در اطلاعیه شب گذشته تامین اجتماعی آمده است: سازمان تامین اجتماعی ضمن پوزش از آن دسته از بیمهشدگان محترمی که مشمول دریافت سبد کالا میشوند، اما تا این لحظه وجوه مربوط به حساب آنها واریز نشده است اعلام میکند، علیرغم تلاش و پیگیریهای سازمان تامین اجتماعی برای واریز وجه سبد کالا، متاسفانه بدلیل مغایرتهای مربوط به شماره حساب دریافت شده و برگشت اطلاعات از سوی بانکهای عامل، واریزی توسط تعدادی از بانکها به روز دوشنبه موکول شده است.
اما حالا رحیم اردلان، معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی در گفتگو با یکی از رسانهها دلایل دیگری را مطرح کرده است که بیشتر مربوط به نحوه عملکرد بانکها میشود.
وی درباره آخرین جزئیات واریز بسته حمایتی به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: شب گذشته اطلاعیهای صادر کردیم و از بیمه شدگان به دلیل تاخیر به وجود آمده در پرداختها عذرخواهی کردیم.
اردلان افزود: از ۲۸ بانک واریز بسته حمایتی تاکنون ۱۶ بانک نسبت به پرداخت اقدام کردند و ۱۲ بانک دیگر باقی ماندند که طی امروز نسبت به واریز بستههای حمایتی به حساب سرپرستان خانوار اقدام میکنند.
وی افزود: هر یک از بانکها و بر اساس روش و شیوههای خاص خود نسبت به پرداخت بستههای حمایتی اقدام میکنند که به عنوان مثال بانک ملی بانک صادرات و بانک تجارت امروز بستههای حمایتی را به حساب بیمه شدگان تامین اجتماعی واریز میکنند.
اردلان افزود: ما مشکلی برای تامین بودجه نداریم و به بودجه لازم در حساب بانکها واریز شده است فقط تاخیر به وجود آمده به دلیل نحوه واریز هر بانک است.
معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: از ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر مشمول دریافت بسته حمایتی بیمه شدگان تامین اجتماعی تاکنون ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از طریق ۱۶ بانک بسته حمایتی را دریافت کردند و مابقی آنها نیز به امروز به حسابشان واریز میشود.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مراحل بعدی واریز بستههای حمایتی نیز زمان آن مشخص شده است، گفت: تاکنون دولت تکلیف جدیدی را مشخص نکرده است و هر موقع که پول به حساب وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و همینطور سازمان تامین اجتماعی واریز شود نسبت به اجرای مراحل بعدی اقدام میکنیم.
اردلان افزود: در حال حاضر هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان برای مرحله اول ارائه بسته حمایتی به تامین اجتماعی اختصاص یافته است که به حساب واجدین شرایط پرداخت میشود.
اکنون مشخص نیست که ۱۲ بانک که نسبت به واریز سبد حمایتی اقدام نکرده اند، بر اساس کدام ساز و کار در پرداختهای خود تاخیر داشته اند.
انتهای پیام/
یا خودشون رو به اون راه زدن
جل الخالق
من تو شرکتمون مدیرانی با حقوق بالاتر سبد حمایتی گرفتن ولی برای بنده واریز نشده از صبح هم بالای 200 بار با تلفن منزل و موبایل تماس گرفتم ولی اصلا آزاد نمیشه .
واقعا در واریز سبد حمایتی هم تفاوت قائل شدند و کارگرانی مثل بنده نگرفته و مدیر با حقوق بالای سه میلیون دریافتی سبد حمایتی را گرفته