سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرآبادی خبر داد؛

طرح مجلس برای اعطای بنزین به هر ایرانی+ جزئیات طرح

عضو هیئت رئیسه مجلس از طرحی خبر داد که طبق آن دولت موظف است به هر ایرانی دارای کدملی بنزین به قیمت سال۹۷ اختصاص دهد.

 امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از ارائه طرحی درباره بنزین خبر داد که طبق آن دولت موظف است به هر ایرانی دارای کد ملی به جز ساکنین خارج از کشور بنزین به قیمت سال۹۷ اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: جزئیات طرح سهمیه‌بندی بنزین/ سهم هر ایرانی یک لیتر بنزین در روز است؟

وی افزود: قرار است، این پیشنهاد به تبصره ۱۸ بودجه ۹۸ الحاق خواهد شود.

متن این پیشنهاد به شرح ذیل است:

۱. دولت موظف است به هر ایرانی دارای کد ملی بجز ساکنین خارج کشور معادل ۲۴ لیتر بنزین به قیمت سال ۱۳۹۷ برای استفاده از بنزین به طور ماهانه به کارت سوخت سرپرست خانوار اختصاص داده شود.

۲. قیمت بنزین خارج از این سهمیه برمبنای ۹۰ درصد قیمت فوب خلیج فارس (با نرخ تسعیر سامانه نیما) محاسبه خواهد شد.

۳. در صورت عدم مصرف سهمیه سوخت، افراد می‌توانند اعتبار خود را از طریق سامانه و دستگاه‌های شتاب ATM به افراد دیگر واگذار نمایند و در غیر این صورت در انتهای هر ماه اعتبار باقیمانده در کارت به شرکت ملی پالایش و پخش واگذار و معادل ریالی آن (مطابق نرخ متوسطه ماهانه بنزین آزاد - قیمت پایه بنزین) در کارت‌های بانکی واریز و قابل برداشت خواهد بود.

۴. دولت موظف است برای حمایت از خودرو‌های خدمات عمومی بنزینی مانند، تاکسی‌ها (اعم سنتی و اینترنتی)، وانت‌ها و آمبولانس در سه ماه اول سال سهمیه مکفی متناسب با پیمایش آن‌ها اختصاص دهد. در فاصله زمانی این سه ماه، خودرو‌های خدمات عمومی باید با استفاده از تسهیلات بند «۶» این تبصره نسبت به دوگانه سوز کردن خودروی خود اقدام نمایند. بعد از این تاریخ سهمیه خودرو‌های عمومی حذف خواهد شد.

۵. مابه‌التفاوت درآمد حاصل از فروش بنزین تولید شده در داخل و بنزین صادراتی به ردیف .. واریز شده و صرفاً جهت کمک به حمل‌ونقل عمومی، دوگانه‌سوز کردن خودرو‌ها و اشتغال اختصاص می‌یابد. عملکرد این بند هر سه ماه به مجلس شورای اسلامی و مردم ارائه می‌شود.

۶. منابع حاصل صرفاً بابت امور زیر اختصاص می‌یابد:

· ۲۰ % از منابع حاصل از این بخش به پرداخت تسهیلات با سود ۴ % با اولویت وانت‌بار‌ها و تاکسی‌ها (اعم از اینترنتی و سنتی) به مالکان خودرو‌هایی که طی سال ۱۳۹۸، خودروی خود را دوگانه‌سوز نمایند، اختصاص می‌یابد. تسهیلات پرداختی بابت دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های صرفاً با هر بار سوختگیری در جایگاه‌های سی‌ان‌جی مستهلک شده و در صورت عدم استفاده از سی‌ان‌جی، سود تسهیلات ارائه شده با حداکثر سود شبکه بانکی محاسبه خواهد شد.

· ٢٠ % از منابع حاصل از این بخش به پرداخت تسهیلات با سود ۴ % برای خریداران خودرو‌های پایه گاز‌سوز و دوگانه‌سوز با ظرفیت باک بنزین محدود (کمتر از ۱۵ لیتر) از خودروساز‌های داخلی اختصاص می‌یابد.

· ۶۰ % از منابع حاصل از این بخش به پرداخت تسهیلات با سود ۴ % به شهرداری‌ها بابت؛ خرید اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی کم‌مصرف (با اولویت برقی و گاز‌سوز) و توسعه ناوگان مترو و اشتغال اختصاص می‌یابد.

