید شده است.

وی با اشاره به مزایای تولید گلخانه‌ای همچون افزایش کمی و کیفی تولید، کاهش تنش‌های زیست محیطی و کاهش مصرف منابع اصلی تولید، اظهار کرد: تولید گلخانه‌ای جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی محسوب شده و از تسهیلات با کارمزد پائین بهره‌مند می‌شود.
گفتنی است، آذربایجان شرقی دارای استعداد‌های مناسبی برای تولید و صادرات محصولات گلخانه‌ای به ویژه در منطقه آزاد ارس است و در زمان حاضر هم یکی از بزرگترین واحد‌های گلخانه‌ای کشور در این منطقه فعال است و سهم مهمی در صادرات گوجه فرنگی دارد.

 

انتهای پیام/ش

۳۷۸ واحد گلخانه‌های فعال در آذربایجان شرقی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
شما اول به فکر پر کردن شکم مردم کشور باشید وبعد مازاد آنرا صادر کنید نه اینکه بهترین محصولات را (گوجه - خیار - بادمجان - سیب درختی و زمینی و . . . . ) آن بهترینش را صادر و بی کیفیت ترین جنس را با قیمت کلان به مردم ایران ارائه بدهید