سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵ شب تعزیه به مناسبت ایام سوگواری حضرت زهرا(س)

هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) در روستای ده زیار، پنج مجلس تعزیه اجرا می‌کند.

هوشنگ انکوتی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار به مناسبت ایام سراسر حزن و اندوه شهادت حضرت زهرا (س) پنج مجلس تعزیه اجرا می‌کند که از مجالس تعزیه غریب انتخاب شده که معمولا سالی یک بار اجرا می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این ایام به ترتیب مجالس تعزیه شهادت حبیب بن مظاهر، طفلان مسلم (ع)، شاهچراغ (ع)، امام حسین (ع) و تعزیه غصب فدک و شهادت حضرت زهرا (س) اجرای عمومی می‌شود، بیان داشت: این مجالس تعزیه از پنجشنبه ۴ بهمن تا ۸ بهمن هر شب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جوادالائمه (ع) روستای ده زیار برگزار می‌شود.

انکوتی با اشاره به اینکه کار تمرین گروه برای اجرا در ایام فاطمیه (س) از حدود دو ماه پیش آغاز شده است، بیان داشت: تعزیه تنها هنر دینی جهان اسلام است که به نام ایرانیان ثبت جهانی شده است که در ابعاد مختلف مخاطبان زیادی دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم تعزیه در روستای ده زیار سابقه طولانی دارد، افزود: مجالس تعزیه به ویژه در روز‌های تاسوعا، عاشورا و ایام محرم بسیار باشکوه در این روستا برگزار می‌شود.

مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار از برگزاری آئین تعزیه خوانی در تمام مناسبت‌های مذهبی در روستای ده زیار خبر داد و گفت: هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار از تعدادی جوان ولایی و عاشق اهل بیت (ع) تشکیل شده که عشق و ارادت خود به آستان مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را در قالب هنر ابراز می‌کنند.

روستای ده زیار خاستگاه تعزیه استان کرمان است که هر سال میزبان سوگواره استانی تعزیه در ایام ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)  ونیز برنده بسیاری از جایزه های ملی تعزیه در بخش سوگواره عاشورایی است.

انتهای پیام/ح

تعزیه خوانی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س)

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.