سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت ۲ هزار تن ذرت علوفه‌ای از مزارع شهداد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: در چند سال اخیر با کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی‌های پیش آمده، کشت محصولات با نیاز آبی کم و یا کشت محصول با طول دوره رشد کوتاه از سیاست‌های اصلی جهاد کشاورزی مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: ذرت علوفه‌ای در بخش شهداد در مهرماه کشت و هم اکنون نیز در حال برداشت است و پیش بینی می‌ شود با متوسط عملکرد حدود ۴۵ تن در هکتار بصورت تر، ۲۴۷۵ تن از سطح مزارع برداشت شود.

وی افزود: با توجه به پتانسیل، ظرفیت بالای تولید، شرایط آب و هوایی و بازار مصرف علوفه در بخش شهداد، کشت محصولات علوفه‌ای و بویژه ذرت علوفه‌ای در اولویت قرار گرفته است بطوریکه در سال زراعی جاری سطح زیر کشت این محصول از ۱۸ هکتار در سال زراعی گذشته به ۵۵ هکتار افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: ارقام کشت شده ذرت علوفه ای، هیبرید سینگل کراس ۷۰۴ و ۷۰۶ می‌باشد.

مسعودی افزود: با توجه به رشد زیر بخش دام و طیور در سال‌های اخیر، محصول ذرت بعنوان مهم‌ترین منبع تامین پروتئین و انرژی در تغذیه دام و طیور مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر با کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی‌های پیش آمده، افزود:کشت محصولات با نیاز آبی کم و یا کشت محصول با طول دوره رشد کوتاه از سیاست‌های اصلی جهاد کشاورزی مد نظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح

برداشت ذرت علوفه ای در شهداد کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.