سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با سه نطق پیش از دستور و بررسی دو طرح و یک لایحه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  اعضای شورا در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با طرح دو فوریتی اعضای شورا مبنی بر عدم تشکیل جلسه علنی صحن شورا در هشتم بهمن ماه به دلیل برگزاری جلسات فشرده کمیسیون‌های شورا برای بررسی لوایح بودجه و برنامه پنج ساله موافقت کردند.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز مبنی بر عوارض صدور پروانه ساختمانی، عوارض تراکم ساختمانی، عوارض تجاری و عوارض غیر مسکونی موافقت کردند.

ابراهیم صبوری نائب رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باتصویب این لایحه و جدولی و عددی شدن عوارض از فرمولی بودن محاسبه عوارض که سبب رانت می‌شد دور می‌شویم.

همچنین لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز مبنی بر جدول یک درصد قیمت فروش هرمترمربع زمین (B)، جدول فروش هرمتر مربع اپارتمان (BP) و جدول قیمت هرمترمربع خدمات تجاری ملاک عمل سال ۹۸ در صحن علنی شورا تصویب شد.

با تصویب این لایحه به شهرداری اجازه داده می‌شود برابر جدول پیوست نسبت به محاسبه و دریافت عوارض اقدام کنند.

سینا بنی زمانی رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، نیز گفت: مقرر شد جهت انتخاب هیات کارشناسی به منظور تعیین B. و BP در سال آینده با شورا مشورت شود تا در مورد توانایی و سلامت هیات کارشناسی اطمینان حاصل شود.

وی ادامه داد: همچنین از شهرداری خواسته شد تا کارشناسان تنها به ارائه ارقام کفایت نکنند و روش بررسی و روند محاسبه را نیز ارائه کنند.

بنی زمانی بیان کرد: به دلیل روند تورمی که در کشور وجود دارد قیمت B. و BP نیز هرسال افزایش می‌یابد، اما بالا بردن قیمت‌ها وقتی عادلانه است که هزینه کردن عوارض دریافتی از مردم نیز عادلانه باشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: بار‌ها از شهرداری خواسته‌ایم تا برنامه‌ای برای کاهش هزینه خود ارائه دهد تا مردم با رغبت بیشتری نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند.

در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورا، طرح اعضای کمیسیون گردشگری و زیارت مبنی بر بررسی طرح (موزه طراحی) برای شهر شیراز به منظور کارشناسی بیشتر به کمیسیون گردشگری ارجاع شد.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با نامگذاری ایستگاه متروی روبه روی دانشگاه صنعتی شیراز به نام دانشگاه صنعتی، پارک واقع در محل سابق میدان خاتون به نام پارک خاتون، کوچه ۵۶بلوار عدالت جنوبی به نام شهید محمد مهدی صالحی، سالن سرپوشیده ورزشی خیابان کارگر در محدوده شهرداری منطقه ۲به نام شهیدان فهیمی، فرهنگسرای واقع در بلوار فرزانگان جنب شهرداری منطقه ۹ به نام استاد محمد بهمن بیگی موافقت کردند.

لایحه شهرداری شیراز مبنی بر بررسی اساسنامه شرکت تهیه، تامین و نگهداری ماشین الات شهرداری شیراز به کمیسیون مشترک عمران و حمل و نقل، سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و برنامه، بودجه و امور حقوقی ارجاع شد.
انتهای پیام/م

جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.