سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمارستان رحیمیان الوند تعطیل شد

رئیس هیات مدیره بیمارستان رحیمیان الوند گفت: بیمارستان رحیمیان به علت داشتن مشکلات مالی و همچنین انجام تعمیرات از امروز تعطیل شد.

سید محمدرضا درة التاج تهرانی رئیس هیات مدیره بیمارستان رحیمیان الوند در گفتگو با  خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، گفت: علاوه بر انجام تعمیرات در آسانسور‌ها و فضای داخلی، مطالبات این بیمارستان از تامین اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، بیمه ارتش و سلامت، عقب افتادگی در پرداخت حقوق‌های کارکنان و پزشکان، هزینه‌های تجهیزات و میزان مصارف باعث شد تا این بیمارستان از امروز تعطیل شود.

درة التاج تهرانی افزود: در مرداد ماه امسال نیز قصد تعطیلی این بیمارستان را داشتیم که حضور استاندار و قول‌هایی که دادند، مانع این کار شد.

وی اضافه کرد: اما با توجه به این که مساعدت‌ها مستمر نبود منجر به این شد که مشکلات ادامه یابد و بیمارستان تعطیل شود.

رئیس هیات مدیره بیمارستان رحیمیان الوند گفت: به تعداد بسیاری از پزشکان این بیمارستان از مهرماه و نیرو‌های تخصصی آن از آبان ماه بدهکاریم.

درة التاج تهرانی درباره قرداد خرید خدمت اضافه کرد: در این زمینه همکاری علوم پزشکی از تیرماه با بیمارستان رحیمیان قطع شد که رییس علوم پزشکی ۳ تا ۴ ماه با اختیارات قانونی خود، همکاری کرد، اما از آبان ماه این همکاری نیز به خاطر مسائل قانونی به طور کلی منتفی شد.

وی اضافه کرد: دولت تعرفه بیمارستان‌های خیریه را ۴۰ درصد کاهش داد و براین اساس پزشکان دیگر رغبتی به ادامه فعالیت ندارند.

رئیس هیات مدیره بیمارستان رحیمیان الوند ادامه داد: تا مادامی که پزشک پای کار نباشد اقدامات درمانی انجام نمی‌شود و اکنون تمام مراکز درمانی خیریه در سراسر کشور به واسطه این موضوع با مشکل روبرو شده اند.

رئیس هیات مدیره بیمارستان رحیمیان الوند:دولت برای بخش‌های مختلف درمانی دانشگاهی، دولتی و غیردولتی تعرفه معین می‌کند و ما نیز، چون جزء بیمارستان‌های خصوصی هستیم بیمه‌های تکمیلی نیز بر اساس تعرفه خصوصی با ما همکاری دارند.

وی به پایین بودن هزینه در مانی در این بیمارستان نسبت به سایر بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: این درحالی است که هزینه انرژی و دستمزد پرستار یکسان است و باعث شده همه مراکز خیریه با چالش جدی مواجه شوند.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان رحیمیان اعلام کرد: تمام مسئولان استان قزوین از مشکلات بیمارستان اطلاع دارند.

درة التاج تهرانی افزود: قبل از تعطیلی، ماهانه ۳۰ هزار نفر به اورژانس و ۲ تا ۳ هزار نفر به کلینیک تخصصی این بیمارستان مراجعه می‌کردند.

وی با بیان اینکه درخواست تعطیلی برای چند ماه بوده است، گفت:کار بازسازی و تعمیرات از امروز شروع شده است و امیدواریم در این مدت هم علوم پزشکی بخشی از قوانین را برای ما سهل‌تر کند و همچنین بتوانیم بخشی از مطالبات را دریافت کنیم.

بیمارستان خصوصی رحیمیان با ۶۴ تخت، تنها بیمارستان شهرستان البرز است که در شهر الوند قرار دارد.

انتهای پیام/ک

 تعطیلی بیمارستان رحیمیان الوند

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.