سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی خودرو/

بی‌ام و ۳۳۰I را بشناسید

ب. ام. و سری ۳ جدید با دستی پر به کارزار قدم گذاشته و آمده تا بازار سدان‌های کوچک پرمیوم اسپرت را تسخیر کند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ب. ام. و سری ۳ جدید با دستی پر به کارزار قدم گذاشته و آمده تا بازار سدان‌های کوچک پرمیوم اسپرت را تسخیر کند. نسل جدید سری ۳، از همیشه بزرگتر شده و ۷۶ میلی متر از نسل فعلی اش طویل‌تر بوده که فاصله محور‌ها را به میزان ۴۱ میلی متر نیز افزایش داده است. عرض بدنه در جلو به میزان ۴۳ میلی متر و در عقب به میزان ۲۱ میلی متر بیشتر شده با این حال، کاهش وزنی معادل ۵۵ کیلوگرم را تجربه کرده است. سری ۳ جدید با ضریب آیرودینامیک ۰.۲۶ یکی از آیرودینامیک‌ترین ساخته‌های ب. ام؛ و در طول تاریخ نیز به شمار می‌رود.

سری ۳ جدید، تناسبات این سدان را حفظ کرده، ولی از تغییرات بنیادینی در طراحی چراغ‌ها و همچنین جلوپنجره بهره می‌برد که آنرا خشن‌تر و جسور‌تر جلوه می‌دهد. کابین آن نیز دارای طراحی مشابهی با سایر تولیدات اخیر این برند بوده و در حالت استاندارد از نمایشگر ۸.۸ اینچی کنسول وسط و ۵.۷ اینچی نشاندهنده‌های دیجیتالی بهره می‌برد که می‌توان آن‌ها را به ترتیب در ابعاد ۱۲.۳ اینچ و ۱۰.۲۵ اینچ سفارش داد.

سری ۳ در ابتدا در بازار ایالت متحده در نسخه ۳۳۰i عرضه می‌شود که در مارچ ۲۰۱۹ راهی بازار می‌شود. موتور دو لیتری توربو آن با ۲۵۵ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور، شتاب صفر تا صد ۵.۶ ثانیه‌ای را به همراه دارد. این درحالیست که نسخه M۳۴۰i و M۳۴۰i xDrive به یاری موتور شش سیلندر سه لیتری توربو، می‌تواند ۳۸۲ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند تا بتواند در ۴.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت برسد.

مشتریان اروپایی نیز می‌توانند یکی از موتور‌های چهار سیلندر بنزینی به قدرت ۱۸۱ اسب بخار در نسخه ۳۲۰i و قدرت ۲۵۵ اسب بخار در نسخه ۳۳۰i را سفارش دهند. دو موتور چهار سیلندر توربودیزل به قدرت ۱۴۸ اسب بخار برای ۳۱۸d و ۱۸۸ اسب بخار برای ۳۲۰d نیز برای آن قابل سفارش است. یک واحد شش سیلندر خطی دیزلی به توان ۲۶۲ اسب بخار نیز برای آن عرضه می‌شود.ب. ام و قیمت پایه ۳۳۰i را ۴۰ هزار دلار اعلام کرده درحالیکه این رقم برای ۳۳۰i xDrive به ۴۲ هزار دلار افزایش می‌یابد.

بخش داخلی خودرو

سری ۳f۳۰ در حال رشد، نه تنها به دلیل ارتقا‌های دو سال اخیر؛ بخوبی دارد خودش را نشان می‌دهد. مطمعنا در این زمینه باید حرف‌های مثبتی زده شود و حتی اندکی راحتی از سال ۱۹۹۸ که همه چیز دقیقا سرجای خودش قرار گرفته و اینکه چگونه مدیریت می‌شوند. البته باید اشاره کنیم که کنترل‌های چراغ‌های جلویی هیچ تغییری نکرده است. ریست کردن مسافت سنج مسافرت تنها با فشار دادن یک دکمه در صفحه‌ی کنترل‌ها قابل انجام است. دکمه‌ی فشاری بدنه هنوز در قسمت نزدیک ساق پای سمت چپ قرار دارد و دسته ترمز دستی نیز بین دو صندلی جلویی قرار دارد. سیستم هدایت آشنا و خلاق این ماشین واقعا چیز خوبی است.