آیین‌نامه این تبصره توسط سازمان برنامه و بودجه تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد. سازمان برنامه و بودجه موظف است گزارش عملکرد این تبصره را هر سه ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.
انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، بنزین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
من پیشنهاد میدم به مجلس و دولت محترم که توجه به پرمصرفهای اکسیژن هم بکنید کنتور هوشمند طراحی بشه و روی تمام افراد نصب بشه که بتونیم میزان مصرف اکسیژنشونو مشخص کنیم اقا اونی که دوست نداره ورزش کنه حقش نسبت به کسی که ورزش میکنه و اکسیژن بیشتری مصرف میکنه ضایه میشه که. خدارو خوش نمیاد اینجوری در مصرف اکسیژن بعضی ها زیاده روی و اصراف کنن. ببخشید یادم رفت هزینه هر کنتور هم میشه به صورت اقساط از مردم عزیز گرفت مناالله توفیق
دانیال داودی
۱۷:۲۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
منو این همه خوشبختی محاله.
از وقتی که شنیدم میخوان بهم بنزین بدن اونم ۲۵ لیتر اشک شوق تو چشم های خودم و بابام حلقه زده ممنون ممنون خدا یا شکرت.
اقای مسئول دیگه داری شور ش رو د میاری با این بازی که هر روز سر ملت در اوردی خجالت هم خوب چیزی هست نمیتونید مدیریت کنید با این همه سرمایه و گنجی که خدا بهمون داده
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام علیکم اگر سهم هر ایرانی این بنزین است چرا باید به سرپرست خانوار داده شود؟ اگر کسی با سرپرستش مشکل داشته باشد خب حقش ضایع می شود الان هستند افرادی که به خاطر وضعیت سرپرستشان ممکن است به ایشان پولی داده نشود و از یارانه هم محروم هستند بنزین هم میره توی حساب اون اینجاست که ادم پی می برد عدالت صحیح تنها در مکتب اسلام خالص بدون محدودیت هایی که عقل بشتر به گمان خودش است بر ان تحمیل می کند وجود دارد توصیه می کنم دوستان حقوق متقابل و شرعی را از مراجع بپرسید مثلا نمونه جقوق متقابل زن و شوهر تا ببینید کجای کاریم اللهم عجل لولیک الفرج بحقک یا الله
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
این چه طرحی است ؟ این چه قانونی است ؟ اگه میخوان بنزین را گران کنید چرا بهانه میاورید !!! گران کنید و قال قضیه را بکنید .
محمد
۲۰:۲۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
با این کار قیمت کرایه ها سر به آسمان خواهد سایید و قیمت های دیگر هم پشت آن به شدت گران خواهند شد .
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اعطا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
مگر شما از بازار ازاد و بازار رقابتی صحبت نمیکنید .. ( البته این از عدالت اسلامی بدور است) .. خوب بابا ازاد کنید قیمت رو .. همه چیز رفته بالا بذارید قیمتهاسر بفلک بکشه .. مردم میفهمند که زندگی اسون نداریم باید رقابت کنند با تجار پوولداران .. یارانه چیه حقوق چیه .. رقابت اقا رقابت .. اون که نمیتون رقابت کنه .. بره به جهنم .. مگه نگفتن برین اونجا چرا نرفتید
ن
۱۳:۵۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اخه چرا؟ چرا وقعا؟
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
ای داد وبیداد
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
با سلام .برای اجرای عدالت اسلامی در جامعه اول باید مشخص شود که سهم هرکد ملی در روز از یارانه دولتی (سوخت . برق .گاز و اب غیره ) چقدر است تا با برنامه ریزی صحیح عدالت اسلامی در جامع اجراشود . مثلا مشخص شد که به هر کد ملی در روز یک لیتر بنزین تعلق می گیرد .و اگر خانواده چهار نفره یک خودرو داشته باشند سهم یارانه بنزین انها در ماه 120 لیتر می باشد .وبه مابقی مصرف باید هزینه بیشتری بپردازد .
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
به نظر من پول بنزین فقط باس صرف فیلتر دوده گازوئیلیا بشه تا آلودگی هوا از بین بره
مهدی
۱۲:۴۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
سلام. خیلی از جوانان رابیکارکردید ومسافرکش من که بامدرک لیسانس دارم مسافرکشی میکنم تاخرج زن وبچه ام رودربیارم بنزینم گرون کنیدببینید چی میشه
amir
۱۲:۳۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
خجالت هم خوب چیزیه!!!!!
**
۱۲:۲۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
خدایی خیلی مسخرس! مجلس ما رو ببین چه طرح های کودکانه ای را بیان می کنند...اصلا هیچی ولش کن .هیچی نگیم بهتره*
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
پس اگر می خواهید از بنزین به همه بدین لطف کنین از فروش نفت و الماس و طلا و بقیه معادن که استخراج می کنید از آنها هم به مردم بدهید نه 24 ت پول .
علی
۱۲:۰۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
این چه کاری آخه که سهمیه بندی کنین
انقدر اختلاس و \ولشویی تو این مملکت میشه
سهمیه ملت از پول نفت و هر چی معدن یعنی هیچی
والا گناه دارن ملت
سوبسیت بدین رو این بزارین همین قیمت بمونه
