سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش روابط بین الملل با گسترش همکاری‌های علمی کشور‌های منطقه

مدیر همکاری‌های علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت:افزایش روابط بین الملل کشور از طریق گسترش همکاری‌ها و ایجاد گفتمان علمی بین مشترکات کشور‌های منطقه میسر است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد در نشست گرامی داشت سالروز تولد قائد اعظم محمد علی جناح بنیان گذار پاکستان در دانشگاه فردوسی مشهد در حضور کنسولگری پاکستان گفت: ایران علاوه بر مرز مشترک زمینی با پاکستان روابط تاریخی و فرهنگی بسیار کهنی را با این بخش از کشور منطقه داشتیم.

وی در رابطه با روابط علمی ایران با پاکستان تصریح کرد:  متاسفانه روابط علمی در سطح مناسبی نبود و نیست، به گونه‌ای که هیچ کدام از دانشگاه‌های ایران توسط وزارت علوم پاکستان معتبر شناخته نشدن و در ایران نیز چنین است.
 
مدیر همکاری‌های علمی بین المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ما برای بازکردن این گره‌ها و افزایش روابط دانشگاهی و شاهد حضور دانشجویان پاکستانی در دانشگاه‌های ایران خصوصاً در دانشگاه فردوسی باشیم لازم بود که از یک وجه اشتراک کار آغاز شود و به گمان ما محمد علی جناح نقطه خوب و مناسبی در این ضمینه بود. 

انتهای پیام//آ. ح
 

ایران و پاکستان روابط علمی مناسبی ندارند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.