سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات دادستان تهران درباره مجازات سگ‌گردانی و نحوه مبارزه با گرانفروشی در پایتخت

جعفری دولت آبادی گفت: معتقدیم مزاحمت از طریق سگ‌گردانی در معابر، پارک‌ها و ... به هرنحوی که موجب اذیت و آزار مردم شود قابل رسیدگی است و دادستان‌ها می‌توانند ورود کنند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه اولین جلسه کمیته مبارزه با گرانفروشی در جمع خبرنگاران حاضر شد و در رابطه با مباحث مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: در جلسه امروز تصمیم بر این شد که امور در چهار حلقه تامین و تولید کالا، قیمت‌گذاری کالا، توزیع کالا و نظارت بر اقلام توزیع شده متمرکز شود.

وی گفت: بیشتر بحث امروز جلسه درباره نظارت و توزیع کالا‌ها بود؛ چون تولید و قیمت‌گذاری بر کالا‌ها کلاً در اختیار دولت است و دادستانی نمی‌تواند بر این امور ورود زیادی داشته باشد، اما در بخش نظارت می‌تواند کمک کند که نظارت‌ها بهتر صورت گیرد. در جلسه امروز قرار بر این شد که در مورد ۴ قلم نظارت‌ها متمرکز شود که لبنیات، گوشت، مرغ و مواد مرتبط با تغذیه چهار کالای مدنظر هستند.

جعفری دولت‌آبادی افزود: البته این ورود‌ها هدفمند و هوشمندانه و ضروری است و بدون اینکه بخواهد جایگزین دولت در امر مبارزه با گرانفروشی باشد صورت گرفته است. چون دولت و سازمان تعزیرات مسئول مبارزه با گرانفروشی است.

دادستان تهران بیان کرد: این جلسه پیام دستگاه قضایی بود که دادستانی با قدرت و اختیاراتی که دارد می‌خواهد به دستگاه‌ها کمک کند تا مشکلات موجود مردم رفع شود؛ لذا هیچگونه مداخله‌ای در کار دولت نخواهد شد و ما در امر مبارزه با گرانفروشی‌ها به دولت کمک خواهیم کرد.

این مقام قضایی تصریح کرد: اکنون بحث احتکارها، کمبود عمدی کالاها، عدم توزیع عمدی کالا‌ها در مراکز بزرگ، سواستفاده در توزیع کالا و گرانفروشی علیرغم وجود قیمت مصوب وجود دارد که قرار شد تیم‌هایی با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل شود که از مراکز بزرگ بازدید میدانی داشته باشد. همچنین تصمیم بر این شد که یک کارگروه تشکیل شده و به صورت هفتگی تشکیل جلسه دهد؛ لذا ورود ما بیشتر مصداقی و با هدف کمک به دستگاه‌های مبارزه‌کننده است و در مواردی که جرم‌های سازمان‌یافته مثل قاچاق دام وجود دارد دادستانی اعلام آمادگی کرد که به موضوع ورود کند و اگر دستگاه‌ها گزارشی دارند اعلام کنند تا ورود صورت گیرد و امیدواریم که بتوانیم با تشکیل جلسات هفتگی بخشی از مشکلات مردم را برطرف کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سگ‌گردانی در اماکن عمومی مثل پارک‌ها و آپارتمان‌ها گفت: آسیب‌رساندن به دیگران به هر وسیله‌ای که باشد جرم است. مثلاً اگر با ماشین به کسی آسیب برسد جرم است. درباره حیوانات هم همین‌طور است. البته در این موضوعات، مالک و دارنده مسئول است بنابراین آسیب رساندن به دیگران چه از طریق حیوان و چه از طریق هر وسیله دیگری که باشد جرم است.

جعفری دولت‌آبادی تصریح کرد:، اما در مورد حیوانات اگر آسیب وارده ناشی از تسبیب مالک یا دارنده حیوان باشد طبق مقررات آن فرد مسئولیت دارد. اما آنچه که امروز مشکل‌آفرین شده است بحث مزاحمت حیوانات برای مردم است. یعنی مردمی که بعضاً به پارک‌ها مراجعه می‌کنند می‌بینند که صد‌ها سگ در آنجا هستند و یا در آپارتمان‌ها می‌بینند که سگ‌ها برایشان ایجاد مزاحمت می‌کنند. پس ما معتقدیم مزاحمت از طریق سگ‌گردانی در معابر، پارک‌ها و ... به هرنحوی که موجب اذیت و آزار مردم شود قابل رسیدگی است و دادستان‌ها می‌توانند ورود کنند.

