سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ورزش تأکید کرد؛

لزوم انجام کار ویژه‌ در روستا‌های شرق استان کرمان

وزیر ورزش و جوانان گفت: در بخش ورزش روستایی باید کار ویژه‌ای انجام شود، چرا که روستا‌های شرق استان کرمان نیازمندند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در شورای عالی ورزش شرق استان کرمان که به میزبانی بم برگزار شد، از مسئولان و دست اندرکاران شهرستان‌های شرق استان( شهرستان های بم، نرماشیر، فهرج و ریگان) به واسطه ی حضور در این جلسه تشکر کرد و گفت: امروز گرد هم جمع شده ایم تا در خصوص مسائل، مشکلات و نیاز‌های ورزش و جوانان این مناطق با یکدیگر بحث و تبادل نظر داشته باشیم و بتوانیم با همفکری زمینه‌ای برای پیشرفت مردم این منطقه به ویژه جوانان فراهم آوریم.

وی با اعلام اینکه نیکزادی پناه، نماینده دلسوز این مناطق نیز از مدت ها پیگیر  این سفر بودند، افزود: امروز این توفیق را پیدا کردیم تا در سفری که از گذشته طراحی شده بود، بحث بم را نیز بگنجانیم و خدمت شما برسیم.

سلطانی فر با بیان اینکه جزو اولین گروه از مسئولان کشور بودم که 24 ساعت ابتدایی پس از زلزله ی بم در محل حضور یافتیم، افزود: بنده به اتفاق جهانگیری، موسوی لاری و سردار قالیباف  به مدت 20 روز به منظور کمک رسانی و نجات زلزله زدگان از زیر آوار در منطقه حاضر بودیم.

وی از این خاطره به عنوان خاطره ای تلخ یاد کرد و بیان داشت: روزهای سخت و تلخی برای همه به ویژه بم بود.

سلطانی فر یادآور شد: بعدها نیز به عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی برای بازدید از ارگ بم به این شهرستان سفر کردم و انصافاً دیدم همه ی نظام، (مردم و مسئولان) تلاش های خوبی برای ساخت دوباره ی این شهر بکار برده اند و امروز بم با تمام وجود نشان داد که زنده و سرشار از امید و زندگی است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در آستانه فجر چهلم هستیم، بیان داشت: طبیعتاً در کشور برنامه‌های مختلفی پیش بینی شده است.

سلطانی فر گفت: گفته می‌شود چهل سالگی یک موجود، در حقیقت سن بلوغ، رشد و آماده شدنش برای حرکت‌های عالمانه و حکیمانه است و در چهل سال گذشته در کشور علی رغم همه محدویت‌ها، مشکلات، جنگ، تحریم‌ها، حوادث غیر مترقبه و مسائل مختلفی که به وجود آمده، نظام مقدس جمهوری اسلامی با حمایت، حضور و پشتیبانی مردم توانسته گلیم خود را از آب بیرون بکشد و در همه صحنه‌های مختلف، مشکلات را پشت سر بگذارد و امروز با عزت و اقتدار بتواند به عنوان یک کشور مستقل با ظرفیت‌های بسیار بالا عرض اندام کند.

 وی افزود: در بخش ورزش(چه ورزش همگانی، چه قهرمانی و چه در بحث توسعه اماکن ورزشی) شاهد اتفاقات بسیار مناسبی در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب بودیم به طوری که در بخش توسعه اماکن ورزشی کارنامه نظام، آن چیزی که با عدد و رقم مشخص و گویا است، نظام با مدیران مختلف در دولت‌های مختلف، با تلاش همه مردم، حدود ۶ برابر کل نظام گذشته توانسته است فضای ورزشی ایجاد کند.

 سلطانی فر تصریح کرد: در طول ۴۰ سال، حدود ۶ برابر گذشته کار شده و این تلاش هم رویکرد ایجاد توازن بوده است، مثلاً حدود ۲۵ استادیوم ۱۵ هزار نفره در مراکز استان‌هایی که فاقد استادیوم بودند از سال‌های گذشته شروع کرده و تا به حال حدود ۲۲ تا از آن‌ها را تحویل داده ایم.

وی یادآور شد: برای شهرستان‌های درجه ۲ و غیر استان‌ها استادیوم‌های ۵ هزار نفری پیش بینی شده است که حدود ۱۰ تا ۱۵ تا ساخته شده و ۳۰ تا ۳۵ تا ازآن‌ها در حال احداث است.

وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: همچنین سالن‌های بزرگ ۴ هزار، ۵ هزار و ۶ هزار نفره که یا ساخته شده یا در دست اجرا است و تلاش ما این است که در دولت دوازدهم بتوانیم در فرصتی که در دو و سال نیم باقی مانده عمر این دولت داریم، قسمت اعظم این پروژه‌های بزرگ را تکمیل کنیم و به بهره برداری برسانیم.

سلطانی فر به ورزش قهرمانی اشاره کرد و گفت: در بخش ورزش قهرمانی، افتخارات جمهوری اسلامی ایران با گذشته قابل قیاس نیست، به عنوان مثال ما در ۱۶ دوره المپیک ۸ دوره قبل از انقلاب و ۸ دوره بعد از انقلاب شرکت کردیم، در ۸ دوره قبل از انقلاب ۴ مدال در المپیک آوردیم ، اما در ۸ دوره بعد از انقلاب ۱۶ مدال طلا آوردیم یعنی ۴ برابر کل دوره، مدال طلا در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان که المپیک‌ها هستند، کسب کردیم.

 وی در خصوص شاخص حضور در جام‌های جهانی فوتبال نیز افزود: این حضور افتخار بزرگی برای همه کشورهاست و ما ۵ دوره به جام جهانی صعود کردیم که یک دوره  مربوط به قبل از انقلاب بوده و ۴ دوره هم بعد از انقلاب است.

سلطانی فر تصریح کرد: به همین شکل که ما در مسابقات و رویداد‌های جهانی برویم، دستاورد‌های نظام بسیار روشن و افتخار آمیز است.

 وی به ورزش بانوان اشاره کرد و یادآور شد: وظیفه خودمان می‌دانیم تمرکز بیشتر بر ورزش بانوان داشته باشیم و فراهم کردن امکانات بیشتر برای ورزش بانوان را در دستور کار خود قرار دهیم.

مقام عالی وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: در برخی از مناطق استان کرمان، نیازمند یک نگاه جدی تری هستیم و باید بتوانیم این کمبود‌ها را ظرف دو تا دو سال نیم دیگر عمر این دولت، تا حدودی متناسب با منابعمان دنبال کنیم.

سلطانی فر، از امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان خواست: طی یک برنامه ریزی تلاش شود علاوه بر ساخت زمین چمن طی سال آینده در یکی از این شهر‌های شرق استان، در شهری دیگر استخر احداث شود تا به نوعی کمبودها جبران شود.

وی گفت: در بخش ورزش روستایی باید کار ویژه‌ای انجام شود، چرا که روستا‌های شرق استان کرمان نیازمندند.

سلطانی فر افزود: اگر مثل سیاسیتی که ما در کل کشور داریم، یک فضای ۴۰ و ۵۰ متری در اختیار ما گذاشته شود، با هر شکل ما امکان تجهیز آنجا را به عنوان خانه ورزش روستایی داریم و می‌توانیم مثلا در سال ۹۸ برای هر شهرستان این منطقه بین ۵ تا ۱۰ خانه ورزش روستایی را تجهیز کنیم.

وی تصریح کرد: هیچ عرصه‌ای را نداریم مثل ورزش که با یک مسابقه فوتبال بتواند دل ملت را شاد کند و یک پیروزی در یک مسابقه ورزشی بتواند موجبات عزت، افتخار و وحدت ملی و اقتدار مردم را فراهم کند.

سلطانی فر یادآور شد: علی رغم محدودیت‌هایی که در کشور وجود دارد و نماینده و مسئولان استان و شهرستان می‌دانند، ما امروز به دلیل تحریم‌های مجدد ناعادلانه و غیر قانونی که مواجه شده ایم، منابع درآمدیمان خیلی دارد محدود می‌شود، با این حال، دغدغه ی همه این است که از این منابع محدود استفاده بهینه شود و به نوعی مشکلات مردم حل شوند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: مواردی که مطرح شد را در یک برنامه ریزی به یکی از معاونین وزارت خانه واگذار می‌کنم تا به اتفاق مسئولان و نمایندگان، ظرف دو، سه هفته آینده (بعد از دهه فجر) برای سال‌های ۹۸ و ۹۹ برنامه ریزی کنیم و از طریق بخشی از منابع استانی و منابع ملی کمک کنیم تا مشکلات این مناطق برطرف شود.

محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در ابتدای این جلسه، ضمن قدردانی از وزیر ورزش و جوانان برای نگاه ویژه به ورزش استان کرمان، ششمین سفر استانی سلطانی فر به این استان و شهرستان بم را نشان دهنده علاقه مندی وی به توسعه ورزش استان دانست.

انتهای پیام/ب

جلسه شورای عالی ورزش شرق استان کرمان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.