سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت «مرضیه هاشمی» تبلیغی برای دین اسلام است/ رفتار آمریکا برخلاف حقوق بشر آمریکایی است

مسئول بسیج دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بازداشت خانم هاشمی برخلاف حقوق بشر آمریکاست و بازتاب این خبر تبلیغی برای دین اسلام است.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مرضیه هاشمی، شهروند ۵۹ ساله متولد آمریکا که ۲۵ سال است در ایران سکونت دارد، وی سازنده مستندی درباره مرگ ندا آقا سلطان در جریان اغتشاشات ۸۸ به نام تقاطع جمهوری (Crossroad) است.

روزنامه‌نگار و مجری شبکه ایرانی پرس تی که یکشنبه هفته گذشته برای دیدار با برادر بیمار، فرزندان و بستگان خود به آمریکا سفر کرده بود اما به ناگاه در فرودگاه بین‌المللی لامبرت سنت‌لوئیس بازداشت و توسط ماموران اف بی ای به مرکز بازجویی در واشینگتن دی سی منتقل شد.

در ۴۸ ساعت گذشته بستگان وی نتوانسته‌اند اطلاعاتی دقیق از علل قطعی بازداشت وی کسب کنند؛ هاشمی در گفت‌وگویی کوتاه با اعضای خانواده از بد رفتاری با وی در بازداشتگاه خبر داده است. او گفته که ماموران آمریکایی به وی اهانت کرده و به اجبار حجاب را از سرش برداشته، دست و پا‌های او را با زنجیر بسته و با وی همانند یک مجرم رفتار کرده‌اند.

امیرحسین رفعتی مسئول بسیج دانشگاه علامه طباطبایی در بررسی این اتفاق گفت: آقای ترامپ واقعیت نظام سرمایه‌داری و لیبرال دموکراسی غرب را در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد. ترامپ کار‌هایی را که رئیس جمهور‌های اسبق آمریکا در پشت پرده انجام می‌داد به‌صورت علنی انجام می‌دهد و چهره واقعی غرب را به نمایش می‌گذراد؛ آخرین نمونه از این موارد بازداشت خانم مرضیه هاشمی است که به وحشیانه‌ترین حالت ممکن انجام گرفت.

وی درباره سکوت رسانه‌های آمریکایی درباره بازداشت «مرضیه هاشمی» افزود: یک نفر که شهروند آمریکا و ساکن ایران برای دیدار خانواده و مسائل شخصی به این کشور سفر کرده است با برخوردی شدید بازداشت می‌شود و این نوع برخورد برخلاف قوانین حقوق بشری آمریکاست و ما شاهد آن هستیم نهاد‌های حقوق، رسانه‌های بین‌المللی و حتی رسانه‌های داخلی خود آمریکا نیز سکوت کرده‌ و واکنشی خاص نشان نمی‌دهند.

وی درباره‌ هم زمانی این اتفاق با ایام فاطمیه تاکید کرد: این اتفاق برای ما تداعی کننده ظلم‌هایی است که به حضرت فاطمه (س) شده است.

رفعتی ادامه داد: از آمریکا مهم‌تر نفوذ فرهنگی جمهوری اسلامی است علاوه بر منطقه شاهد نفوذ فرهنگی غنی ایرانی اسلامی در آمریکا هستیم که یک بانوی مسیحی مسلمان می‌شوند و یک نظام غربی را به چالش می‌کشد و این‌ها با برخوردی سخت می‌خواهند این نفوذ فرهنگی را متوقف کنند.

وی با اشاره به سخن حضرت آقا که فرموده بودند این‌ها احمق‌های فوق العاده هستند، تاکید کرد: بازتاب این خبر از رسانه‌های مستقل و مردم تبلیغ بیشتری برای دین اسلام است، آمریکا از سلاح حجاب می‌ترسد که این گونه برخورد می‌کند و با حجابش او را تحقیر می‌کنند که به طور حتما نتیجه عکس خواهد داشت و نمی‌توانند جلوی نفوذ فرهنگی اسلام در اروپا را بگیرند.

انتهای پیام/

بازداشت «مرضیه هاشمی»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.