دادستان تهران ادامه داد: بحث مزاحمت غیر از بحث عدم مراقبت است. مثلاً ممکن است صاحب یک حیوان مراقبت لازم را از حیوان نداشته باشد و آن حیوان به افراد دیگر آسیب برساند؛ لذا قانونگذار این موضوع را در قانون پیش‌بینی کرده است، اما در قوانین کیفری نداریم که بخواهیم بگوییم سگ‌ها مزاحمت ایجاد کرده‌اند. البته در صورت کلی می‌توان گفت: مزاحمت برای دیگران و آزار رساندن به دیگران به‌صورت کلی که تضییع حقوق دیگران باشد امری است که حتما دادستانی می‌تواند ورود داشته باشد.

این مقام قضایی به درخواست پلیس مبنی بر ورود به این موضوع اشاره کرد و گفت: در این خصوص پلیس چندین بار از ما درخواست کرده است که به آن ورود کنیم، اما باید بین سگ‌گردانی و مزاحمت تفاوت قائل شد. ما معتقدیم در جا‌هایی که مزاحمت ایجاد می‌شود و حقوق عمومی تضییع می‌شود می‌توان ورود کرد. مثلاً در یک آپارتمان اگر کسی سگ خود را در راهرو بگذارد که برای مردم ایجاد مزاحمت کند و یا سرو صدا داشته باشد که موجب مزاحمت برای ساکنان ساختمان شود در آن صورت دادستانی می‌تواند ورود داشته باشد.

وی توضیح داد: لذا باید بین عدم مراقبت و مزاحمت تفاوت قائل شویم. در موضوع مزاحمت ورود امکان دارد و قابل رسیدگی است.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به ماجرای حمله یک سگ به یک دختربچه در لواسان هم گفت: در ماجرای لواسان که اتفاق افتاد پرونده‌ای تشکیل شده است که مربوط به دو سه ماه پیش است و اقدامات لازم هم انجام شده است.

دادستان تهران عنوان کرد: این که برخی معتقد هستند چرا قانون ساکت است باید گفت قانون در بخش مسئولیت مالک حیوان در قانون مجازات اسلامی و در بخش دیات آن به این موضوع اشاره کرده است، اما اینکه آیا آسیب عمداً باشد یا غیرعمد موضوع متفاوت است.

این مقام قضایی افزود: در بحث مراقبت اگر عدم مراقبت ناشی از تسبیب باشد مسئولیت مدنی وجود دارد. در بخش مزاحمت هم پلیس از ما درخواست داشته است؛ و در سطح شهر هم گلایه‌های شهروند‌ها را داریم که قرار شد در موارد مزاحمت بخصوص مزاحمت برای افراد متعدد مثل اماکن عمومی و یا آپارتمان‌ها ورود قضایی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: باید دانست که برخی از مسائل عرفی است مثلاً در آپارتمان‌ها ممکن است با گذاشتن یک میز و یا گلدان برای افراد ساکن مزاحمت ایجاد شود. پس ما یک عنوان کلی داریم که اگر کار‌های خلاف عرف و برخلاف رفتار متعارف جامعه انجام شود و از آن کار مزاحمت برداشت شود می‌توان اقدام کرد.

جعفری دولت‌آبادی بیان کرد: بنابراین برای ورود به موضوع باید به صدق عنوان مزاحمت برسیم؛ و در جا‌هایی که صدق عنوان مزاحمت است موضوع قابل رسیدگی است. پس اگر از عدم مراقبت مالک تسبیب برداشت شود مسئولیت مدنی وجود دارد. اما اگر یک فرد عمداً حیوانی را اجیر کند و یا حتی کسی را بکشد عنوان آن دیگر تغییر پیدا می‌کند.

دادستان تهران افزود: ما می‌گوییم غالب این رفتار‌ها عمدی نیست و ناشی از عدم مراقبت است. یعنی اگر شما امروز حیوانی را اجیر کنید که برود و کسی را بکشد حتما عنوان آن متفاوت با عدم مراقبت خواهد بود.

این مقام قضایی عنوان کرد: مجدداً تاکید می‌شود که باید بین عدم مراقبت و مزاحمت تفکیک قائل شد. اتفاقاً فق‌ها در مباحث زیادی به این موضوع توجه کرده‌اند که مثلاً اگر فردی یک شیر را به جان فرد دیگری بیندازد چگونه باید به آن پاسخ داد؛ بنابراین باید در مصادیق صحبت کرد.

