سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدامات فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

امروز مبارزه با آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد جزو اولیت های کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری مواد مخدر را یکی از مصادیق جنگ نرم و مبارزه با آن را جهاد مقدس می‌دانند، گفت: مسئولیت اعضا و دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مسئولیت سنگینی دارند.

 پاکاری کاهش سن اعتیاد و تسری آن در میان بانوان را نگران کننده دانست و افزود: دشمن جوانان را هدف آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر قرار داده، زیرا جوانان در شرایط سنی خاصی قرار دارند و آسیب پذیرتر هستند.

وی مسئول بیکاری و تنگنا‌های معیشتی را از جمله عوامل گرایش افراد به آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: امروزه برخی در فضا‌های مختلف به دنبال کمرنگ کردن ارزش‌های دینی هستند و لذا باید اقدامات فرهنگی و پیشگیری ما قوی‌تر و فراگیرتر باشد و از مدارس شروع کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان معرفی الگو‌های نجات یافته از دام اعتیاد را یکی از راهکار‌های عبرت آموز دانست و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده و این جامعه هدف نیز متاثر از تغییر و تحولات جامعه است، لذا پیشگیری و درمان در حوزه مواد مخدر جزو برنامه‌های ماست. در حوزه آموزش و ارائه خدمات مددکاری و مشاوره‌ای نیز مدنظر قرار دارد.

انتهای پیام/آ

مبارزه با آسیب های اجتماعی

برچسب ها: اعتیاد ، بنیاد شیهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.