سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان توسعه و نوسازی معادن اعلام کرد؛

انعقاد ۱۱ توافق برای سرمایه گذاری در معادن کوچک مقیاس

تاکنون ۲۸ درخواست برای مشارکت در سرمایه گذاری معادن کوچک مقیاس از طرف متقاضیان داده شده که ۱۱ مورد آن به صورت توافق نهایی منعقد و امضا شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، برای احیا و توسعه معادن کوچک مقیاس، تاکنون ۲۸ درخواست برای حضور و مشارکت در سرمایه گذاری معادن کوچک مقیاس از طرف متقاضیان داده شده که ۱۱ مورد آن به صورت توافق نهایی منعقد و امضا شده است. از این تعداد، ۲ سرمایه گذار خارجی از کشور استرالیا و اکراین حضور دارند.

همچنین ۴ تفاهم نامه پژوهشی با دانشگاه‌ها و مرکز پژوهشی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در حال نهایی شدن است که هدف آن توسعه فرآوری و پایلوت‌های سیار، بررسی پژوهشی بازار و هماهنگی برای برگزاری دوره‌های آموزشی نیاز محور در راستای تقویت و توسعه معادن کوچک مقیاس و استفاده از فرصت‌های دانشگاهی با تعریف پروژه‌های نیاز محور است.

بررسی‌های آماری و هماهنگی با ۵ استان کشور با تکیه بر مناطق کمتر توسعه یافته و دارای پتانسیل معدنی انجام شده است. همچنین، پردازش اطلاعات مکانی و اولویت بندی به منظور معرفی محدوده‌های مستعد به سرمایه گذاران در حال بررسی و کارشناسی است که به محض آماده شدن نتایج، معرفی این محدوده‌ها به متقاضیان سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

علاوه بر این، ۳ استان دیگر در حال هماهنگی اولیه برای دریافت آمار و اطلاعات اولیه است. در نقشه راه معدن "بند ۴۸ راهبرد ۴ " بر شفاف سازی حمایت‌های دولت از معادن کوچک مقیاس تاکید شده است که حاکی از توجه ویژه به این بخش به عنوان موتور محرک توسعه و اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته خواهد بود.

انتهای پیام/

شفاف سازی حمایت‌های دولت از معادن کوچک مقیاس تاکید شده است

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.