وی گفت: مصادیق و عناوین این‌ها اکنون این دو مورد است. یکی عدم مراقبت صاحب حیوان و دیگری مزاحمت؛ که همان‌طور که توضیح داده شد این دو موضوع دو مقوله جدای از هم هستند. اگر عدم مراقبت غیرعمدی باشد مسئولیت مدنی دارد، اما اگر مزاحمت باشد می‌توان به آن ورود کرد و ورود جزایی هم دارد. البته ناگفته نماند در این خصوص مقررات صریحی نداریم. مثلا در این رابطه پلیس چندین بار مکاتبه کرده است که به‌عنوان نمونه صرف نگهداری سگ در ماشین ممنوع شود. اما مقررات ما در این بخش کفایت نمی‌کند که آیا اگر کسی سگی را در اتومبیل نگه‌دارد مرتکب جرم شده است یا نه. قانونگذار این کار را جرم تلقی نکرده است. اما رفتار اجتماعی مومنین هم اینگونه نیست یعنی در جامعه مومنین معمولا شما این کار‌ها را نمی‌بینید.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا نیاز به اصلاح قانون یا تصویب قانون جدیدی وجود دارد یا نه گفت: همه چیز را نمی‌شود با حربه قانون حل کرد. البته در بخش جزایی صراحت به قانون نیاز است. اما مزاحمت برای کثیری از مردم مثل پارک‌ها و آپارتمان‌ها حتما اگر صدق عنوان مزاحمت احراز شود ما به آن ورود خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
کار صاحب سگ درست نبوده ولی خوشبحال بقیه که فقط کامنت هاشون در رابطه با مخالفت سگ حتی در خانه شخصی هستن وهیچ غم وغصه ای برای گرانی ندارن مشخصه که وضع مالی خیلی خوبی دارن
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
درود بر قوه قضاییه ولی باید افرادی که سگ گردانی می کنند در خیابون هارو مجازات کنید
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
آقای دادستان بخدا قسم اگه بچه یا نوه خودت این بلا سرش اومده بود بازم همینو میگفتی>>؟دم از عدالت علی میزنید و هیچ کاری نمیکنید..من که از وقتی شنیدم چنین اتفاقی افتاده باور کنین هروقت یادش میافتم قلبم توی سینم سنگینی میکنه//یه لحظه فکر میکنم خدایی نکرده دختر خودم این بللا سرش بیاد..یکم فکر کنین..خدا به پدر و مادرش صبر بده..ایشالا خودش هم هرچه زودتر از نظر روحی و جسمی خوب بشه...
اکبر
۱۰:۲۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
صاحب سگ رااعدام کنید سگ نجس است این همه بیماری مگه نمیبینن همش ازخودم وسو میاد یک موی سگ کلی بیماری داره ها هم هستن کمبود دارن خودنمایی میکنن
محسن
۰۸:۲۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
اقای دادستان مگه میشه اینچیزا رو با ی دیه تموم کرد ، کسی که ی سگ هار میبره بیرون و رها میکنه مثله کسی هست که بی هدف ب سمت مردم شلیک میکنه مگه غیر از اینه ، این بچه نمیگرفتن ی بچه دیگه میگرفتن ، ی عده پولدار ، اگر دلار میره بالاتر پولدار ر میشن ، اگر دزدی چند هزار میلیاری میکنن حتی اسمشون و قیافشون اعلام نمیشه و فقط میگن ز ر، پولدار که هست کارخونه ها دستشونه هر روز قیمت ی چیز و بالا میبرن، با سگشون میان بچه معصوم ی نفرو پاره پاره میکنن و فقط میگن باید دیه بده،اونها که نه مشکل معیشت دارن نه تفربح نه اینده نه سلامت چون همه چیز شده برای پولدارها و اقازاده ها ، مردم و بچه هاشون هم هم همین نقش شکار و سرگرمی شدن براشون ، این چه اختلاف طببقاتیه از ی طرف که ابن همه فقر بین معیشت مردم ، ، مردم امنیت میخوان که اگر رفتن تو ی پارک ی ساعت لااقل راحت باشن جایی و تفربحی که برای مردم نذاشتین،
عادل
۰۷:۳۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
بابا برید دنبال اونهای بگردید که خون ملت رو توی شیشه کردن احتکار کردن دزدی کردن اختلاس کردن خیانت کردن و با سیاست های غلطشون باعث ایجاد فقر و فلاکت این مردم شدن
ناشناس
۰۲:۲۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
برخی افراد خیلی تنها هستند و روابط خویشاوندی نیز فراموش کرده اند، به این دلیل سگ نگه می دارند، برخی خانمهای تنها برای احساس امنیت و یا برای جلب توجه به علت نداشتن خواستگار سگ نگه می دارند،
نگهداری سگ برای نگهبانی و سگ گله اشکالی ندارد.
باید ورود سگ به پارکها ممنوع شود، مگر پارکهای جنگلی باشد، همین باعث می شود مردم متوجه جدیت مسأله شوند، باید به مردم آموزش محبت و کمک ابتدا به انسانها بعد به حیوانات آموزش داده شود، و روشهای صحیح معرفی افراد برای ازدواج نیز باید آموزش داده شود و از حقوق زنها نیز بدرستی دفاع شود.
ناشناس
۰۱:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سگ گردانی واقعا آزار دهنده است
کاردان
۰۱:۵۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
"اما اگر یک فرد عمداً حیوانی را اجیر کند و یا حتی کسی را بکشد عنوان آن دیگر تغییر پیدا می‌کند."
آدمه که اعتراف نمیکنه احتمالا از سگه میپرسن کسی تو رو اجیر کرده یا حرکت خود جوش انجام دادی اگه سگه اسم صاحبش رو لو داد دادستانی حکم دستگیری اونو صادر میکنه .
این دیگه چه قانونیه ؟!
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
باید به چند نفر دیگه حمله بشه چند تا بچه دستش ازهم دریده بشه تا قانون منع داشتن سگ در امکان عمومی تصویب بشه خدا بداد ملت برسه
احمد
۰۱:۰۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