ییه دغدغه دیگه واسه ما بدبخت درست نکنین
ملت رو بازی ندین
بدبخت بیچاره ها از این به بعد تو خودپردازا دنبال فروش سهمیه بنزینشون نرن
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
سومین منبع نفت دنیا باشی دومین گاز جهان ماهی یک دبه بنزین با منت بدی . . همه چی جیره و صفی
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
بزرگترین منابع نفت شیل دنیا در آمریکاست. برای 1000 سالش نفت شیل داره. ولی قیمت بنزین روزانه تعیین می شه. تازه کلی مالیات هم روی قیمت بنزین می کشه. وقتی نفت بالای 100 دلار بود مردمش مجبور بودند از مسافرت و تفریحشون کم کنند که خرج بنزینشون بالا نره. دلیل نمی شه اگر نفت زیاد داریم هر چی و به هر جوری خواستیم مصرف کنیم. باید ارزش واقعی هر چیزی رو بدونیم.
m
۱۱:۳۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
ایگه یکی رفت به یه شهر دیگه باید التماس کنه تا کارت ملی چند نفر رو بگیره تا بنزین بزنه .
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
کارت ملی!!!!!!!
سهمیه بنزین به کارت سوخت یا کارت بانکی متصل هست.
مبین
۱۱:۰۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
یه سوال ذهن منو مشغول !
مگه یارانه بندی نششد مگه یارانه ندادن که قیمت ها ازاد حساب بشه؟ مگه قیمت الان ازاد نیست ؟ مگه دولت هنوز یارانه میده بابت بنزین که دوباره سهمیه بندی شد؟
مگه قیمت ها تک نرخی نشد که این بازیا تموم بشه؟
آی امام عصر و زمان به دادمون برس!!!!!!!!!!!
از ماست که برماست! مجلس ک خودمون انتخاب کردیم. رئیس جمهورم که خودمون انتخاب کردیم. شورای شهر تهرانم که خودمون انتخاب کردیم و ....
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
اگر از سال 89 هر سال قیمت ها اصلاح می شد و یارانه ماهانه هم اصلاح می شد بله.
ولی نشد.
محسن
۱۰:۵۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
طرح خوبی است فقط 24 لیتر را 25 لیتر بکنند.
مبین
۱۲:۲۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
بنده موافق نظرتون نیستم!
به نظر من 20 لیتر بهتره چون عدد خوبیه!
یا 20.5 لیتر!
ایرانی
۱۳:۰۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
نه دوست گرامی چه خبره 25 لیتر...10 لیتر کافیه...تازه خمس و زکات و مالیات ارزش افزوده همین 10 لیتر هم باید داد
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
طرح خوبی است ولی درصد خوبی هم به روستاهااختصاص دهید تاشاهدبیش ازپیش کوچ به کلانشهرها درشهرهانباشیم،،، ورعایت عدالت باعث آرامش جامعه میشود وانسان باآرامش وقلب مطمئن سربه بالش گذاشه واستراحت می کند.
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
جوک گفتی بخندیم یا جدی میگی
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
واقعا متاسفم واقعا به کسایی رای دادیم که یا خودشان روبه ندانستن زدن یا واقعا نمی فهمن.اخه یکی نیست به اینا بگه آقا کسی که تویه شهربزرگ زندگی میکنه با یه نفر که تویه شهرکوچک زندگی میکنه هزینه رفت وامدش یکسانه؟
واقعا بااینکه طرح های مزخرف مردم روبدبخت کردین.
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
توی شهرهای کوچک معمولا حمل و نقل عمومی محدودتر هست و هزینه ی رفت و آمد بیشتر.
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
آخرین قانون هاتونم تصویب کنید
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اقا قبلا طرح دادن بنزین کارتی بشه که شد بعد از مدتی طرح هاشون با کلی هزینه که رو دست مردم داشت وکلی علافی ها با گذشت زمان به نتیجه ای نرسید وملغی شد .حالا هم بدون نظر کارشناسی این طرح را پیشنهاد دادن تا از این بحران خوددولت بتونه عبور کنه اصلا کاری به بقیه اش ندارن خداوکیلی کدوم نظرات وطرح های این نمایندگان طی این مدت درست از اب در اومده.تماما مردم باید تاوانش را پس بدهند عواقب این طرح :گرانی بنزین گرون شدن حمل ونقل صف پشت درب پمپ بنزین ها ومختل شدن امورات مردمه خدایا بدادمون بررررررررس.
محمد
۱۰:۱۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اللهم اشف کل مریض.خدیا هرچه مریضه شفا بده......
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
دولت، فقر وبیکاری وگرانی وبیعدالتی وتقلب وکم فروشی ومشکلات کنونی مردم راحل کند، بنزین پیشکشش باشه؟!!! بنزین بدون هیچی به چه درد می خوره؟!!!!
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
برادران سلام .من یک روحانی هستم دلم می سوزه که چقدر هنگام انتخابات فریاد زدم به این افراد رای ندهید اما....
فقط بدانید این نتیجه توجه نکردن به حرف رهبری است
مطمئن باشید تو دو سال باقیمانده هر روز بدبخت تر میشیم.یا علی
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
