سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارن پالیسی گزارش داد؛

آژانس امنیت ملی آمریکا یا آژانس ناامنی ملی؟

فارن پالیسی در گزارشی نوشت آژانس امنیت ملی آمریکا در واقع یک آژانس ناامنی ملی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فارن پالیسی در گزارشی آژانس امنیت ملی آمریکا را یک سازمان جنایی توصیف کرد که توانایی باج‌گیری از شهروندان و دولتمردان در داخل و خارج برای آن بیش از پیشگیری از حملات تروریستی ارزش دارد.

در گزارش این مجله آمریکایی آمده است: سال‌ها قبل از آنکه ادوارد اسنودن مدارک مستدلی ارائه دهد دال بر آنکه آژانس امنیت ملی آمریکا (ان اس اِی) در واقع یک "آژانس ناامنی ملی" است که قوانین آمریکا را نقض و درباره همه شهروندان آمریکایی جاسوسی می‌کند، ویلیام بینی که برنامه جاسوسی ان اس‌ ای را طراحی کرد و توسعه داد، این جاسوسی غیرقانونی و مغایر با قانون اساسی را فاش ساخت.

بینی از آن جهت این افشاگری را صورت داد که ان اس‌ ای از آن برنامه برای جاسوسی درباره آمریکایی‌ها استفاده می‌کرد. چون او فردی شناخته‌شده برای کنگره آمریکا بود، فکر نمی‌کرد برای ارائه این موضوع نیاز به اسناد ان اس‌ ای داشته باشد. اما او دریافت که کنگره هرگز به حرف‌های او گوش نمی‌داد، چون دلیل موجهی برای انکار آن نداشت و این حربه‌ای مهم برای آنهاست تا بتوانند به این برنامه جاسوسی وسیع که به آن‌ها قدرتی مافوق همه در جهان می‌دهد، ادامه دهند. حتی اعضای کنگره ضد دیگران (در کنگره) اعمال قدرت می‌کنند، آن‌ها در برابر قضات دیوان عالی، قضات فدرال و دیگران از قدرت برخوردارند. به همین علت چند ماه قبل سناتور شومر به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هشدار داد که نباید به جامعه اطلاعاتی حمله کند، چون راه‌های متعددی برای مقابله دارد و اهرمی در برابر هر پارلمان و دولتی در جهان است.

نگارنده این گزارش در ادامه آورده است: برای جلوگیری از افشاگری، ان اس‌ ای اکنون برنامه‌ای دارد موسوم به اینکه درباره همکارانت "یک چیز ببین، یک چیز بگو". این همان کاری است که اشتازی (سازمان جاسوسی آلمان شرقی سابق) انجام می‌داد. به همین علت من ان اس‌ ای را آژانس اشتازی جدید می‌نامم. 

از آنجاییکه ویلیام بینی هیچ سندی برای ارائه به رسانه‌ها نداشت، آن افشاگری هیچ پیامدی برای ان اس‌ ای نداشت. به همین علت بود که اسنودن اسنادی را منتشر کرد که ثابت می‌کند ان اس‌ ای هم قوانین و هم قانون اساسی را نقض می‌کند، اما رسانه‌های فاسد آمریکا با "خائن" خواندن اسنودن همه سرزنش‌ها را متوجه او کردند، نه ان اس‌ ای که قوانین را نقض می‌کند.

بینی در توصیف این شبکه جاسوسی توضیح می‌دهد که قرار بود فقط ضد دشمنان خارجی عمل کند و استفاده از آن برای جاسوسی جهانی، آنچنان این شبکه را تحت فشار انبوهی از اطلاعات قرار داده است که از کشف بسیاری فعالیت‌های تروریستی ناتوان است. ظاهرا برای آژانس امنیت ملی آمریکا توانایی باج‌گیری از شهروندان و اعضای دولت در داخل و خارج با ارزش‌تر از جلوگیری از حملات تروریستی است.

در پایان این گزارش آمده است: متاسفانه بسیاری از آمریکایی‌ها کورکورانه به دولت اعتماد دارند و ابزار‌های لازم را در اختیار آن قرار می‌دهند که از آن‌ها در جهت استثمار ما، سوءاستفاده می‌شود. درصد بزرگی از کار‌ها در زمینه علوم و فناوری به جای آنکه در خدمت آزادی مردم باشد، در جهت به بردگی کشاندن آنهاست. اکنون هیچ عذری برای دانشمندان و مهندسان برای بی‌اطلاعی از این امر وجود ندارد. اما آن‌ها بر تلاش‌شان در ساخت ابزار‌هایی برای به نابودی کشاندن آزادی پافشاری می‌ورزند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.