سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوآوری باورنکردنی در دنیای پهپادها؛

اولین پهپاد زیرآبی فوق العاده پیشرفته جهان به بازوی رباتیک مجهز شد+ تصاویر

امروزه پهپاد‌ها تغییراتی فراوان در ظاهر و عملکرد پیدا کرده‌ا‌ند، نوآوری‌هایی فوق العاده‌ که آنها را به وسایلی چندکاره تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان سازنده پهپاد زیرآبی هوشمند تیتان (Titan) که در نمایشگاه فناوری CES لاس وگاس آمریکا به نمایش گذاشته شده است نوعی قابلیت منحصر به فرد به نام بازوی رباتیک به آن افزوده‌اند که امکان گرفتن اشیای کوچک را به پهپاد زیرآبی می‌دهد.

ساخت پهپاد زیرآبی تیتان به وسیله شرکتی چینی به نام Geneinno انجام و با نوعی ابتکار در ساخت آن همراه شده است.
 

از جمله ویژگی‌های فنی این پهپاد می‌توان نفوذ به عمق ۱۵۰ متری از آب، امکان فیلم برداری با کیفیت ۴K و وجود لامپ‌های LED برای روشن کردن فضای پیرامون را نام برد.

ارتباط پهپاد با مرکز هدایت و کنترل که معمولا روی قایق یا ساحل نزدیک دریا مستقر هستند به وسیله یک کابل بلند امکان پذیر است.

یکی دیگر از قابلیت‌های این پهپاد زیرآبی وجود یک محفظه برای قراردادن برخی وسایل کوچک است که غواصان می‌توانند اشیای کوچک را درون آن گذاشته  یا نمونه‌های جمع آوری شده به وسیله پهپاد در محفظه برای پژوهش‌های آتی قرارگیرد.
 

پهپاد تیتان حدود نیم متر طول دارد و وزن آن ۲ کیلوگرم است. سازندگان چینی این پهپاد هنوز قیمت نهایی آن را اعلام نکرده‌اند، اما از این وسیله می‌توان در جریان پژوهش‌های علمی زیر آب استفاده کرد.

منبع:Newatlas

انتهای پیام/
 

پهپاد زیرآبی تیتان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.