در کل بردن سگ در جامعه و سگ بازی و نگهداری سگ در محیط شهری تجاوز به حقوق شهروندی دیگرانه و عاملینش باید مجازات بشن حقوق عمومی شهروندان یعنی این که من به عنوان یک شهروند نمی خوام وقتی تو جامعه و خیابان و پارک قدم میزنم سگ ببینم چه رسد که به من حمله هم بکند همان گونه که هیچ شهروندی دوست ندارد در خیابان حیواناتی مثل خرس گرگ پلنگ و شیر ببیند چون منطق و عقل می گوید این حیوانات خطرناک هستند
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
باید مجازاتشون کنند
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اینجا مملکت اسلامیه مثلا! قوانین اسلامی باید باشه یعنی چی سگ گردانی و سگ بازی ازاده ؟
سگ نجسه! سگ بازی در اسلام نکوهیده و ممنوعه! طرف تو خونش میخواد داشته باشه چهاردیواری اختیاری به کسی مربوط نیست ولی در مکان عمومی این دیگه چه صیغه ایه !
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
آقای دولت آبادی این حرف از شما بعیده! مگه مزاحمت دیگه شاخ و دم داره؟ اگه چنین بلایی سر بچه یا نوه خودت هم میومد همین طوری صحبت میکردی؟ سگه دخترشو تیکه پاره کرده و طرف وایساده بّر و برّ نگاه کرده! هرچه که هست بنده و خانواده های ما امنیت میخوان، تفریح میخوان که متاسفانه یه مشت سگ باز اون رو از ما گرفتند. دیگه پارک ها برای تفریح ما و بچه های ما جا نداره همش شده پاتوق یه مشت سگ باز و محل گردش سگ هاشون. بهتره یه خورده منطقی باشیم.
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
بله دادستان محترم الان فقط مشکل مملکت نداشتن کارتخوان پزشکان هست نه گرسنگی وبدبختی این مردم وبه گفته رییس جمهورمردم بایدشاکراین اوضاع هم باشن چه ملت قدرناشناسی
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
۲۰۰ هزار تومان دو هفته ی قبل به عنوان سبد حمایتی دادند به من مستمری بگیر.و بلافاصله ۲۴ عدد شیر خشک را تو این دو هفته ۶۰ هزار تومان گرانتر خریدم .یعنی هر قوطی شیر خشک را ۳۰۰۰ تومان گرانتر کردند.این تعدادم مصرف یکماه دو قلوهامه.و حساب کردم تا عید این ۲۰۰ هزار تومان فقط رو تورم ی قلم جنس بر میگرده تو جیب دولت و تا دو سال من د ه تا دویست هزار تومان فقط رو شیر خشک و هر سرپرست صد تا دویست هزار تومان رو تورم جنسها که جدیدا گران خواهد شد میره تو جیب دولت.
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
من کاملا مخالف سگ گردانی در خیابان هستم و فرهنگ غلطی هست ک در جامعه ما بروز کرده ولی خب از سگ گردانی مهم تر نظارت بر دستگاه اجرایی و قانونی هست ک رهبر معظم انقلاب حضرت آقا امام خامنه ای ب آن تاکید ویژه ورزیده اند. اگر ب رانت های اطلاعاتی و اداری در دولت توجه بشه خیلی از مشکلات مملکت حل میشه
بالاترازفرهاد
۲۱:۲۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
حمل سلاح را آزاد کنید تا حداقل بتوانیم از آسیب سگها در امان باشیم
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
بايد دولت سگ بازي در اماكن عمومي و آپارتمان ها را ممنوع كند.
نا شناس
۱۹:۳۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
تعدادي از زن ها متاسفانه علاقمند به نگهداري از سگ رو اوردند ، و با اظهار تاسف بايد گفت گه همدمي با همسرانشان را فراموش و جايگزيني انتخاب كرده اند ،
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
یعنی بچه مایه دارها چه با سگشون و چه با پورشه شون زدن بنده خدائی رو ناقص کردن یا کشتن !؟ ( فوقش دیه میدن ) !! پول یه متر اپارتمان ژن خوبها دیه 4 یا 5 نفره!. لامشکل.
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اقای جعفری دولت ابادی چراانقدر بایک گروه روشنفکرنمای مقلدفرهنگ غرب مماشات میکنید اصلا چرابایداجازه بدهید اینها درپارکها وخیابانهاو کوچه هاسگ گردانی کنند؟ یکعده خودخواه جسور وپررو شده اند وبه اسم ازادی سلب ازادی ازدیگران میکنند.
علی۳۱۳
۱۸:۴۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
آقای دادستان مگه گرانفروشی فقط در تهران جریان داره
بقیه شهرستانها جی،؟ به امان خدا رها شدن ایران فقط شده تهران
علیرضا
۱۸:۰۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
آقای دولت آبادی؛ این حرفا که شما گفتی من نفهمیدم یعنی چی. من فقط این رو می فهمم که باید بدون هیچگونه اغماض و گذشتی، صاحب سگ موضوع مذکور، به اشدا مجازات برسه تا درس عبرتی برای سایرین باشه والسلام
توپانی
۱۶:۵۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
آقا سگ رارهاکنیدصاحبش رابگیریدوعینا قصاص کنید.
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اونقدرجلوی این سگ بازهارو نمیگیرن که نگهداریش عرف جامعه میشه مثل این همه بی بندوباری که مثل غده سرطانی بدخیم توجامعه درحال گسترش ونابودی شده الان ی نمونه همسایه ما بااوردن سگ پای فامیلای شوهرشو قطع کرده ودیگه دنبال بچه دارشدنش نیست این حیله دشمنه ک میخواد نسل بچه شیعه هارو ازبین ببره اماکورخونده مابایدبیدارباشیم
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
داستان حمله سگ به دختر بچه:

