سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

آتش نشانی شغل سخت و زیان آور شد

شریعتمداری گفت: بر اساس ماده ۸۶ و ۸۷ قانون کار، شورای عالی حفاظت فنی مسئولیت حفاظت از نیروی انسانی را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی که امروز (یکشنبه سی‌ام دی ماه) برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران ایثار و شهادت طلبی تعدادی از آتش‌نشانان را که در پی وقوع حادثه ساختمان پلاسکو به شهادت رسیدند، مشاهده کردند که این امر بسیار ستودنی است.

وی افزود: براساس ماده ۸۶ و ۸۷ قانون کار، شورای عالی حفاظت فنی مسئولیت سنگینی را در زمینه حفاظت از نیروهای انسانی برعهده دارد.

شریعتمداری عنوان کرد: یکی از مسائل مهمی که در دستور کار این شورا قرار دارد، بررسی سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش نشانی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دو گروه طبقه بندی مشاغل سخت گفت: گروه الف مشاغل سخت و زیان آوری هستند که با بررسی آلاینده‌های محیطی می‌توانند در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرند که ما نمی‌توانستیم آتش نشانی را جزء این دسته قرار دهیم.

وی افزود: در گروه ب مشاغلی قرار دارند که به ذات دارای سختی و زیان هستند و تمامی مشاغل عملیاتی آتش نشانی سراسر کشور که تابع قانون کار هستند، مشمول مشاغل سخت و زیان آور می‌شوند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه این قانون به محض ابلاغ لازم الاجرا است، گفت: ما پیوست مصوبه‌ شورای عالی حفاظت فنی را به همه‌ استان‌های کشور ابلاغ خواهیم کرد و تشخیص مشاغلی که ممکن است در ردیف مشاغل عملیاتی قرار گیرند را بر کمیته محلی و استانی واگذار کردیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار ، آتش نشانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
یاسر
۲۱:۵۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
آتش نشانی شغل حرفه ایی و بسیار سختی است و مثل پلیسها اینطوری نیستند که زیر میزی بگیرند و به مردم الکی گیر دهند
ناشناس
۲۱:۱۳ ۳۰ دی ۱۳۹۷
ناجا چیه پس این همه کشته توی مرز و توی شهر ها میده جزء مشاغل سخت نیست