سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استخراج سالانه ۱۴میلیون تن مواد معدنی در خراسان جنوبی

۱۴میلیون تن مواد معدنی سالانه در حراسان جنوبی استخراج می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی گفت: طلا، مس، سیلیس، منیزیت، سنگ آهن، زغال سنگ و انواع سنگ‌های ترئینی از مهمترین مواد معدنی استخراجی در خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه این استان یکی از استان‌های مستعد در حوزه مواد معدنی است، افزود: ۱۱ هزار نفر در معادن استان مشغول بکار هستند که ۱۰ درصد شاغلین معادن کشور را در بر می‌گیرد.

معتمدیان با بیان اینکه مهمترین معادن به ثبت رسیده و ذخایر قطعی شده در استان، معادن طلا است، گفت: حدود ۲۰ تن طلای قابل استحصال در ۵ محدوده درشهر‌های خوسف و نهبندان به ثبت رسیده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰ میلیون تن مس، ۷ میلیون تن منیزیت، ۵۰۰ هزار تن خاک‌های صنعتی و بیش از ۶ میلیون تن پتاس قابل استحصال در استان به ثبت رسیده است، افزود: ۵ میلیون تن آهن و حدود ۸۰ میلیون تن انواع سنگ‌های تزئینی هم در استان ثبت شده است.

معتمدیان با بیان اینکه ۷۰ درصد ذخیره زغال سنگ کشوردر استان خراسان جنوبی است، افزود: حدود ۲ ونیم میلیارد تن ذخایر زغال سنگ شناسایی شده و ۷ میلیارد تن ذخایر احتمالی در استان  وجود دارد.

وی از انجام مزایده برای انجام مطالعات اکتشافی و سرمایه گذاری در ۹۰ محدوده استان در امسال هم خبر داد.

انتهای پیام / ط آ

اشتغال ۱۱ هزار نفر در معادن استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.