1- فرد مهاجم به عمد سگ ها را آزاد کرد از شواهد پرونده به درستی می دانید. چرا با وثیغه آزاد شد؟ آیا نباید در زندان می ماند و مجازات می شد.

2- آیا مجازات قصاص نباید برای فرد اجرا می شد؟ یعنی همون قسمت های بدن اون دختر خانم که آسیب دید را باید در بدن اون سه تا لندهور زخمی کنند؟

3- در مورد آسیب روحی دختر چه جوابی دارید؟ چه کسی آن را جبران می کند؟

4- اگر ظلمی شود و مجازات برای جنایتکار در حد عدالت نباشد، آیا این بی عدالتی نیست؟
محمد
۱۵:۱۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
بنظر من باید از ورود سگها به مکانهای عمومی مثل پارکها و مجتمع های مسکونی جلوگیری شود
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
بعد این گرون بودن اجناس رو کی تشخیص میده که شما با گرونفروشی مبارزه کنید؟
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
زنه با یه سگ گنده اومده بود تو خیابون و باعث وحشت همه شده بود ولی پلیس گفت چون قلاده اش دست صاحبشه اشکالی نداره
آخه یه سگ صد کیلویی رو یه خانم 50 کیلویی چه جوری میخواد مهار کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟
پلیس اقلا پوزبند رو اجباری کنه
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
تو این روزگار همه بابد مسلح باشن مث امریکا