متاسفانه دیگه خیلی دیر شده. مصرف انرژی جمعیت ایران از جمعیت چین خیلی بیشتر شده. هر دولتی که می آمد باید همین کار رو می کرد. من قبلا گفتم که همین سناریو برای آب و برق وگاز هم اجرا خواهد شد. دیروز توی اخبار اعلام کرد پرمصرف های برق کنترشون هوشمند می شه. یعنی در ساعات اوج مصرف جریمه بشند.
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
طرح جدید........مصیبت جدید
محمود
۰۹:۴۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
کار بسیار خوب و عقلانی و منطقی هست ،کسی که حتی یک موتور ندار چرا باید یارانه بنزین کسی را بدهد که چندین خودرو دارد،خیلی ممنون ازین طرح و انشالله زودتر اجرا شود تا به عدالت نزدیک شویم لااقل
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
بابا دست از سر ملت برداریند
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
قیمت گاز و گازوئیل تغییر نمیکنه که آثار تورمش کمتر بشه و کسانی که ماشین ندارن هر ماه پولش به کارت بانکی مربوط به یارانه پرداخت میشه که اگه به جای 24 لیتر بنزین پولشا به کارت واریز کنن بهتره
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
این طرح باید به رای گذاشته بشه و با انتخاب مردم...
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
که مثل قبل یک لیست بگذارند جلوتون بدون این که حتی بشناسید یا تحقیق کرده باشید به ترتیب از بالا تا پایینش رو رای بدید .
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
نگاهی دیگر :این نوع سیاست یارانه بنزین باعث می شود فکر طمع و سوداگری به صورت رسمی در لایه های بکر جامعه بیشتر رسوخ کند
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
طرحتان خیلی مسخره است.
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
مطمن باشید دیگه صدای مردم در میاد
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
سال 98 یعنی اوج بدبختی ملت ایران مابه یه سری رای دادیم برن مجلس علیه خودمون قانون تصویب کنند
حسين
۰۸:۵۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
خداااايي اينا فكر نميكنن بابت اين پيشنهادات مسخرشوووون!!!!!!!!!!! خداياااااااااااخودت به دادموون برررررررررررس
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
کار خوبی است به نفع ضعیفان است
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
تو که این حرف و میزنی صد در صد دست تو صفره بیت المال اولین کسی که ضرر میکنه همان ضعیفه هست خدایا هر کس بیخودی داره حرف میزنه خودت سزاشو بده
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
ببینید نابغه های مجلس چه کاری سر مردم در میارن!!
ناسناس
۰۸:۳۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
آقایان وزرا و وکلای محترم حتما این رو هم تصریحا اشاره بفرمایید که مسولین به لحاظ وضعیت شغلیشان همچنین رفت وآمدهای فراوان در امر خدمت رسانی از این قانون مستثنا هستند وبنزین به قیمت ۱۰۰۰تومن به هر میزان که دوست داشته باشند درافت میکنن راستی یادم رفت بچه هاشون بچه ها یادتون نره آها سرویس مدرسه وخرید منزل هم هم هم
حسین
۰۸:۲۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
این مجلس، جز بدبختی و بیچارگی چیزی برای مردم نداشت....
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
خانواده های که مثل ما ماشین ندارن سهمیه بنزین ما چی میشه ؟
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
پولش به قیمت نفت و دلار و سامانه نیما آخر ماه به حسابتون واریز میشه. مثل یارانه 45 هزار تومانی نیست که 8 ساله تغییر نکرده.
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
خانواده های که مثل ما ماشین ندارن سهمیه بنزین ما چی میشه ؟
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
مگه ما حقوق مان بر اساس فوب خلیج فارسه که قیمت بنزین بر اساس اون می خواد محاسبه بشه؟
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
کالایی که جهانی باشه، قیمتش هم جهانیه. هر چی که امکان صادرات و واردات داشته باشه قیمتش جهانیه. فلزات گران بها، فلزات استراتژیک، فلزات صنعتی، نفت و گاز و مشتقاتشون و خیلی از چیزهای دیگه.
پس درآمد شما قیمت این ها رو تعیین نمی کنه. بلکه قیمت و ارزش این ها جهانی تعیین می شه.
مردم باید دفعه بعد راجع به کسی که می خواند بهش رای بدند و اطرافیانش تحقیق کنند و گول وعده وعیدشون رو نخورند تا ارزش سرمایه و درآمدشون مثل خیلی از کشورهای جهان حفظ بشه.
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
هردم از این باب بری میرسد . تازه تر از تازه تری میرسد .
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
میخوان آزاد بففروشن
حامد
۰۷:۵۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اجرای یارانه ها که تورم و بی ارزش شدن پول ملت رو داشت اینم فکر نمیکنم سودی به حال مردم داشته باشه .
مهدی
۰۷:۴۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اگه ما بنزین مخواهیم باید چه کنیم .بکجا شکایت کنیم . اهای نمایندگان میشه مارا رهاکنید به درد دل خودمان برسیم