البته هنوز راننده‌های ما از فقدان تنظیم ارتفاع کمربند اظهار تاسف می‌کنند. البته بنظر ما صفحه‌ی لمسی اصلی ماشین، تنظیمات فرمان ماشین با رویه‌ی چرم، ارزان قیمت و سطح پایین در بازار فروش بنظر می‌رسد. همین قضیه برای ابزار اندازه گیری و قطعات داخلی ماشین و طراحی کلی نیز صدق می‌کند. طراحی داخلی هنوز شبیه سری ۳ قدیمی است در حالی که جهان مدام تغییر می‌کند. حتی چوب‌های انتراسیت که داخل ماشین به کار رفته متعلق به ماشین‌های نسل قبل است. بر اساس نظر کارشناسان:"بسیار سخت است که باور کنیم این ماشین یک نسخه‌ی ارتقا یافته است، چون دقیقا مشابه ماشین ۵ سال پیش است. ظاهر بیرونی خوب است، اما از لحاظ ظاهر درونی ماشین قدیمی کار است.

خط دید در ماشین با سقف باریک و بلندش و سری‌های عقبی قابل تنظیم بسیار خوب است. دید هم با وجود چراغ‌های ال‌ای دی جلویی و مه شکن و دوربین‌های پشتی ماشین و سنسور‌های پارک ماشین (۹۵۰ دلار) بسیار خوب است (به عنوان ویژگی خاص). بنظر ما دوتا‌ی اخیر در رده‌ی ماشین‌های لوکس باید استاندارد باشند. با قیمت اضافی حدود ۱۷۰۰ دلار ماشین ۳۳۰i میتواند به دوربین‌های کناری و بالایی مانیتور برای دید کور و هشدار انحراف مسیر، هشدار تصادف از ناحیه‌ی جلویی، هشدار عابر پیاده؛ سیستم کاهش سرعت در تصادفات جلویی (ترمز خودکار) و اطلاعات محدودیت سرعت نیز نیز مجهز شود. برای کنترل فعال قابلیت روشن/خاموش خودکار پول شما حدود ۱۲۰۰ دلار دیگر خوب خرج خواهد شد. علاوه بر این‌ها تمامی این ویژگی‌ها با ۲۳۰ دلار در ماشین هوندا CIVIC قابل دسترسی است.

فضای جلویی و پشتی ماشین ۳۳۰i بسیار وسیع است، اما مزیت این ماشین به همین جا ختم می‌شود. محل نشستن راحت چیزی است که از این خودرو انتظار می‌رود با فضای پا و شانه‌هایی که در حد رقیبان این سواری باشد. اگرچه فضای پای عقبی، با صندلی‌های سخت و نامنعطف جلویی محدودشده است. راحتی صندلی‌ها بسته به اندا زه یا نوع بدنه متغیر است.

بالشتک‌های سفت خصوصا در قسمت نشستن برای تمامی افراد مناسب نیست؛ و در حالی که سرنشینان جلویی از تنظیم دمای دوگانه، صندلی‌های گرمایشی، (۵۰۰ دلار) و پورت تکی USB لذت میبرند، هیچ کنترل دمایی و ولتاژ ۱۱۰ تایی در قسمت عقب وجود ندارد. جای دست عقبی هم در پشتی صندلی مخفی شده و وقتی به آن نیاز داشتید میتوانید آن را بیرون بکشید.

فضای بار هم در مقایسه با دیگر ماشین‌های این رده بسیار جادار است. با ۱۷ فوت مکعب، بدنه‌ی ۳۳۰i، ۶.۶ فوت مکعب بزرگتر از کوچکترین‌ها (مثل cadillac ATS) است و هنوز هم به میزان قابل توجهی بزرگتر از میانگین ۱۳ فوت مکعب است. صندلی‌های ۶۰/۴۰ قسمتی قابل تاشوی پشتی، فضای آزاد تری را در اختیار گذاشته است، اما هیچ سنسور جادویی وجود ندارد که سقف را باز کند.

