سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۱۰ برابری کتابخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، از رشد ۱۰ برابری کتابخانه‌ها طی چهل سال اخیر در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد خلیل‎مقدم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان رشد چشمگیر فضا‌ها و فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هم اکنون ۶۵ باب کتابخانه شامل ۵۲ کتابخانه نهادی و ۱۳ کتابخانه مشارکتی در استان فعال است، در حالی که استان در سال ۵۷، تنها شش کتابخانه داشت.

وی افزود: بر این اساس، تعداد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در چهل سالگی انقلاب اسلامی، ۹۸۳ درصد رشد دارد.

خلیل مقدم اضافه کرد: در حال حاضر مساحت کتابخانه‌های عمومی استان ۲۷ هزار و ۳۴۷ متر مربع است که در سال ۵۷ حدود دو هزار و ۵۰۰ متر مربع بود و رشد ۹۹۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی همچنین از رشد ۳۵۷ درصدی سرانه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: سرانه فضای فیزیکی کتابخانه‌های عمومی استان به ازای هر ۱۰۰ نفر در سال ۵۷ حدود ۶۳ دهم درصد بود که این رقم امسال به دو و ۸۸ صدم مترمربع رسید.

خلیل مقدم ادامه داد: در حال حاضر ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر در استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر آن را کودکان تشکیل می‌دهند.

وی، کتب موجود در کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری را هم حدود ۸۵۰ هزار جلد با موضوعات مختلف اعلام کرد و افزود: تا کنون ۱۳ کتابخانه در استان بازسازی کامل، ۳۲ باب کتابخانه تعمیر و ۱۲۶ باب کتابخانه شاداب سازی شده است.

خلیل مقدم با بیان اینکه از ۵۲ کتابخانه نهادی در چهارمحال و بختیاری، ۴۳ باب در شهر‌ها و ۹ باب در روستا‌ها فعال است گفت: هم اکنون ۱۲ شهر این استان فاقد کتابخانه عمومی است که برای ۹ شهر در آینده نزدیک کتابخانه راه اندازی می‌شود.

به گفته وی؛ راه اندازی کتابخانه در تمامی شهر‌ها و روستا‌های بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت و به کارگیری کتابخانه‌های سیار برای مناطق عشایری و سخت گذر از برنامه‌های ترویج کتابخوانی در استان است.

انتهای پیام/ش

رشد چشمگیر فضاهای کتابخانه‌ای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.