سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری خطوط ریلی داخل شهر قم

بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ نشان می‌دهد اعتبار لازم برای انتقال و جمع آوری راه آهن از داخل شهر قم در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، براساس جدول اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی سال ۹۸ و به منظور احداث قطار حومه‌ای تهران قم، احداث آنتنی فرودگاه امام، احداث راه آهن کمربندی قم و انتقال و جمع‌آوری راه آهن از داخل شهر قم جمعا مبلغ ۴۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده است تا این طرح‌ها حداکثر تا سال ۱۳۹۹ به اتمام برسد. خطوط ریلی داخل شهر قم جمع آوری می‌شود

همچنین در این جدول بودجه، به منظور احداث و بهسازی راه اصلی ساوه سلفچگان، آوه قم، قم گرمسار و اتصال آن به کمربندی امام علی و ایجاد تقاطع غیرهمسطح در محل آزادراه قم کاشان جمعا به طول ۲۶۹ کیلومتر ۱۶۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تا سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.

بهسازی محور قدیم قم تهران به طول ۱۲۹ کیلومتر و محور قم نیزار به طول ۴۵ کیلومتر از دیگر طرح‌های در نظر گرفته شده در لایحه بودجه سال آینده است که برای طرح اول ۱۰ میلیارد و برای طرح دوم ۲۰ میلیارد تومان در نظرگرفته شده است.

در این جدول برای احداث کمربندی قم به طول ۷۵ کیلومتر که به صورت آزادراه احداث می‌شود مبلغ ۱۴۸ میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

بررسی اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی سال ۹۸ همچنین نشان می‌دهد برای احداث راه آهن سریع السیر تهران، قم، اصفهان و قم، اراک مجموعا ۱۵ هزار میلیارد تومان تا سال بهره برداری که ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است، اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/الف

خطوط ریلی داخل شهر قم جمع آوری می‌شود

برچسب ها: راه آهن ، حمل و نقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.