ویژگی‌ها وقابلیت‌ها

ماشین تست ما با iDrive۵ استاندارد (که به خوبی ارتقا یافته) بعلاوه‌ی سیستم هدایتگر ۱۹۵۰ دلاری با صفحه‌ی لمسی تجهیز شده است. چیزی فرای یک صفحه نمایش با ۸.۸ اینچ و وضوح بالا /قابلیت تقسیم بندی صفحه‌ی سیستم هدایتگر با زمان بندی واقعی ترافیک (با سه سال اشتراک) همچنین قابلیت زوم در صفحه‌ی کنترل را نیز دارد

قابلیت فعال سازی صوتی، خدمات آنلاین BMW، خدمات از راه دور, (شامل شناسایی ماشین دزدیده شده، باز کردن قفل از راه دور) همچنین گوشی‌های هوشمند نرم افزار کنترل ا. زراه دور bmw را دارند (اشتراک ده ساله) و قابلیت میزبانی برنامه‌های دیگر BMW را نیز دارد. درست مثل IDrive که منوی ساده‌ای دارد؛ و bmw خوش آمدگویی متفاوت تری نسبت به سیستم‌های دیگر دارد. این نتیجه‌ی دکمه‌ی از قبل تنظیم شده‌ای است که با آن می‌توانید همه چیز را از منابع مختلط ایستگاه‌های صوتی دور (مثل خانه) را در مانیتور صفحه نمایش ببینید یا حتی با فشار دادن یک کلید، صفحه نمایش خودش را خاموش کند. ما واقعا این ویژگی رادوست داشتیم.

یک پکیج ۲۴۵۰ دلاری دیگر شامل باز /بسته کردن و احتراق از راه دور است دارای یک سانروف شیشه‌ای، قابلیت تنظیم ناحیه‌ی کمر برای صندلی‌های جلویی، چراغ‌های LED جلویی، رادیوی ماهواره‌ای sirius XM با یکماه اشتراک است.

یک پکیج دستیار راننده‌ی ۹۵۰ دلاری (سنسور‌های پارک جلویی و عقبی و دوربین پشتی ماشین) و یک نرم افزار CarPlay اپل ۳۰۰ دلاری نیز دارد. درواقع این قابلیت‌های گران قیمت بزودی به قابلیت‌های استاندارد ماشین‌ها تبدیل خواهند شد. شما می‌توانید، ببینید که چگونه ماشین ما با ۶۷۵۰ دلار امکانات سریعا به قیمت ۴۶۴۹۵ دلار رسیده این قیمت قابل تامل است.

جای شکی نیست که BMW۳۳۰I ظاهرخوبی دارد و بسیار خوب طراحی شده و جا افتاده است. اما این ماشین حداقل در این بررسی و با این تجهیزات، بنظر می‌رسد که در زمان منجمد شده است و هیج خلاقیتی در آن صورت نگرفته است. به جز سیستم اتصال و سرگرمی درون ماشین، خلاقیت کمی درون ماشین صورت گرفته است درحالی که از مشتریان تقاضای پرداخت اضافه برای امکاناتی را دارند که بعنوان قابلیت‌های استاندارد به طور وسیع در دسترس است مثل دوربین پشتی یا سنسور پارک که ماشین. برای یک ماشین لوکس درست به نظر نمی‌رسد.

اگرچه روی کاغذ ممکن است درست باشد، اما تمام این‌هایی که لیست شد، وسائل بسیار مشابه از لحاظ عملکردی، مصرف سوخت، و شماره‌ها یی که حتی ۳۳۰i ندارد ایجاد می‌کنند. از آن جا که BMW یکبار برای توانایی برقراری ارتباط آزاد با ماشین در جاده شناخته شده بود، حالا به نظرمیرسد که شرکت به قدرت موتور و جدید بودن مدل و امکانات بمنظور جلب رضایت مردم در همه‌ی زمان‌ها تمرکز کرده است. خب البته نه همه‌ی مردم –تن‌ها آن‌هایی که سری ۳ از نسل‌های قبلی را نرانده اند.  اما مردم علاقه‌مندان به رانندگی هستند که برایشان کیفیت جنس بسیار اهمیت دارد و جز مشتریان برند باز برای یک ماشین روزمره نیستند. پارک کردن سری جدید ۳ BMW در مسیر خیابان شاید به همسایگانتان این علامت را بدهد که شما یکی از طرفداران آن هستید. اما علاقه‌مندان واقعی میدانند که این تنها یک شعار است.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.