سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نفر اول جشنواره قصه گویی کشور؛

رقبای جدی در جشنواره قصه گویی داشتم

نفر اول جشنواره قصه گویی کشور گفت: امسال قصه گویان توانمندی در جشنواره شرکت کردند و در استان کرمانشاه، نیز رقبای جدی داشتیم که به مرحله منطقه‌ای هم رسیدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، فرانک حیاتى، رتبه اول بخش ملى جشنواره قصه گویی کشور گفت: من ١٧ سال است سابقه قصه گویی دارم و تا به حال چندین بار در جشنواره قصه گویی شرکت کرده ام.

 وی با بیان اینکه امسال دومین بار بود که در مرحله کشوری شرکت می‌کردم گفت:  در سال‌های گذشته، همیشه منتخب مرحله استانی بوده ام و چهار بار نیز در مرحله منطقه‌ای انتخاب شده ام.

وی  گفت: در این دوره نسبت به سال‌های قبل که با لهجه کاملا کردی قصه ام را روایت می‌کردم، تغییر رویه دادم و لهجه کردی را با فارسی آمیختم تا داوران بهتر متوجه قصه ام بشنوند.

حیاتی افزود: چون فکر می‌کردم شاید در دوره‌های گذشته با اینکه قصه ام ترجمه می‌شد، اما داوران آنطور که باید با قصه گویی ام ارتباط برقرار نمی‌کردند.

وی گفت: امسال علاوه بر تغییر در بیان، سعی کردم از زبان بدن هم به شکل جدی‌تر استفاده کنم تا اگر در جایی کسی متوجه منظورم در زمان روایت قصه نمی‌شود با دیدن حرکات بدن، بتواند ارتباطش را با قصه حفظ کند.

 وی گفت: یکی از اقدامات جالبی که در بیست و یکمین جشنواره قصه گویی انجام شد، حضور بازیگران به عنوان داور جشنواره بود در ابتدا تصور می‌کردم که حرفه آن‌ها با قصه گویی دو مقوله جدا از هم هستند و نمی‌توانند آثار را آن طور که باید داوری کنند.

 حیاتی افزود: وقتی در مرحله کشوری آثار توسط این افراد داوری شد، دیدم بر عکس آنچه فکر می‌کردم این کار را خیلی حرفه‌ای و درست انجام داده اند آن‌ها نه تنها قصه‌ها را داوری می‌کردند بلکه موضوعات دیگر همچون زبان بدن، تسلط در زمان اجرا را نیز مدنظر قرار می‌دادند.

وی گفت: این نحوه داوری باعث شد تا تمام توانایی و استعداد قصه گویان در زمان اجرا مدنظر قرار گیرد.



انتهای پیام/ز

 

برگزاری بیست و یکمین جشنواره قصه گویی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.