سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقیقت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند/ گلخانه داران، کشیک شبانه را در واحدهای خود برقرار کنند

یک مقام مسئول گفت: با توجه به ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته به کشاورزان توصیه می شود که هشدارهای کشاورزی را جدی بگیرند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه طی چند روز آینده جوی آرام بر کشور حاکم است، اظهار کرد: اگرچه بارندگی چندانی در این هفته نداریم، اما تا پایان هفته ماندگاری هوای سرد در اکثر مناطق کشور برقرار است.

وی در توصیه‌ای به کشاورزان افزود: با توجه به سرما در مناطق نیمه شمالی کشور به کلزاکاران توصیه می‌شود که برای حفاظت از برگ‌های کلزا که به مرحله ۶ تا ۷ برگی نرسیده است، نسبت به آبیاری مزارع و اجرای دستور عمل‌های کارشناسان اقدام کنند.

حقیقت با اشاره به اینکه تا پایان هفته باغداران برای سم پاشی و محلول پاشی باغات خود محدودیتی ندارند، بیان کرد: البته به کشاوران توصیه می‌شود که از هرس باغات خود اجتناب کنند و همواره در مناطق کم بارش نسبت به آبیاری مزارع و باغات خود اقدام کنند.


بیشتر بخوانید: دامداران از چرای دام به حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند/بارش های اخیر تاثیری در جبران خشکسالی ها ندارد


مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به کاهش دمای صبحگاهی به گلخانه داران توصیه می‌شود که علاوه بر تامین سوخت مورد نیاز، کشیک شبانه را در واحد‌های خود برقرار کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه همچنان به طبیعت بدهکار هستیم، تصریح کرد: با وجود بارش‌های مناسب در سال زراعی جدید، تنها بخشی از خشکسالی‌های ۱۱ سال اخیر جبران شده است.

انتهای پیام/

هوای سرد تا پایان هفته در کشور برقرار است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.