سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی نامه شهید سلیمان حقی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید سلیمان حقی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید سلیمان حقی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

فرازی از زندگینامه شهید:

سلام بر همه عاشقان شوریده، قاصدان سحر و پیامبران سپیده و درود بی پایان حق بر جاودان انسانهائی که در آتش عشق سوختند و در سکوت شب سرود سپیده سر دادند و با ناله‌های نیمه شب خدا را می‌خواندند.

شهید سلیمان حقی عاشق شوریده و سرمست، از عشق مکتب انسان ساز اسلام در سال ۱۳۴۷ در روستای علی ملک از توابع شهرستان نقده چشم به هستی گشود و در میان باغ‌ها و مزارع سرسبز و خانواده‌ای معتقد و متدین بالیدن گرفت. تا به سن تحصیل رسید و تا کلاس دوم راهنمائی با موفقیت تحصیل کرد. اما به علت فقر مالی و محرومیت خانواده از ادامه تحصیل بازماند و شغل جوشکاری را شروع کرد.

ایشان غیرتمندی از تبار روستائیان پرتلاش و محروم بود که سعی داشت سرباری برای خانواده نباشد؛ لذا علاوه بر جوشکاری در کار کشاورزی نیز به یاری پدر خود می‌شتافت و با تواضع و خالصانه در اطاعت او مطیع می‌شد.

وی پس از اعزام به خدمت مقدس سربازی در منطقه دیواندره مشغول حراست از حریم میهن اسلامی بود که در تاریخ۱۳۶۶/۱۰/۲۸ بعد از ماه‌ها تلاش و مجاهدت مفتخر به فتح قله رفیع شهادت شد و در زمره بهشتیان خدا به عبادت مشغول گشت.

پیکر مطهرش در سوز و گداز زمستان کردستان به سردی گرائید و وجودش در شهرستان نقده تشییع و در گلزار شهدای این شهر در جوار حق قرار گرفت.
روحش شاد و یادش گرامی باد

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید سلیمان حقی

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.