سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

همکاری هنرمندان تجسمی برای رسیدن به جامعه‌ای عاری از ایدز

دبیر جشنواره روبان قرمز گفت: جشنواره نقاشی روبان قرمز با شعار نسلی عاری از ایدز، مادر سالم، کودک سالم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  جایگاه خاص هنر و ارتباط ملموس میان هنرمندان و مخاطبان آنان در اجتماع و تاثیرات هنر در رشد آگاهی و پیشرفت اهداف بشر دوستانه بهانه‌ای شد تا در آستانه روز جهانی ایدز و میلاد بانوی گرامی فاطمه زهرا (س) و روز مادر، جشنواره نقاشی تحت عنوان «روبان قرمز» با محوریت مادر و کودک و با شعار (نسلی عاری از ایدز، مادر سالم، کودک سالم) در دو بخش رقابتی و حمایتی، اسفند ماه ۱۳۹۷ در برج میلاد تهران برگزار شود.

بهناز پورنگ دبیر جشنواره روبان قرمز درباره نحوه برگزاری این رویداد به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مجری این طرح آموزشگاه هنر‌های تجسمی پویندگان است، در بخش حمایتی، اساتید مطرح کشور به عنوان حامیان جشنواره آثارشان را به نمایش می‌گذارند و در بخش رقابتی هم هنرمندان، آثار خود را در ۵ محور تعیین شده به دبیرخانه ارسال می‌کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره موضوع خاص دارد و خلق اثر با یک موضوع معین ممکن است برای هر هنرمندی امر پرزحمتی باشد، اظهار کرد:«من هم تست میدهم، از سلامت خود آگاه هستم، جامعه‌ای عاری از ایدز و مادر سالم کودک سالم»، از محور‌های اصلی جشنواره روبان قرمز خواهد بود. با توجه به اینکه هر انسانی با امید و انگیزه برای آینده خود تلاش می کند سوژه «امید» را نیز برای خلق آثار در نظر گرفته ایم.

دبیر جشنواره روبان قرمز در توضیح اهداف اصلی این جشنواره گفت: به صفر رساندن تبعیض برای به مبتلایان، مرگ ناشی از ایدز و موارد دیگر، آگاهی همگان نسبت به ویروس اچ آی وی مهمترین هدف ما در این رویداد هنری است.

پورنگ افزود: ممکن است فردی سال‌ها به ویروس اچ آی وی مبتلا باشد و خودش اطلاع نداشته باشد، بنابراین لازم است افراد از سلامت خود آگاه شوند و به موقع تست بدهند، از طرفی با توجه به اینکه شعار جشنواره ما «مادر سالم، کودک سالم» است، اگر مادرانی که درگیر این ویروس شده اند با شناسایی به موقع، تحت درمان بگیرند می توانند نوزادان سالم به دنیا آورند.

وی در پاسخ به اینکه آیا به نظر شما آثار منتخب در نمایشگاه فروخته می‌شود یا خیر، اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای تبلیغات گسترده این جشنواره به کار می‌گیریم، اما در کل فرهنگ سازی برای ما از فروش مهمتر است. همین که مردم اطلاعات صحیح نسبت به این بیماری کسب کنند ما به هدف خود رسیده ایم.

دبیر جشنواره روبان قرمز تصریح کرد: در طول چهار روز نمایشگاه که افتتاحیه آن سوم اسفندماه خواهد بود، کارشناسان و فعالان در زمینه بیماری ایدز پاسخگوی سوالات مخاطبان خواهند بود و قرار است اتوبوس روبان قرمز هم جهت انجام تست رایگان شهروندان در محل مذکور مستقر شود.

وی در ادامه از اساتید و پیشکسوتان هنر جهت حضور در جشنواره تقدیر کرد و گفت: هنرمندان بزرگ همواره الگوی هنرمندان جوان هستند و حضورشان دراین جشنواره بسیار ارزشمند خواهد بود. محمد احصایی، حسین محجوبی، ناصر آراسته، بهزاد شیشه گران، حبیب درخشانی، اسرافیل شیرچی، هادی جمالی، محمد هادی فدوی، امیر احدی، هما خوش بین، منیژه صحی و جمعی دیگر از هنرمندان، آثار خود را در راستای حمایت از بیماران مبتلا به اچ‌ آی وی و ایدز به نمایش می‌گذارند و حضور علی اکبر صادقی را نیز در این جشنواره خواهیم داشت.

پورنگ با بیان اینکه احتمالا برنامه ورکشاپ هنری هم در یکی از روز‌های جشنواره برگزار خواهد شد گفت: کامبیز درمبخش، حبیب درخشانی، هما خوش بین و امیراحدی داوری بخش هنری را برعهده دارند که در صورت رضایت از کیفیت آثار، منتخبی از آن‌ها در کتاب جشنواره به چاپ می‌رسد و به تمام هنرمندان گواهی حضور و به سه نفر برگزیده تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.

وی در ادامه درباره فعالیت‌های آموزشگاه هنر‌های تجسمی پویندگان توضیح داد: شعبه اصلی این آموزشگاه از سال ۷۳ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است. استاد امیر احدی که مدیریت این مجموعه را برعهده دارد، با این شعار که «هنرجویان امروز، هنرمندان فردا» هستند این آموزشگاه را دایر کرده اند.

دبیر جشنواره روبان قرمز افزود: یکی از فعالیت‌های آموزشگاه هنر‌های تجسمی پویندگان، آموزش و ترویج صحیح هنر به صورت حرفه‌ای و آکادمیک است، این مجموعه همواره در راستای امور فرهنگی و اجتماعی فعال بوده و از هنرمندان کم بضاعت حمایت می‌کند.

پورنگ گفت: تاکنون چندین جشنواره هنری را تحت عنوان «پرواز رنگ ها» در دو دوره و جشنواره «رنگ صلح» را نیز به صورت دو دوره متوالی برگزار کرده ایم و اعتقادمان بر این است که همواره می توان از زبان هنر، ارتباط ملموس با مخاطبان خود برقرار کرد و پیام آور مطالب و مفاهیم فرهنگی به یکدیگر بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.