سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات:

۱۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم‌ است

احمدیان، گفت: ۱۰ درصد از مشکلات کشور مربوط به تحریم‌ها است و ۹۰ درصد آنها هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد مگرمی‌شود که سطح دانش و تکنولوژی یک کشور را تحریم کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا احمدیان مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات مدیریت و توسعه کارآفرینی در نشست توسعه کارآفرینی، اکسیر اقتصاد در شرایط تحریم درباره فضای نوآوری کشور اظهار کرد: وزارت ارتباطات در حوزه کارآفرینی وظایفی به عهده دارد، اما مسئولیت اصلی این امر به عهده سایر ارگان هاست.

وی با بیان اینکه مشکل ما این است که از مفاهیم گوناگون تعریف یکسانی نداریم، تصریح کرد: کار آفرین به این معناست که شخص کارآفرین توانایی دیدن موضوعات به صورت خلاقانه را دارد و پس از تولید محصول آن را در بازار عرضه می‌کند.

احمدیان، گفت: سطح فناوری و کیفیت دو بعد کارآفرینی کسب و کار در کشور هستند، اما ایا کسب و کار‌های ما این دو مورد را دارند؟ حرکت به سمت فناوری در کشور‌ها فرمول خاص خود را دارند و بسیاری از کشور‌ها بنا بر ضرورت خاص خود به سمت کارآفرینی و کسب و کار‌ها می‌روند.

مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات درباره فعالیت استارت آپ‌ها بیان کرد: استارت آپ شدن بر اساس عرضه پیش می‌رود نه تقاضا و متأسفانه از همان ابتدا کیفیت مبتنی بر تقاضا پیش نرفت.

وی با اشاره به اینکه تنها ۱۰ درصد از مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌ است، بیان کرد:  ۹۰ درصد آنها هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد مگرمی‌شود که سطح دانش و تکنولوژی یک کشور را تحریم کرد.

احمدیان در شرایط فعلی برای توسعه کسب و کار‌ها مجموعه‌ای از مشکلات را داریم گفت: دانشگاه مدعی است که وارد فاز چهارم خود و کارآفرینی شده، اما اگر این امر واقعیت داشت ما باید اکنون کمترین میزان نیاز به شغل و بیکاری را داشتیم.

مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات تشریح کرد: فضای نوآوری در کشور به سه مولفه ایجاد، توسعه و ارزش نیازمند است. در ابتدا باید به صحیح شکل گرفتن استارت آپ‌ها کمک کنیم. شرکت‌های بزرگ مولد اقتصادند. این شرکت‌ها برای تشکیل و توسعه به کمک نیاز دارند. شرکت‌های بزرگ باید همانند لوکومتیو واگن‌های استارت آپی را به دنبال خود بکشند.

وی به ملی شدن شرکت‌ها جهت وابستگی بین المللی تاکید کرد و افزود: هر بازار استاندارد‌های مختص به خود را دارد و بازار سنجی لازمه این امر است.

احمدیان با اشاره به اینکه دولت می‌تواند در زمینه بازار سنجی کمک کند، گفت: انتظار بیشتر از دولت باعث عملکرد ضعیف بخش خصوصی خواهد شد.

مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات به فرصت‌های بالقوه موجود در کشور اشاره کرد و افزود: جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی فرصت‌های رقابتی هستند و استفاده از این ظرفیت‌ها نقش موثری در بازار رقابتی دارد.

وی با اشاره به مزیت‌های کشور در حوزه نرم افزار و خدمات بیان کرد: در گام اول کارآفرینی نیازمند یک زیست بود مناسب هستیم. شبکه سازی، همگرایی و نیاز شناسی عوامل دنبال کردن زیست بوم‌های کار آفرینی است.

احمدیان در پایان تصریح کرد: معتقدم منابع بلا استفاده در کشور کم نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.