سید مجید صدری گفت: رای دیوان عالی مبنی بر حذف آبونمان از قبوض تلفن ثابت، ۱۰۰ درصد به ضرر شرکت مخابرات است.
وی در ادامه تصریح کرد: اطلاق واژه "آبونمان " از ابتدا غلط بود و در واقع چنین مبالغی به عنوان هزینه نگهداری و توسعه خطوط مخابرات صرف میشود.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: در تلاش هستیم تا با پیگیری وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، رای دیوان عالی درباره حذف آبونمان از قبوض تلفن را تغییر دهیم.
صدری همچنین افزود: با وجود اینکه شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی به شمار میآید اما تلاش ما بر این است که مثل سایر دستگاهها و شرکتهای دولتی قانون منع به کارگیری بازنشستگان را در این مجموعه اجرایی کنیم.
وی تاکید کرد: هزینه هر یک از ملکها یا داراییهایی که از شرکت مخابرات ایران به فروش برسد، برای توسعه این شرکت و به روز رسانی و ارتقا خدمات آن صرف خواهد شد و هرگز در بخش پرداخت بدهیهای شرکت مخابرات هزینه نخواهد شد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره حذف قبوض کاغذی تلفنهای ثابت اظهار کرد: در حال حاضر کمتر از ۱ درصد کارهای شرکت مخابرات با صدور قبوض مخابرات انجام میشود و تصمیم نهایی را بر اساس ذائقه و تمایل مردم خواهیم گرفت.
صدری یادآور شد: در شهرستانهای مختلف کشور قبوض زیر ۲۰ هزار تومان صادر نمیشود و به جای آن هزینه قبوض برای مشترکان به صورت پیامکی ارسال میشود و در هماکنون با اجرای بخشنامه جدید بانک مرکزی، بدون صدور قبض، هزینه تلفن ثابت با اجازه اولیه مشترک از حساب او کسر خواهد شد.
وی تصریح کرد: پیشبینی میشود که قبوض تلفن ثابت به صورت مرحلهای حذف شده و بر اساس گزارشات فعلی، هم اکنون ۹۹ درصد قبوض به صورت غیرحضوری پرداخت میشود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در حوزه آیتی و مخابرات وابستگی کمتری نسبت به حوزه موبایل به خارج از کشور داریم و در مقطع فعلی با وجود تحریمهای وضع شده، سعی ما بر این است که از تولیدات و تجهیزات شرکتهای داخلی و کاملاً بومی در این حوزه استفاده کنیم.
صدری تاکید کرد: در شرکت مخابرات ایران به روی افراد و شرکتهای توانمند داخلی باز است و هماکنون ارتباط خوبی با دانشگاههای پلیتکنیک، دانشگاه امیرکبیر و همچنین دانشگاه شهید بهشتی در حوزههای مختلف مشترک با شرکت مخابرات داریم.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره حجم اینترنت و مشکلات مشترکان با آن اضافه کرد: در استفاده از حجم اینترنت تلفن ثابت تلفن ۲۰۲۰ پاسخگوی مشکلات خواهد بود و در اپراتورهای مختلف، در وهله نخست بخش بازرسی آنها و پس از آن بازرسی شرکت مخابرات ایران پاسخگو خواهد بود.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: در حال حاضر ۳۰۰ نقطه در سراسر کشور از پوششدهی وایفای عمومی برخوردار است و تلاش ما بر این امر متمرکز خواهد شد که نقاط دارای وایفای عمومی را به ۱۰۰۰ نقطه برسانیم.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: تلاش شرکت مخابرات این است که مجوزهای لازم برای حفاری توسعه فیبر نوری را از سازمان شهرداری اخذ کند و توسعه این خدمت و ارائه خدمات مطلوب به مشترکان در منازل در این مسئله، جزو اولویتهای شرکت مخابرات محسوب میشود.
صدری همچنین یادآور شد: اغلب مردم به دلیل هزینههای بالای کابلکشی برای منازل خود جهت دریافت فیبر نوری و سایر هزینههایی که استفاده و بهرهمندی این خدمت دربرداشت، تمایلی به دریافت آن نداشتند و ما در طرح تانومای ویژه که تا آخر سال مهلت اجرایی دارد، کلیه هزینههای کابلکشی برای رساندن فیبر نوری به منازل را به صفر رساندهایم و اگر مردم از این امر استقبال کنند، مهلت فوق را تمدید خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: لحاظ کردن کاهش تعرفههای مخابراتی چه در ارائه خدمات دیتا و چه در ارائه خدمات تلفن ثابت، بیشتر از این به نفع شرکت مخابرات ایران نیست و البته ما تابع مقررات و قوانین تعیینشده هستیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از حذف تلفنهای بدون کارکرد خبر داد و گفت: در حال حاضر هزینه ایجاد هر خط ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است و بر اساس گزارشهای موجود، یک میلیون شماره تلفن ثابتی که در چهار سال گذشته کارکردی نداشتند، حذف شدند.
صدری گفت: تخلیه خطوط بدون کارکرد به دلیل این صورت گرفت که نگهداری آنها درآمدی غیرواقعی برای مخابرات حاصل میکرد و این مسئله شامل حال خطوطی میشد که بیشتر از سه تا چهار سال کارکرد نداشته و پس از اخطارهای اولیه، تا امروز یک میلیون خط را تخلیه کرده و به مشترکان جدید واگذار میکنیم.
انتهای پیام/