سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همت محققان شیرازی در دستیابی به نانو ذرات شفاف کننده میعانات گازی

رییس بخش نانو سیال حفاری دانشگاه شیراز از موفقیت محققان دانشگاه شیراز در دستیابی به نانو ذرات شفاف کننده میعانات گازی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صباغی رییس بخش نانو سیال حفاری دانشگاه شیراز گفت: پس از ۷ سال تحقیق و مطالعه با کمک گروه پنج نفره موفق شدیم به نانو ذراتی دست یابیم که با آن می‌توان میعانات کدر گازی را شفاف کرد و کیفیت آن را ارتقا داد.

وی با بیان اینکه اکنون بسیاری از میعانات گازی به علت تیرگی و غیرشفاف بودن کیفیت پایینی دارند و در بازار‌های جهانی مشتری پسند نیستند و تیرگی زیاد باعث شده تا برخی چا‌ه‌های استخراج گاز مسدود شوند، اضافه کرد: با دستیابی به این نانو ذرات امکان شفاف سازی انواع میعانات گازی در کشور مهیا شده و این ماده حتی برای شفاف کردن و رفع تیرگی دیگر محصولات صنایع مانند صنعت نساجی هم کاربرد دارد.

رییس بخش نانو سیال حفاری دانشگاه شیراز با بیان اینکه برای رفع تیرگی از گاز استخراج شده نیاز به دستگاهی بود تا هم استحصال گاز قطع نشود و هم دما و فشار گاز کنترل شود، ادامه داد: به همین منظور توانستیم دستگاهی طراحی کنیم که روی چاه‌های گاز قرار گیرد و همه عملیات شفاف سازی را انجام دهد.

وی بیان کرد: هزینه نصب دستگاه و استفاده از این نانو ذرات روی چا‌ه‌های گاز برابر با قیمت ۴۰۰ بشکه میعانات گازی شفاف شده و دارای صرفه اقتصادی بسیار بالایی است.

انتهای پیام/چ

موفقیت محققان شیرازی در دستیابی به نانو ذرات شفاف کننده میعانات گازی

برچسب ها: اخبار علمی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Mah
۱۹:۵۰ ۳۰ دی ۱۳۹۷
هرچند روز يكبار جاده ناقص فراشبند فيروزآباد فارس قربانى مي گيرد...
روز سه شنبه شب هفته قبل برخورد یک دستگاه نیسان و تندر ال90 در جاده جدید ولي ناقص و افتتاح نشده 7 کشته و زخمی بر جای گذاشت.
تعداد 6 نفر از يك خانواده که 2 نفر در دم کشته و يكنفر در بيمارستان براثر جراحت و عدم درمان كامل در بيمارستان فيروزآباد فوت شده و ٣ نفر نيز دربيمارستان شيراز هستند.
روز شنبه نيز با برخورد خودرو پژو و تريلي يكنفر در صحنه تصادف جان باخت...
جاده جدید فراشبند به فیروزآباد به متراژ 25 کیلومتر ، بیش از ده سال است که هنوز تکمیل نشده و هر روز شاهد حوادث تلخی هستیم.
ونكته جالب آنكه مسولان مربوطه پاسخگو نبوده و علت حادثه در دست بررسی نمی باشد