سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز پیش ثبت نام کاروان‌های عتبات نوروزی

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از آغاز پیش ثبت نام کاروان‌های عتبات عالیات نوروز ۹۸ خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،نوفرستی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در این دوره لازم است قبل از نام نویسی نهایی در کاروان‌ها در فرصت زمانی مشخص شده به سامانه پیش ثبت نام عتبات عالیات به آدرس www.atabat.haj.ir و پس از نام نویسی و ثبت اطلاعات مربوطه کد رهگیری دریافت نمایند.

وی افزود: آغاز پیش ثبت نام از ساعت ۹ صبح روز شنبه ۶ بهمن تا ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۲ بهمن خواهد بود.

نوفرستی گفت: کاروان‌های عتبات عالیات از ۲۴ اسفند تا ۸ اردیبهشت اعزام خواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان افزود: افرادی که مبادرت به نام نویسی گروهی ۳۵ نفره می‌کنند در صورتی که تعدادی از آن‌ها منصرف و از گروه خود خارج شوند و عدد گروه کمتر از ۲۵ نفر شود گروه مذکور حذف می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه سفارت عراق برای صدور روادید اصل گذرنامه زائران را دریافت می‌کند متقاضیان باید گذرنامه دارای صفحه خالی برای ویزا با حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشند.

نوفرستی همچنین در خصوص نام نویسی غیرقانونی سفر‌های زیارتی هشدار داد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه بی شک مشکلاتی برای افرادی که این گونه ثبت نام می‌کنند به وجود خواهد آمد،افزود: نام نویسی غیر قانونی برای زائران هم در سفر‌های داخلی و هم خارجی مشکلات زیادی به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: از هم استانی‌ها می‌خواهیم قبل از نام نویسی در کاروان‌های زیارتی استان از قانونی بودن این کاروان‌ها اطمینان حاصل پیدا کنند و سپس اقدام به نام نویسی کنند.

نوفرستی با اشاره به اینکه افراد سودجو از احساسات پاک مردم سوء استفاده می‌کنند، گفت: در استان تعدادی زن شناسایی شده اند که زائران را برای سفر‌های زیارتی، چون کاشان و قم نام نویسی کرده اند.

انتهای پیام/غ

هشدار در خصوص نام نویسی غیرقانونی سفر‌های زیارتی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.