سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوترابی در تشریح نشست کمیسیون شوراها:

لایحه الزام خودرو‌ها به استفاده از صندلی کودک بررسی شد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها از بررسی لایحه الزام خودرو‌ها به استفاده از انواع صندلی کودک خبر داد.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‎وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون متبوع خود، گفت: لایحه اصلاح ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در جلسه امروز بررسی شد.

وی تصریح کرد: براساس این لایحه بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و کلیه سرنشینان در انواع خودرو‌های در حال حرکت و در تمام راه‌ها الزامی است و همچنین استفاده از صندلی کودک در خودرو‌های سواری و استفاده از کلاه ایمنی برای رانندگان و ترک نشینان هر نوع موتورسیکلت الزامی است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها افزود: براساس این لایحه با متخلفان برابر جریمه پیش‌بینی شده در جدول جرایم رانندگی برخورد می‌شود و آئین‌نامه اجرایی استفاده از انواع صندلی کودک بر حسب سن، قد و وزن ظرف مدت ۳ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط کمیسیون ایمنی راه‌های کشور تهیه و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

ابوترابی تأکید کرد: این لایحه با حضور مسئولانی از راهنمایی و رانندگی، کمیسیون ایمنی راه کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد که اعلام شد صندلی‌های کودک تا سن ۱۰ سالگی بر حسب سن، وزن و قد استفاده شود، تا ۲ سالگی از نوع گهواره که برخلاف جهت نشستن افراد و ۲ تا ۵ سالگی هم از صندلی کودک و از ۵ تا ۱۰ سالگی نوعی نشستن مخصوص تعریف شود.

وی تصریح کرد: این لایحه در نهایت به یک کارگروه ویژه در کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها ارجاع داده شد تا پس از اصلاحات لازم در صحن کمیسیون به تصویب برسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.