سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش سالک از ۱۰ هزار بیمار به کمتر از ۲ هزار بیمار در فارس

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آمار مبتلایان به سالک در استان فارس ز ۱۰ هزار بیمار، به کمتر از ۲ هزار بیمار کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیمی مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: آمار مبتلایان به سالک از ۱۰ هزار بیمار استان به کمتر از ۲ هزار بیمار کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: این کاهش نتیجه اقداماتی، همچون جونده کشی در کانون‌های اصلی بیماری، آموزش و ارائه خدمات درمانی و مشاوره رایگان در شبکه‌های بهداشت و درمان همه شهرستان‌های استان است.

ابراهیمی ادامه داد: ارائه این خدمات رایگان ادامه دارد، و دانشگاه علوم پزشکی هر ۳ ماه یک بار با تشکیل کمیته‌های فصلی، برنامه‌های جونده کشی، آموزش و اطلاع رسانی، بیمار یابی و درمان و نظارت و کنترل بر فعالیت‌های سایر ارگان‌های مرتبط با این بیماری مقابله می‌کند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی افزود: گزش پشه سالک در ماه‌های گرم سال بوده و ظهور علائم بیماری یک تا پنج ماه بعد از گزش خواهد بود، و اگر فردی زخمی بر بدن خود داشت که تا دو هفته بهبود پیدا نکرد به پایگاه‌های بهداشت مراجعه کند.

سالک یک بیماری پوستی طولانی مدت بدون درد و تب است که در سال‌های اخیر با توجه به شرایط زندگی حاشیه نشینی در اطراف شهر‌ها به وجود آمده است.

بیماری سالک بسته به تعداد محل‌های گزش پشه به صورت یک زخم یا زخم‌های متعدد در نقاط باز بدن، چون صورت، بینی، گوش، دست و پا ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/چ

وضعیت سالک در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.