سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چراغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از فردا روشن می‌شود

جشنواره فیلم فجر از فردا کارش را با اکران چهار اثر در سینمای رسانه رسماً آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگارحوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، چراغ جشنواره فیلم فجر از فردا (چهارشنبه ۱۰ بهمن) روشن خواهد شد و رسما کار خود را با نمایش مستند «خانه‌ای برای تو» در سینمای رسانه آغاز خواهد کرد.

جشنواره فیلم فجر امسال هم همانند سال‌های گذشته پردیس ملت را با تمام انتقاد‌هایی که به آن وارد بود برای اهالی رسانه و منتقدین در نظر گرفت.


سانس اول فیلم مستند (ساعت ۱۳): خانه‌ای برای تو

اکران اول فردا در پردیس ملت به مستند «خانه‌ای برای تو» اختصاص دارد که در دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت به عنوان بهترین مستند انتخاب شده بود.این مستند به کارگردانی مهدی بخشی مقدم و تهیه کنندگی مهدی شاه محمدی در مرکز مستند سوره حوزه هنری تولید شده است.

خلاصه داستان فیلم: مستند «خانه ای برای تو» روایت داوود جوان ۳۰ ساله گیلانی است که کمتر از یک سال از ازدواجش می گذرد و در شغلش دچار ورشکستگی شده است. او همزمان متوجه می شود که به سرطان پیشرفته ای دچار شده و در این شرایط برای زندگی اش تصمیمات جدیدی می گیرد.

سانس دوم (ساعت ۱۵:۳۰): غلامرضا تختی

خبر فیلم تختی بیشتر از همه تحت تاثیر بازیگران آن قرار گرفت و دلیل شهرت آن هم قبل از آغاز فیلمبرداری، اسامی بود که قرارداد همکاری با این فیلم را امضا کرده بودند. امیر جدیدی از جمله بازیگرانی به شمار می‌رفت که حضورش در این فیلم قطعی شده بود و خود را برای ایفای این نقش آماده کرده بود. اما پس از مدتی از آغاز فیلمبرداری مشخص شد که جدیدی از این فیلم کنار گذاشته شده و علیرغم تمام تلاشش برای رسیدن به این نقش نام او خط خورده است.کارگردانی فیلم «غلامرضا تختی» را بهرام توکلی و تهیه کنندگی آن را سعید ملکان بر عهده دارند.

خلاصه داستان فیلم: تختی در سه فاز روایت گر نوجوانی، جوانی و میان سالی جهان پهلوان تختی است و زندگی او را به تصویر خواهد کشید.

 آتیلا پسیانی، حمید رضا آذرنگ، پریوش نظریه، ستاره پسیانی، بانیپال شومون، مجتبی پیر زاده، علیرضا گودرزی، معصومه قاسمی پور در این سریال بازی می کنند.علیرضا گودرزی ایفاگر نقش نوجوانی جهان پهلوان تختی است و معصومه قاسمی پور اجرای نقش مادر غلامرضا تختی را بر عهده دارد.


سانس سوم (ساعت ۱۸:۳۰): سال دوم دانشکده من

فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» تازه‌ترین اثر رسول صدرعاملی در مقام کارگردان است که تازه ترین کار او پس از فیلم «در انتظار معجزه» و ۹ سال دوری این کارگردان از سینما است.

صدرعاملی برای انتخاب گروهی از بازیگران این فیلم از بین ۹۰۰ هنرجو بازیگری تست گرفته که در نهایت باید دید آیا آنها توانسته اند از عهده کار بر آیند. «سال دوم دانشکده من» به نویسندگی پرویز شهبازی مضمونی اجتماعی دارد.فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» به کارگردانی رسول صدرعاملی و تهیه کنندگی مسعود ردایی در دانشگاه علم و صنعت تهران و بخش هایی در شهر اصفهان مقابل دوربین رفته است.

خلاصه داستان فیلم: مهتاب و آوا دانشجویان «سال دوم دانشکده من» هستند که به اتفاق تعدادی دیگر از همکلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند که اتفاقاتی در این بین برای آنها رقم می‌خورد.

 علی مصفا، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی، پدرام شریفی، نیلوفر خوش خلق، شیوا خسرومهر، مریم بوبانی و علیرضا استادی بازیگران این فیلم هستند. همچنین به جز بازیگران نامبرده، ٢٢ نفر از چهره‌های شناخته نشده نیز در این فیلم برای اولین بار به ایفای نقش می‌پردازند که در این میان سه نفر جزو بازیگران اصلی و بقیه در نقش‌های فرعی مقابل دوربین رفته اند.

سانس چهارم (۲۱:۳۰): معکوس

«معکوس» اولین فیلم پولاد کیمیایی در مقام کارگردان است که در بخش نگاه نو سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد. از نکات قابل توجه این فیلم سینمایی حضور مسعود کیمیایی در مقام تهیه کننده است. بخش اعظم این فیلم جاده‌ای است  که این بخش در جاده‌های اطراف تهران فیلمبرداری شده است. فیلم «معکوس» ساخته پولاد کیمیایی و به تهیه کنندگی مسعود کیمیایی است که در ژانر اجتماعی اکشن به تولید رسیده است.

خلاصه داستان فیلم: قصه پسری به نام سالار است که به همراه دوستش تعمیرگاهی سیّار دارد و ماشین‌های قدیمی را تعمیر می‌کند. او با بحران هویتی روبروست و سوال‌های زیادی در ذهنش دارد تا اینکه پس از سال‌ها پدرش پیدا می‌شود.

بابک حمیدیان، علیرضا کمالی، اکبر زنجانپور، شهرام حقیقت‌دوست و لیلا زارع در این فیلم بازی می کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.