سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از نابغه‌های جهانی ساوجی

در مراسمی در ساوه از نابغه‌های جهانی این شهرستان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مراسمی تجلیل از نابغه‌های جهانی ساوه که در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی قهرمان شدند تجلی شد.

نابغه‌های ساوجی به عنوان نمایندگان استان مرکزی، برای دومین سال قهرمان مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضی (چرتکه) ۲۰۱۸ در کشور مالزی شدند.

محمد احمدی سرپرست تیم محاسبات ذهنی و مسئول نمایندگی کانون کودکان هوشمند استان مرکزی ***گفت: هجدهمین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه در شهر کوالالامپور مالزی با حضور ۷۲۱ کودک از ۲۴ کشور جهان برگزار شد و کودکان ایرانی موفق شدند عنوان قهرمان قهرمانان این مسابقات در بخش تیمی را کسب کنند.

احمدی افزود: تیم ۳۴ نفره ایران شامل ۴ نابغه از استان مرکزی، ۹ نابغه از استان البرز، ۲ نابغه از استان لرستان، ۲ نابغه از استان بوشهر، ۲ نابغه از استان تهران، ۲ نابغه از استان زنجان، یک نابغه از استان کردستان، ۱۰ نابغه از استان کرمانشاه، ۲ نابغه از استان هرمزگان و یک نابغه از استان همدان بودند

وی اضافه کرد: نابغه‌های استان مرکزی که اهل ساوه هستند در این دوره از مسابقات پانته آ. عزتی در سطح D.، ستایش یاوری، مسعود غفاری و کمیل شریف در سطح C. در بخش انفرادی قهرمان جهان شدند.

مسابقات جهانی چرتکه بزرگ‌ترین رویداد محاسبات ذهنی جهان

مسئول نمایندگی کانون کودکان هوشمند استان مرکزی ادامه داد: در این مسابقات جهانی که بزرگ‌ترین رویداد محاسبات ذهنی جهان محسوب می‌شود، نمایندگان تایوان، مالزی، تایلند، کانادا، هنگ کنگ، آمریکا، آفریقای جنوبی، ویتنام، کره جنوبی، لبنان، عربستان سعودی، استرالیا، هند، روسیه، چین، قزاقستان، امارات، ازبکستان، مصر، تاجیکستان، یمن و ایران حضور داشتند.

وی بیان کرد: در این روش کودکان همگام با یادگیری و آشنائی مراحل اولیه کار با چرتکه با تصور چرتکه بصورت مجازی و ذهنی قادر خواهند بود مسائل ریاضی را بصورت تصوری و در ذهن خود انجام دهند.

احمدی از جمله مزایای یادگیری چرتکه را توسعه استفاده از تمام مغز، بهبود سرعت و دقت، بهبود حافظه، ارتقای خلاقیت و تمرکز، بهبود اعتماد به نفس، قادر ساختن دانش آموزان به حل مسائل ریاضی در زمان کوتاه و بهبود قدرت تخیل افراد به ویژه در کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم بها دادن به نخبه‌ها را لازمه پیشرفت و توسعه کشور دانست و گفت:: کشور ما در خلق تکنولوژی فاصله زیادی با دنیا دارد که حمایت از نخبه‌ها می‌تواند این فاصله را کاهش دهد و این روند را سرعت بخشد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.