سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هر کشوری که تمدن داشته، به حجاب اهمیت می‌داده است + فیلم

حجت الاسلام و المسلمین محمد پویا حجاب را موضوعی تاریخی در کشور های متمدن دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آنطور که از اسناد تاریخی پیداست، حجاب در تاریخ بسیاری از کشور‌های متمدن، ریشه داشته است. این در حالی است که اسلام در آن کشور‌ها نفوذی نداشته و بر مبنای سنت و عقل، چنین فرهنگی وچود داشته است.


بیشتر بخوانید: صحبت‌های جالب بانوی تازه‌مسلمان آمریکایی/ امنیت را در پوشش زنان اسلام و زیبایی را در حجاب یافتم +تصاویر 


حجت الاسلام و المسلمین محمد پویا پژوهشگر دینی و کارشناس مذهبی در خصوص حجاب و تاریخ آن به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ما مدعی هستیم که عقل موضوع حجاب را به خوبی درک می‌کند. از گذشته‌های دور در کشور‌های غیر مسلمان بنای عقل بر این بوده که پوشیدگی و حجاب را در سطح عرف رعایت کنند. ما می‌بینیم که در سنگ نوشته‌های موجود در ایران باستان و دیگر تمدن‌ها سطح قابل قبولی از حجاب رعایت شده است. در ایران باستان که فراوان حجاب و عفاف اهمیت داده شده است.

این کارشناس مذهبی در ادامه بیان کرد: در هر ملتی که تمدنی در آن موجود بوده، به جز قبائل بَدَوی، حجاب اهمیت داشته است. علت نبود حجاب در برخی کشور‌ها این است که این کشور‌ها در بسیاری از مسائل پیش پا افتده، رشدی نداشته و به این ترتیب هیچ پیشرفتی در زمینه حجاب نکرده اند. در جوامع متمدن مسئله‌ی حجاب با بررسی‌های صورت گرفته امری متداول بوده است. عقلا رعایت این حریم‌ها را به صورت امری که خِرد و عقل آن را داوری کرده اند، پذیرفته است، این نشان از قدمت و ریشه عمیق حجاب در فرهنگ بشری است.


بیشتر بخوانید: پاسخ جالب آیت‌الله کاشانی به درخواست پهلوی برای کشف حجاب همسرش +فیلم 


در ادامه می‌توانید ویدیو کامل صحبت‌های حجت الاسلام و المسلمین پویا را مشاهده کنید.

دانلود

انتهای پیام/

حجاب امری متداول و تاریخی است

برچسب ها: حجاب و عفاف ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.