سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل؛

آبگرم قوتور سویی در مشکین شهر ساماندهی می‌شود

استاندار اردبیل گفت: مجموعه آبگرم قوتورسویی در جذب مسافر و گردشگر نقش مهمی دارد، باید این مکان سنتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار داشت: آبگرم قوتور سویی واقع در شهرستان مشکین شهر به دلیل موقعیت مکانی یکی از پتانسیل‌های جذب گردشگر است و باید یک مشاور خوب ظرفیت‌های این منطقه را احصا و برنامه ریزی لازم در راستای ساماندهی انجام شود.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در اجرای طرح‌ها باید در اولویت قرار گیرد گفت: در هر طرحی که جهت اخذ تسهیلات معرفی می‌شوند باید به تناسب ظرفیت تولید و سرمایه گذاری صورت گرفته اشتغال ایجاد کند.

استاندار اردبیل از ایجاد شهرک تخصصی غیردولتی کشت و صنعت مغان خبر داد و اظهار کرد: این شهرک توسط مالک جدید این مجموعه عظیم بدون دریافت ریالی از دولت به عنوان کارخانه‌های زنجیره‌ای تخصصی کشاورزی صنایع تبدیلی احداث می‌شود.

بهنام جو افزود: با ایجاد بستر‌های لازم جهت احداث واحد‌های صنایع تبدیلی کشاورزی و دامداری از صادرات مواد خام کاسته می‌شود و راندمان تولید و ارزش افزوده کالا‌ها افزایش می‌یابد.

وی  تصریح کرد: در بحث مطالعه روستا‌ها باید نسبت به ظرفیت و استعداد منطقه برای مردم و بیکاران شغل تعریف کرد و باید این شغل‌ها شرایط عملیاتی شدن داشته باشند.
رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل از ایجاد کارگاه‌های کوچک در قالب تعاونی‌ها و شرکت‌های وابسته در روستا‌ها خبر داد و گفت: روستا‌هایی که به نوعی به مهاجر فرست تبدیل شده اند باید بسترلازم را با ارایه مشوق‌های اصولی و دادن امکانات اولیه ایجاد کنیم تا جوانان مستعد روستایی به تناسب حرفه‌ای که یاد گرفته اند، در این مجموعه‌ها صاحب شغل پایدار شوند.

بهنام جو جمعیت روستایی را حدود ۲۸ درصد اعلام کرد و گفت: با سنجش تخصص‌های موجود در مناطق روستایی و ایجاد زیرساخت‌های لازم و شغل پایدار در مناطق محروم قطعا مهاجرت معکوس اتفاق می‌افتد.

وی از مشاور طرح مطالعاتی روستا‌های اردبیل خواست نسبت به احصا، تخصص سنجی، ارایه آمار دقیق از تجربیات فرمانداری ها، اهالی منطقه شورا‌ها و دهیاران استفاده کنند.

در این جلسه طرح ۱۱ روستا واقع در شهرستان‌های نمین و نیر به عنوان پایلوت اشتغالزایی توسط مشاور طرح مورد بررسی و جهت تکمیل تحقیقات و رفع نواقص به جلسه‌ای موکول شد.
انتهای پیام/ح

ایجاد شهرک تخصصی غیردولتی کشت و صنعت مغان

برچسب ها: گردشگر ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.