سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک پهپاد در پرواز‌های فرودگاه نیوآرک آمریکا اختلال ایجاد کرد

یک هواپیمای بدون سرنشین رفت‌ و آمدهای فرودگاه نیوآرک در حوالی نیویورک آمریکا را برای مدت کوتاهی مختل کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از فرودگاه‌های گتویک و هیثرو در انگلیس این بار یک پهپاد در ترافیک فرودگاه شهر نیوآرک در آمریکا اختلال ایجاد کرد. اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد روز سه‌شنبه یک پهپاد پرواز‌های فرودگاه نیوآرک را اندکی مختل کرد که یکی از سه فرودگاه بزرگی است که به نیویورک خدمات‌رسانی می‌کند.

اداره هوانوردی فدرال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حوالی ساعت هفده به وقت محلی، دو گزارش از پرواز‌های ورودی به فرودگاه دریافت شد که اعلام کردند یک پهپاد در ارتقاع حدود هزار متری بر فراز فرودگاه تیتربورو دیده شده است که در سی کیلومتری شهر نیوآرک واقع شده است و بیشتر مورد استفاده هواپیما‌های شخصی است. پرواز‌های ورودی به نیوآرک برای مدت کوتاهی متوقف شدند. برخی اعلام کردند پرواز‌ها حدود ۴۵ دقیقه بعد از سر گرفته شدند.

برخی مسافران در توئیتر خود اعلام کردند مجبور شده‌اند مدت زیادی برفراز نیوآرک پرواز کنند تا اجازه فرود بگیرند. 

اختلال در پرواز‌ها ناشی از این پهپاد‌ها در هفته‌های اخیر تشدید شده است. این پهپاد‌ها پرواز‌های فرودگاه گتویک لندن را به مدت سی و شش ساعت مختل کردند که آشفتگی بسیاری در روز‌های نوزدهم و بیستم دسامبر ایجاد کرد. هشتم ژانویه هم یک پهپاد به مدت یک ساعت پرواز‌های فرودگاه هیثرو را که یکی از پرتردد‌ترین فرودگاه‌های اروپاست مختل کرد.

طبق قوانین آمریکا پرواز پهپاد‌ها در ارتفاع بیش از ۱۲۲ متری و همچنین به فاصله ۸ کیلومتری فرودگاه‌ها ممنوع است مگر اینکه مجوز ویژه‌ای در این زمینه وجود داشته باشد.

مدیریت فرودگاه نیوآرک و دیگر فرودگاه‌های نیویورک اعلام کردند از مقامات فدرال در تحقیق در این زمینه پشتیبانی کامل می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، فرودگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.