سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ظرفیت‌های جدید تولیدی در خراسان رضوی

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی گفت: ظرفیت‌های جدید تولیدی در بخش کنسانتره ، دو خط بزرگ تولیدی برای سیلیس و واحد‌های فرآوری مس در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،راضیه علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن، تعاون خراسان رضوی در  مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه در خراسان‌رضوی،با بیان اینکه ظرفیت تولید فولاد در نیشابور از ۷۲۰ هزار تن به ۲ برابر افزایش یافت گفت: طی چهار سال گذشته با برنامه ریزی بر روی صنایع معدنی مانند سنگ آهن، مس، سیلیس در خراسان رضوی موفق به ایجاد تحول در این بخش‌ها شدیم.

وی توجه به برخی مسائل در سیاست‌های تجاری استان را از سوی صادرکنندگان ضروری دانست و تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی باید شبکه فروش و حمایت از کالای خود را در کشور‌های هدف صادراتی ایجاد کنند.


تاجر صادرکننده خراسانی نیازمند حمایت


روشنک رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی گفت: صادرکنندگان استان از مزیت گشایش اعتبارات ال. سی برخوردار نیستند لذا کالای خود را به صورت امانی به کشور دیگر ارسال می‌کنند و همچنین نمی‌توانند از صندوق ضمانت صادرات در استان استفاده کنند.

وی با اشاره به گلایه صادرکنندگان از مالیات بر ارزش افزوده تصریح کرد: قانون، صادرکنندگان را از مالیات معاف کرده است پس به چه دلیل آنان مجبور به پرداخت مالیات می‌شوند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی گفت: صادرکننده‌ای که مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت می‌کند، از آنجا که مطمئن به بازگشت پول خود نیست، به اندازه پول پرداختی بابت مالیات بر ارزش افزوده، قیمت کالای خود را افزایش می‌دهد و این مساله باعث کاهش توان رقابتی او در بازار می‌ شود.


تداوم رشد صادرات فولاد خراسان

 
در  حاشیه این مراسم، محمدحسن پارسا معاون بازاریابی و فروش «فولاد خراسان» با بیان این که صادرات مجتمع در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال پیش از آن ۵۵ درصد رشد داشته، گفت: در سال ۱۳۹۷ نیز که هنوز دو ماه از آن باقی است، شاهد شکستن رکورد صادرات از سوی بزرگ‌ترین مجتمع صنعتی شرق کشور هستیم.

وی تصریح کرد: کشور‌های هدف صادراتی، رصد مداوم قیمت‌ها و بازاریابی مناسب از عواملی بوده است که در کنار حفظ کیفیت تولید و اعتماد مشتریان پیشین فولاد خراسان، منتج به این توفیق شده است.

«مجتمع فولاد خراسان»، در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه در خراسان‌رضوی، برای سومین سال متوالی به عنوان صادر کننده نمونه استان برگزیده شد.

انتهای پیام//س .ح

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.