سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۷۶۰تن آرد یارانه‌ای بین روستائیان و عشایر مهاباد

۷۶۰تن آرد یارانه‌ای بین روستائیان و عشایر شهرستان مهاباد توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان مهاباد گفت: امسال ۷۶۰ تن آرد خام با قیمت یارانه‌ای در مناطق روستایی و عشایری این شهرستان که بدون خبازی هستند، توزیع شده است.

سلیم احمدی افشار افزود: توزیع آرد یارانه‌ای در بین روستائیان و عشایر این شهرستان به صورت ماهیانه انجام می‌شود و سهمیه هر ماه آن‌ها ۷۶ تن است.

احمدی افشار گفت: از این مقدار ۲۴ تن سهمیه عشایر و ۵۲ تن سهمیه روستائیان این شهرستان است که ۵۰ درصد هزینه‌ها به صورت یارانه و توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی، با اشاره فعالیت ۲۲۵ واحد خبازی در این شهرستان نیز گفت: از این تعداد ۱۶۲ واحد خبازی در مناطق شهری و ۶۳ واحد نیز در مناطق روستایی فعالیت می‌کنند.

احمدی افشار تصریح کرد:سهمیه ماهانه واحد‌های خبازی شهری یک هزار و ۲۰۰ تن آرد و سهمیه واحد‌های روستایی نیز ۳۷۰ تن است که توزیع براساس میزان پخت آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی در خصوص فرهنگ سازی برای مصرف نان‌های سبوس دار در این شهرستان هم گفت: در این زمینه برنامه‌ها و دوره‌های ویژه‌ای برای مسئولان واحد‌های نانوایی برگزار و بیش از ۲۰ هزار بروشور نیز در زمینه فواید نان‌های سبوس دار توزیع شده است.

احمدی افشار، با اشاره به فعالیت دو کارخانه تولید آرد در مهاباد نیز گفت: این دو کارخانه با تولید روزانه ۷۲۰ تن آرد، علاوه بر تأمین آرد واحد‌های خبازی در این شهرستان، بخشی از آرد مورد نیاز واحد‌های نانوایی شهرستان‌های میاندوآب، بوکان و سردشت را نیز تأمین می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صداوسمیا

انتهای پیام/ه

توزیع  آرد یارانه‌ای بین روستائیان و عشایر مهاباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.