سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هیئت مدیره انجمن صرع ایران مطرح کرد؛

تعداد مبتلایان به صرع در کشور/ آیا صرع درمان دارد؟

قره گزلی گفت: بیش از ۹۰ درصد بیماران به درمان دارویی نیاز دارند و سه چهارم افرادی که دارو مصرف می‌کنند کاملا درمان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کورش قره گزلی رئیس هیئت مدیره انجمن صرع ایران در حاشیه پانزدهمین کنگره بین المللی صرع که امروز در سالن همایش‌های کتابخانه ملی با حضور سخنرانانی از اروپا و ژاپن، متخصصین مغز و اعصاب، جراحان مغز و اعصاب، روانپزشکان و پزشکان عمومی برگزار شد، اظهار کرد: طبق آخرین آمار در ایران حدود یک میلیون نفر در کشور به صرع مبتلا هستند که با در نظر گرفتن خانواده‌هایشان بیش از ۲ تا ۳ میلیون نفر در کشور درگیر این بیماری هستند.

وی افزود: مشکلاتی که امروز وجود دارد تشخیص دقیق بیماری و عوارض آن است؛ زیرا عوارض این بیماری بسیار جدی و خطرناک است و ممکن است یک ضربه مغزی ساده عوارض جدی را ایجاد کند.

قره گزلی بیان کرد: وقتی تشخیص بیماری انجام شد باید نیاز بیمار به جراحی هم بررسی شود. البته بیش از ۹۰ درصد بیماران به درمان دارویی نیاز دارند و سه چهارم افرادی که دارو مصرف می‌کنند کاملا درمان می‌شوند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صرع ایران اظهار کرد: از میان مبتلایان به صرع در ایران حدود ۷۰۰ هزار نفر زندگی عادی و طبیعی خود را دارند و ۳۰۰ هزار نفر با درگیری‌های جدی اجتماعی روبه رو هستند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین معضل امروز کشور در حوزه صرع، دارو درمانی است؛ زیرا دارو‌ها متفاوت است و به دلیل نابسامانی‌های حوزه دارو و تحریم‌ها دارو‌ها به طور مطلوب در دسترس بیماران قرار نمی‌گیرد و پزشکان مجبور هستند دارو‌های مشابه را تجویز کنند.

قره گزلی درباره عواملی که صرع را تشدید می‌کند، گفت: استرس یکی از عواملی است که صرع را از کنترل خارج می‌کند، کم خوابی نیز که یکی دیگر از عوامل استرس زاست باعث تشدید صرع خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صرع ایران افزود: با اینکه به طور علمی تایید نشده، اما ممکن است مصرف برخی غذا‌ها باعث تشدید این بیماری شود؛ بنابراین به بیماران توصیه می‌شود از رژیم غذایی مناسب استفاده کنند.

وی بیان کرد: افراد مبتلا به صرع می‌توانند مانند افراد عادی به زندگی خود ادامه دهند، ازدواج کنند، بچه‌دار شوند و به بالاترین مدارج تحصیلی و شغلی برسند، تنها کافی است که خودشان با این بیماری کنار آمده و آن را بپذیرند.

انتهای پیام/

پانزدهمین کنگره بین المللی صرع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.