سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه معادن کوچک از اولویت‌های خانه معدن ایران

رئیس خانه معدن ایران، توسعه معادن کوچک را از اولویت‌های این تشکل عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا بهرامن در نشست با استاندار بوشهر افزود: هم اکنون پنج هزار و ۵۰۰ معدن در کشور فعال است و توسعه معادن کوچک از اولویت‌های این تشکل است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط ویژه اقتصاد کشور باید با فعال سازی معادن کوچک علاوه بر اشتغالزایی زمینه افزایش صادرات مواد معدنی کشور فراهم شود.

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان بوشهر، ادامه داد: استان بوشهر باید با استفاده از ظرفیت دسترسی به خلیج فارس از فرصت صادرات به کشور‌های حاشیه این آبراهه بهره ببرد.

بهرامن تصریح کرد: برای صادرات مواد معدنی از استان بوشهر باید زیرساخت‌های صادراتی توسعه یابد و ایجاد پایانه صادراتی ضروری است.

استاندار بوشهر نیز با اشاره به ذخایر معدنی این استان، گفت: از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش معدن و کارآفرینان بخش خصوصی حمایت می‌شود.

عبدالکریم گراوند هم به اهمیت وجود پایانه صادرات مواد معدنی در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: ساخت پایانه صادراتی می‌تواند برای استان‌های همسایه نیز مناسب باشد و زمینه صادرات مواد معدنی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس را فراهم کند.

وی بیان کرد: از خانه معدن ایران انتظار داریم از ایجاد این پایانه پشتیبانی کند ما نیز آماده هر گونه همکاری در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/ک

۵۵۰۰ معدن فعال در کشور وجود دارد

برچسب ها: اقتصادی ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.