hhhh
۰۷:۴۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
هر روز که میگذره ثابت میشه همون که گفتم درسته.
ناشناس
۰۷:۳۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
یارانه چقدر میشه ....
۱۰۰تومان بود شد۴۰۰ت هرنفر۴۵هزارتومان دادند الان حساب کنی با قیمت میشه نفری ۵۰۰هزار تومان ....
ناشناس
۰۷:۳۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
از آب وبرق رایگان به چی رسیدیم
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
به 24 لیتر بنزین رایگان برای هر نفر در هر ماه
سبلان
۰۷:۱۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
تورا خدا برای اشتغال تورم بیکاری فکری اساسی بکنید همین تورم زیادی هم است ما طوفان نمی خواهیم. شما عصاره ملت هستید....
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
بله
ناشناس
۰۷:۱۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
24 لیتر در ماه یعنی مردم حق دید و بازدید ارحام پروری و گشت وگذار ندارند فقط باید کار کنند این بهترین راه افسرده کردن جامعه است
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
24 لیتر به ازای هر نفر.
ناشناس
۰۷:۰۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
جلوی اختلاسها ودزدیها
رو بگیرید. وقاچاقهایی که باعث خروج ارز از کشور میشه رو بگیرید حقوقهای نجومی چی شد.؟
مرتضی
۰۶:۵۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
س با توجه به اینکه دولت و مجلس کمر همت را بستند تا مردم را بیچاره تر از قبل کنن
Arman
۰۶:۱۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
همون هدفمندی برا هفت پشتمون بسته اخه تو این تورم پیش اومده وقت این کاراست
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
وقتی مصرف انرژی 80 میلیون ایرانی بیشتر از 1.5 میلیارد چینی هست حقتونه. باید گاز و برق و آب هم مثل بنزین بشه تا قدرش رو بدونید.
ناشناس
۰۶:۰۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
نخواستیم طرحی برای رفاه ما بدهید.
سامان
۰۴:۱۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اینجوری قاچاق بیشتر میشه که .کسی که قاچاق میکنه قیمت بالاتری میده و میخره از بقیه همه هم میفروشن به اون اتفاقا که بیشتر گیرشون بیاد.دوباره ادامه میده به شغل شریفش!
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
نمیشه. اختلاف قیمت آزاد و اون ور مرز حداکثر 20 درصد می شه که بین صاحب کارت و دلال و انتقال دهنده و مخزن دار و قاچاق چی و خریدار عمده و خریدار خرد تقسیم می شه که به خطرش نمی ارزه. الان اختلاف قیمت 300 تا 400 درصده که بسیار با صرفه هست
ناشناس
۰۲:۵۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
نمایندگان مجلس بالاخر شما هم پیر میشید و از کاز افتاده اخه چرا بنزینی که ارتبتط مستقیم با کالاهای اساسی داره رو‌مبخواید گرون کنید
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
چون یک عده خاص (ماشین دار و موتور دار و قاچاقچی) دارند از یارانه چندهزار تومانی هر لیترش استفاده می کنند و به من و امثال من که جزو این ها نیستیم چیزی نمی رسه. مصرف بنزین اصلاح می شه و مردم ارزش واقعی بنزین رو متوجه می شوند.
ناشناس
۰۲:۵۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
تورو قران بذارید همین جور بمونه قیمت پدر ما در میاد، همه قیمتا میره بالا یه کم وجدان داشته باشید نماینده ای که با رای ما اومدید مجلس
ناشناس
۰۲:۴۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
تورو به امام حسین تماینده مجلسی که ماهی چندین میلیون میگیره از کجا درد مارو میفهمه اخه ۲۴لیتر بنزین چیزی نیست
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
24 لیتر برای هر نفر هم زیاده. قدر بنزین یارانه ای رو ندونستیم نتیجه اش رو هم ببینیم. اگر مصرف آب و برق و گازمون رو هم کنترل نکنیم آن ها هم باید همین طور بشه. از کل چین با آن جمعیتش بیشتر مصرف می کنیم چه انتظاری دارید. یارانه که همیشگی و برای همه نیست.این کار باید زمان احمدی نژاد انجام می شد.
ناشناس
۰۲:۳۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
بیشتر از این نميشه انتظار داشت از نماینده های مردم وقتی به هر کی از راه ميرسه رای ميديم عاقبتی بهتر از این نميشه
ناشناس
۰۲:۳۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
120 میلیارد دلار پول سوخت سالانه ایران میشه
همه رو برای جمل و نقل عمومی باید صرف کرد
30 هزار اتوبوس برقی
30 هزار کیلومتر قطار شهری بین شهری و تراموا ...
پول به مردم یعنی تورم
یعنی باز هم حمل و عمومی هیچ
بنزین 20 هزار تومن و سوخت و انرژی اندازه ترکیه شه
حقوق هم همین طور
باقی خرج یارانه باید خرج حمل و نقل عمومی شه
پول به مردم دادن مثل یارانه میشه !
ناشناس
۰۲:۲۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
