سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

نقش کلیدی سازمان حفظ نباتات در تأمین امنیت غذایی

تقوی گفت: سازمان حفظ نباتات در تأمین امنیت غذایی مردم و در نهایت امنیت ملی کشور نقش ویژه‌ای دارد.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در سی‌ونهمین سمینار سالانه حفظ نباتات با اشاره به اینکه سازمان حفظ نباتات نقش کلیدی در تأمین امنیت غذایی کشور برعهده دارد، اظهار کرد: اگر امنیت غذایی خدشه‌دار شود به نوعی امنیت ملی خدشه‌دار شده است.

وی افزود: علی‌رغم وجود تحریم‌های دشمن، وضع امنیت غذایی ما بهتر از بسیاری از کشورهاست و این امر نتیجه تلاش دست‌اندرکاران و مسئولان سازمان حفظ نباتات است که از محصولات در برابر آفات و بیماری‌ها حفاظت می‌کنند.

تقوی با اشاره به اینکه نقش سازمان حفظ نباتات دفاعی است، بیان کرد: این سازمان با برخورداری از علم و دانش، کشور را در برابر هجوم و ورود آفات محافظت می‌کند. همانگونه که ارتش برای مقابله با دشمن  نیاز به مهمات، اسلحه، برنامه و آموزش دارد سازمان حفظ نباتات نیز باید از تمامی ویژگی‌ها برخوردار باشد و بداند که دشمن از کدام بخش می‌خواهد به کشور حمله‌ور شود تا برای مقابله با اهداف شوم دشمن نیروها را آموزش داده باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: کشاورزی که تنها به بذر و نهال سالم می‌اندیشد و به آفت دشمنان که ممکن است نهال را مورد آسیب قرار دهد، توجهی نمی کند قطع به یقین نمی تواند محصول سالمی را برداشت کند.

وی با اشاره به اینکه برای آفت‌زدایی در کشور نیاز به لشکر داریم، گفت: سازمان حفظ نباتات برای مبارزه با آفت در بخش کشاورزی نقش دفاعی و برخی اوقات هجومی دارد تا بتواند به لحاظ حجمی و کیفیتی محصول ارزشمند در اختیار مردم قرار دهد.

تقوی با اشاره به اینکه مسئولان سازمان حفظ نباتات سربازان گمنام نظام هستند، اظهار کرد: اگرچه نقش سازمان حفظ نباتات برای مردم برجسته نیست اما در تأمین امنیت غذایی کشور نقش مهمی دارد.

نماینده ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی در پایان بر بروز کردن دانش و اطلاعات دست‌اندرکاران و محققان حوزه حفظ نباتات تاکید کرد و افزود: این سازمان برای مصونیت سازی باید طرح و برنامه داشته باشد و افزایش آگاهی می‌تواند به مصونیت سازی و مشارکت مردم کمک کند.

انتهای پیام/

لزوم بروز شدن اطلاعات محققان حوزه نباتات کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.