سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان؛

سالی سرنوشت ساز برای حوزه ازدواج /ارائه نکردن گزارش‌های قابل دفاع، اعتبارات تخصصی این حوزه را از بین می‌برد

سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با تأکید بر اینکه امسال سال سرنوشت سازی برای حوزه ازدواج است، از استان ها خواست: گزارش های قابل دفاع خود را ارسال کنند تا اعتبارات تخصصی این حوزه از بین نرود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در حاشیه نخستین انتخابات اعضای هیئت رییسه سمن های جوانان در کرمان، نشست سکینه سیف جمالی سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با معاونین امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان استان ها برگزار شد.

سیف جمالی در این نشست به بیان گزارشی از عملکرد حوزه ازدواج جوانان در کشور پرداخت و گفت: بعد از تشکیل شورای اجتماعی کشور، ۵ آسیب اجتماعی به عنوان اولویت رسیدگی و توجه دستگاه های اجرایی شناخته شد که دستگاهها در خصوص موضوع طلاق به عنوان یکی از این آسیب ها موظف به اقدامات موثری برای کنترل و کاهش طلاق شدند و کارگروهی با محوریت وزارت کشور، بهداشت، نظارت شورای اجتماعی کشور و همکاری دستگاه ها تشکیل شد.

وی با بیان این که ما با همه دستگاه ها چه به صورت مالی و چه از طریق برگزاری دوره های آموزشی و ... همکاری های زیادی داشته ایم، افزود: تمام منابع حوزه ازدواج وزارت ورزش و جوانان در طرح های سایر دستگاه ها هزینه شد اما در گزارشی که به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ارائه شد هیچ دستگاهی اشاره ای به فعالیت ها، هزینه ها و حمایت های وزارت ورزش و جوانان نکرد که این موضوع بسیار مایه تاسف است و مراتب اعتراض خود را به خانم ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کردم.

سیف جمالی به دوره های آموزشی قبل از ازدواج اشاره و تصریح کرد: اهم فعالیت ما در زمینه ازدواج مربوط به دوره های آموزشی قبل از ازدواج می شود و دوستان در استان ها باید بیشتر به این بخش توجه داشته باشند.

وی در ادامه به گزارشی از آمارهای طلاق و ازدواج، میانگین سن ازدواج و طلاق، رتبه بندی استان ها در برگزاری کارگاه های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج، تسهیلات ازدواج جوانان و مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و وظایف ادارات کل استان ها در قبال این مراکز پرداخت.

جمالی یادآور شد: امسال سال سرنوشت سازی برای حوزه ازدواج است و اگر گزارش های متقن و قابل دفاعی از فعالیت های استان ها ارائه نکنیم، اعتبارات تخصیصی این حوزه از بین خواهد رفت لذا از معاونین امور جوانان می خواهم به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند.

در این نشست معاونین امور جوانان استان ها نکته ها و مسائل خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/ب

نشست سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با معاونین امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان استان ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.