سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

شبکه بهداشت درمانی پس از انقلاب اسلامی توسعه یافته است

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به برکت انقلاب اسلامی در عرصه سلامت، توسعه شبکه بهداشت درمانی و توسعه تخت‌های بیمارستانی دانشگاه‌های علوم پزشکی و هیات علمی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست با هیات رئیسه با موضوع  رسیدگی نظام ارجاع و پزشک خانواده در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به دستاورد ارزنده سال‌های پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی در عرصه سلامت، توسعه شبکه بهداشت درمانی، کاهش مرگ و میر کودکان و مادران باردار، توسعه تخت‌های بیمارستانی، زیرساخت‌های نظام سلامت و گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی و هیات علمی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی فقط ۸ هزار هیات علمی فعال بود و هم اکنون ۸۳ هزار هیات علمی پزشکی در سراسر کشور فعالیت دارند.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به هزینه درمانی بالایی بیماری‌های غیرواگیردار در کشور اشاره کرد و گفت: امروز در بخش بیماری‌های واگیردار موفق شدیم، اما در بخش بیماری‌های غیرواگیردار از جمله سرطان، قلبی عروقی، دیابت و حوادث با هزینه درمانی بالا مواجه هستیم.

نمکی افزود: به دلیل افزایش هزینه درمان نیازمند مشارکت بین بخشی همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.

به ایجاد جذابیت برای مشارکت بخش خصوصی در بخش پزشکی اشاره کرد و گفت: توسعه تخت‌های بیمارستانی و توسعه دسترسی درمان سرپایی آحاد ملت با مشارکت بخش خصوصی باید انجام شود و دولت فقط باید نقش سیاست گذاری  و نظارت داشته باشد.

انتهای پیام/ م

توسعه شبکه بهداشت و درمان پس از انقلاب اسلامی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.