این روزها تسلا برای کاهش هزینههای تولید خود و توانایی ساخت خودروهای ارزانقیمت، ۷ درصد از نیروهای تماموقت خود را تعدیل کرده است. هفته گذشته مدیرعامل تسلا ایلان ماسک درباره این تصمیم شرکت اعلام کرده بود که این امر در کنار ارسال نمونههای گرانقیمتتر محصولاتمان به اروپا و آسیا به دستیابی تسلا به سودی اندک کمک خواهد کرد.
ایلان ماسک همچنین درباره فروش نمونههای ارزان تسلا مدل ۳ در برخی بازارها ابراز نگرانی کرده است، چراکه تولید خودروی الکتریکی اقتصادی شرکت را درگیر ریسک بزرگی میکند. البته مالیات وضع شده بر روی محصولات تسلا در آمریکا، قیمت تمام شده را اندکی گرانتر خواهد کرد و تسلا حداقل تا پایان امسال برنامهای برای این موضوع نخواهد داشت.
تسلا مدل ۳ در سال اول معرفی بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه سفارشگذاری شد و به گفته مدیران شرکت این خودرو در مدت زمان تولید، سود ۱۴ میلیارد دلاری را برای تسلا به دنبال دارد. این خودروی ۳۵ هزار دلاری کوچکترین محصول تسلا محسوب میشود که با هر بار شارژ توانایی پیمایش ۵۰۸ کیلومتر مسافت را دارد. از دیگر ویژگیهای تسلا مدل ۳ میتوان به سیستم ایمنی فعال به همراه امکان رانندگی خودکار، دارا بودن فضای بار هم در جلو و هم در عقب، نمایشگاه ۱۵ این چنینی میانه کنسول با امکان دسترسی به تنظیمات خودرو، تهویه مطبوع، نقشه و... و سازگاری الکتریکی با جریان و ولتاژهای متفاوت جهانی اشاره کرد.
بیشتر بخوانید: اکثر مشتریان پورشه تایکان EV از مالکان تسلا هستند
انتهای پیام/