پول بنزین بدید یا جاش روغن و برنج و وسایل بدید
پول و بنزین لشتباه هست
ضرر به اقتصاو
یک بازنشسته 2میلیون حقوق
۰۱:۵۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
این نماینده گان همشون حقوق های بالایی میگیرند که هرروز یک قانون من دراوردی راتصویب کنند .شما اگر به فکر مرذم هستیدوراست میگید این سلطان ها را بگیرید . هر روز چند سلطان به حمایت بالا دستی ها رشد میکنند شما را به ابوالفضل این کار را اگر انجام دادید همین مردم طبقات پایین بیچاره تر می شن چون سرمایه دار در همین مدت ول به شور بازار ارز سرمایه اش 10 برابرشدحالا هم فوری به خاطر سهمیه بندی بنزین فوری می کشه روی جنسش میگید نه این کار را انجام بذیذ تا ببیند همین میشه یا نه ...سلطان های سکه -ارز - نقره - قیر -نفت -شکر - نمک- برنج -کاغذ- رب گوجه -پوشاک بچه -دارو-گوشت -و.........فقط تاحالا سلطان سنگ قبر دستگیر نشده که اون هم به زودی سروکله اش پیدا میشه./
ناشناس
۰۱:۳۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
سلام تو روخدا این کارو نکنید ما درامدنمخواهیم .التماس میکنیم نماینده ها .همون یارانه ها رو حاضریم همشو پس بدیم همه چی برگرده به قبل.
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
دیگه دیر شده. مصرف انرژیمان از چین که 1.5 میلیارد جمعیت داره بیشتره. باید این کار زمان احمدی نژاد می شد. منتظر آب و برق و گاز هم باشید.
ناشناس
۰۱:۰۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
فقط باید به خدا پناه برد
فقط خودش باید به داد ما برسه والسلام
فرزاد
۰۱:۰۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
مردم دیگه چیزی برا از دست دادن ندارن....
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
مردم ارزش این همه یارانه و نفت و گازی که نعمت خدا بود رو ندونستند. حالا که دارند از دستش می دهند کم کم می فهمند.
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
چرا ما اینقدر بدبختیم روز به روز هم بیچاره تر میشیم
محین
۰۰:۴۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
هر چند یک لیتر کمه اما واقعا طرح خوبیه، همه چیز باید عادلانه تقیسم بشه، اونایی که ماشین ندارن هم اگر نمیتونن استفاده کنن میتونن ی کارت بهشون بدن بفروشن یا نگه دارن ،بعضیا میگن اقا خوب نییت چرا چون میخوان از سهمبه بقیه استفاده کنن ، یا بیش از حد چرا یارانه ای که باید عادلانه بین مردم تقسیم بشه فقط ی عده ماشین دار استفاده کنن
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
ساده با چند لیتر بنزین مشکل اقتصادی تو حل که نمی شه حالا قیمت اجناس را بعد از اجرای این طرح نوش جان کن
حامد
۱۲:۲۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
تو هم قیمت آزاد بنزین ماشین هات رو به همراه افزایشی که گفتی با هم نوش جان کن. ما که ماشین نداریم حداقل این جوری با عدالت بیشتر جوره که یارانه ما تو باک بنزین شماها نره.
حامد
۰۰:۴۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
الان وعده کمک برا دوگانه سوز کردن اینا میدن بعد یه سری قانون میزارن دو برابر پول میگیرن از ملت
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
به خدا دیگه کاسه صبرمون لبریز شده،بدبختر از این که هستیم نکنید مارو،نخواستیم به فکر ملت باشید،
رضایی
۰۰:۴۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اصلا بحرف هیچکدوم اینا اعتباری نیس حداقل دوتا نمایند مجلس هماهنگ کنن حرفاشون یکی باشه یکی میگه 30لیتر یکی میگه24لیتر یکی میاد باز اون دوتارو تکذیب می کنه میگن اصلا نیس یکی دیگه میاد مگه بنزین نیس گاز بزنید
ناشناس
۰۰:۳۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
با این طرح منتظر تورم ۲۰۰ درصدی تو سال جدید باید بود. الان مصرف روزانه بنزین حدود ۱۰۰ میلیون لیتره. با سهمیه ی ۲۴ لیتری برای هر ایرانی و جمعیت ۸۰ میلیونی میشه ۶۴ میلیون لیتر در ماه. یعنی دولت ۳۶ میلیون لیتر باید آزاد بفروشه. یعنی روزی ۳۶ میلیون ضربدر ۵۰۰۰ تومن درآمد اضافه . یعنی ماهی ۱۰۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ هزار میلیارد تومن درآمد اضافه
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
که امیدواریم این درامد اضافه، برای بودجه جاری دولت صرف نشه.
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
ارزش پول را بالا ببرید من بیست میلیون ریال حقوق ماهیانه در یافت میکنم اگر از یک ریال تا بیست میلیون شمارش کنم چهار روز طول میکشد ماشاالله اینقدر زیاد است واما ؟؟؟ شکم خانوده ام با نان خالی جواب نمی دهد (بنزین گیش کش)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
همش 24 لیتر ، یعنی بد بخت شدیم رفت!!
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اخه ۲۴ لیترماهانه خودتو میتونه نیازتو جبران کنه
سارا
۰۰:۰۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
این مجلس ، مجلس مردمی نیست

