سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جذب ۹ طرح سرمایه گذاری خارجی در فارس

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: ۹ طرح سرمایه گذاری خارجی در استان فارس جذب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بابک دایی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس با اشاره به اینکه جذب ۹ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیون دلار در استان بوده، گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی، بازگشت تحریم‌ها و تحولات حوزه نرخ ارز  به دلیل ظرفیت‌های زیادی که استان فارس دارد این طرح‌ها جلب و مصوب شده است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها شامل پنج طرح انرژی خورشیدی، یک طرح تولید اتانول در آباده، یک طرح ساخت درمانگاه ژنتیک، یک طرح پرورش شتر و یک طرح تولید پنل خورشیدی چند کریستالی است، افزود: سرمایه‌گذار سه طرح از کشور چین، یک طرح از کشور مالزی یک طرح از کشور بلژیک، دو طرح از کشور اتریش، و یک طرح از کشور قطر است و یک طرح نیز سرمایه‌گذار ایرانی مقیم آمریکا دارد.

دایی تصریح کرد: پارسال هدف گذاری سالیانه جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای استان فارس ۵۵۵ میلیون دلار بود که این استان دو برابر این هدف گذاری را تحقق بخشید، و با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان فارس جذب شد و ۷ الی ۸ طرح سرمایه‌گذاری نیز به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس با بیان اینکه امسال شرایط خاص بوده و نسبت به پارسال شرایط جذب سرمایه‌گذاری تغییر کرده است، اضافه کرد: استان فارس پارسال در جذب سرمایه‌گذاری خارجی رکورد شکست و با جذب ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸ میلیون دلار جایگاه نخست سرمایه گذاری در کشور را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به تدوین نقشه راه و اکشن پلن حوزه سرمایه‌گذاری خارجی در استان فارس اظهار کرد: با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد دلار طرح به تفکیک فاینانس، بی. او. تی، بای بک در آن شناسایی شده است.

دایی تاکید کرد: پس از برجام تا پارسال بالغ بر ۱۰۰ هیئت خارجی در استان فارس پذیرش شدند، که در ۹ ماهه گذشته نیز بالغ بر ۲۰ هیئت خارجی در استان فارس پذیرش شد که در برخی از استان‌ها یک هیئت خارجی هم پذیرش نشده است.
انتهای پیام/ت

جذب طرح‌های سرمایه گذاری در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.