این مجلس کی کاری کرده
کی تصمیم درستی گرفته و دل مردم رو شاد کرده

همه با ر ژن اومدن همه شعار میدن همه اگه الان هم حرفی بزنن برای رای حمع کردنه سال 98 هست

این گرونی این کشور رو به نابودی کشونده .
کسی که بالای 25 میلیون تومن حقوق میگیره درد مردم رو میفهمه .


تا کی باید بکشیم.


یک نفر جلوی خودرو سازها و هزار تا رو بگیره.
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اتفاقا مردمی هم هست. فقط بعضی مردم بدون هیچ تحقیقی از روی یک لیستی که گذاشتند جلوشون رای دادند.
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
متاسفانه باعث گرانی و فساد در این موقعیت حساس جامعه خواهد شد چرا وضع مردم و جامعه را در نظر نمی گیرند چرا به جای آرامش تنش اجتماعی ایجاد می کنند که دشمنان شاد شوند!!! این راهکار مناسبی نیست.
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
اینها نماینده ملت نیستند زمان رای گیری هنهمه به فکر مردم هستند
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
تورو خدا آقایان وا جی سی به نماینده ها بگید ما بنزین نمیخواییم به فکر ما نباشید مارو بدبخت میکنید
مهدی
۲۳:۴۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
ننگ بر غارتگران و چپاولگران مردم.
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
آقایان مجلسی من ماشین ندارم و این کاری رو که میخواید انجام دهید لازم ندارم باعث بدبختی میشه وضعیت رو بدتر میکنه
آریایی
۲۳:۳۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
سلام ،،نماینده مجلس ،وزیر و سایر مسئولین که خودشان تامین هستند و درک نمی کنند واقعا با اجرای طرحهای دوزاری چه فشار مضاعف به مردم میاد ،،وقتی دولت در یارانه هنوز مانده و نتوانسته بعد هفت سال این طرح را تکمیل کند چجوری میتواند باز طرح جدیدی به این شکل آغاز کند ،تازه نفری یک لیتر در روز اصلا کافیست،،بعداز آن ،، قیمت آزاد چه مبلغی بسته شده؟اینهمه منابع نفتی و ملی داریم فقط بدبختی آن برای مردم است ،،این همه درآمد هشتاد میلیون جمعیت باید بهترین زندگی را داشته باشیم ،،کشورهای عربی نیمی از منابع نفتی مارا ندارند بیشترین سود و درآمد را به مردمشان میدهند ،،،متاسفانه دولت ،فقط دولت حرف و وعده است و مسئولین در دنیا دوستی و تجملات مسابقه گذاشتن ،فساد اداری و مالی هم که قربونش ،،،فقط چجوری تا 1400باید با این دولت سر کنیم ،،
آصف
۲۳:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
اقایونی که تصمیم گیرنده هستید خودتون با ده ب ابر این ۲۴ لیتر میتونید در سطح شهر جابجا بشید ؟؟ چه برسه سفر متاسفم متاسفم
ق . ا
۲۳:۱۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
از این نمایندگان چیزی جز این پیشنهاد های افلاطونی انتظار نیست . آنقدر بیکارند که منتظرند یه مطلبی پیدا بشه و بخواهند اژهار نظر کنند و فکر هم نمی کنتد که در هزاره سوم زندگی میکنند و با مشکلات و بد بختی هائی که به سر مردم آورده اند در بی خبری کامل بسر میبرند . خودشون و آقازاده هایشان که مشکلی ندارند و نمی دونند که وضع معاش و معشیت مردم در چه شرایطیه . خدا خودش عاقبت مردم را بخیر کند
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
مارا به خیر شما نیازی نیست شر مرسان
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
مگه قرار نبود سهم هنفر ۳۰ لیتر باشه اجرا نشده ۶ لیترس کم کردن وای به حالمون مخوان گران کنند بهانه میارند
محمدعلی
۲۳:۰۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
چرا این کار میکنند با مردم بیکارند
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
این نماینده معلوم شد که از جنس مردم نیستند و یا خود را فراموش کرده اند و اصلا درد مردم امروز درک نمی کنند انشاءالله پشیمان میشوند
روح انگیز
۲۳:۰۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
سهمیه را طوری دهید که زندگیمون با فروشش بچرخه
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
باسلام،واقعا مجلس ودولت میخواهنددراین وضعیت افتضاح اقتصادی چه بلایی بسرمردم بیاورندمگرتحریم های غرب کم است که شماهم درداخل انواع واقسام تحریم هارابرای مردم بیچاره بویژه قشراسیب پذیر که هشتاددرصدجامعه راتشکیل میدهداعمال میکنیدمردم دیگرکمرشان ازوضعیت فعلی شگسته وناامیداست اینهمه مردم رابااین مصوبه هاازانقلاب واسلام مایوس نکنید.مگرملت انقلاب کرده بودعلاوه ازشیطان بزرگ ازخائنین داخلی هم اسیب ببیند.واقعا تصویب ۲۴ لیتربنزین درماه تحقیرامیزومسخره نیست.واقعا هیچ وووو
نا شناس
۲۲:۵۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
عاجزانه خواهشمندیم برید کنار
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
شماکه گفتن روزی یک لیتر به هر ایرانی پس چرا ۲۴لیتر در ماه عجب ریاضیدانی هستید شما . هنوز هیچی نشده ۲۰۰ سی سی بنزین از این ملت بی دفاع رو کم کردید.
jam
۰۸:۲۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
قربونت تعطیلات را ازش کم کردند؟نمایندگان ما خیلی دقیق وظریف حساب می کنند!!
بی چاره
۲۲:۴۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
بااین طرح ها تا مردم را به گدایی ندازید دست از سرم مردم برنمی دارید
24لیتر بنزین به هر نفر میدهید هنر کردید
بعدا خوب میگید که بنزین را به قیمت آزاد پایه خلیج فارس بخیرید
لیتری 8هزار تومان
بیچاره مردم
گیر کی ها افتاده اند
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
اون افرادی که ماشین ندارند از وسایل عمومی استفاده می کنند که با افزایش قیمت افزایش کرایه ها و اجناس رد خور نداره.
حمایت از یارانه جواب نداد حمایت شما از این طرح خنده داره.
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
یک زمانی یارانه بنزین فقط برای ماشین دارها و موتور دارها و قاچاق چی ها بود. حالا با گرانی های بعد از آن برای هیچ کس نخواهد بود. یا همه یا هیچ کس.
فریباصفری
۲۲:۲۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
خدا وکیلی کی شده خبر خوش به تمام مردم بدید ما منتظر خبر خوش هستیم چند ساله استرس پشت استرس
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
طرح خیلی خوبیه اونایی که مخالفت میکنند بنزین مفت زیاد مصرف میکنن خوب مرد حسابی توهم مثل خیلی از مردم کمتر با ماشین شخصیت رفت وامد کن
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
واقعا کوته بینی!! افزایش قیمت روی قیمت همه چیز اثر میگذاره حتی وسایل نقلیه عمومی!! خوراکی ، پوشاک مایحتاج اولیه
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
آخه یکم فکر کن بعد حرف بزن با این طرح سونامی نارضایتی عمومی راه میافته و تر و خشک و با هم میسوزونه هم وطنانی داریم که از داخل و خیلی راحت این مردم و این کشور رو اذیت می کنه . نقلیه عمومی بیخودی حرفی که شنیدم همینه نه اتوبوسی در کار خواهد بود نه مترویی با این کار قیمت همه اونها چندین برابر میشه .
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
بگذار روی همه چی تاثیر بگذاره. نعمت خدا رو هدر می دادیم نتیجه اش رو هم باید ببینیم. مصرف انرژی 80 میلیون ایرانی از 1.5 میلیارد چینی بیشتره. آب و برق و گاز هم باید همین طوری بشه.
امید
۱۳:۵۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
چرا بدونه فکر حرف میزنی؟
وسایل نقلیه عمومی کجا بود؟ تو شهر ما حمل و نقل عمومی یه چیزی در حدود صدها کیلومتر از فاجعه هم رد کرده...
مردم اگر با وسیله شخصی بیورن میان مجبورن چون حمل و نقل عمومی به میزان کافی و وسیع وجود نداره.
افزایش نرخ سوخت قیمت همه چیزا دو برابر افزایش همون سوخت بالا میبره...بنزنی لیتری 1000 تومن رو میدونی؟ احتمالا وضع مالیت خیلی توپه.
درکشورهای دیگه اگر بنزین خیلی نرخش بالاتر از ما هست عوضش در امد مردم و حقوق های کارمندان هم صد برابر ما هست.
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
هر روز يك نسخه بيمار كننده براي مردم مي پيچيد
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
این طرح یعنی هر ماه ۲۴۰۰ میلیارد تومن به حساب سرپرستان خانوارها واریز بشه. دولت سال بعد در پرداخت حقوق کارکنان هم اما اگر داره حالا این طرح مسخره میخواد چه کمکی به مردم و زندگی اونا بکنه؟؟
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
آمریکا نفت ما را تحریم کرده ولی شما همه چیزمان را با گران کردن آنها تحریم کرده اید . مواد غذای را گران کردید دوا و دارو را گران کردید لوازم خانگی را گران کردید پولمان را بی ارزش کردید سوخت را هم میخواهید گران کنید. امام خمینی (ره) فرمودند این حکومت حکومت مستضفین است اما مسئولین انگار فراموش کردند که این مستضفین بودند انقلاب کردند. با این طرح جدید وضع مردم از این که هست بدتر می شود . خدا بهمون رحم کنه .
جمال
۱۱:۲۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
میدونی رییس بنیاد مستضعفین الان چقدر حقوق دریافتی داره نزدیک به 19 میلیون تومن ناقابل در ماه
خودشون هم اعلام کردن فیلمش هم موجوده
چه دل خوشی داری مستضعفین!!!
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
بی ارزش شدن پول ملی ارتباط مستقیمی با رای مردم داره. اگر مردم برای 3 دهه ی آینده درست رای بدهند فقط مشکلاتی که طی 3 دهه گذشته بوجود آمده برطرف خواهد شد و بعد از آن شاهد پول با ارزش خواهید بود.
جمال
۲۲:۱۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
چه طرحهای مسخره ایی
هر روز صبح بلند میشیم یه طرح جدید میشنویم چرا برای گرونی طلا و ارز این کار رو نکردید مثلا" به ازای هر روز یه دلار یا یک گرم طلا ، براتون نمی صرفه درسته
امیدوارم بتونید این طرحهایی که از خودتون در میارید نشه قضیه یارانه ها که با گذشت چندین سال هنوزم نتونستید جمع و جورش کنید