سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دومین نشست گفتمانی عصر انقلاب اسلامی با موضوع ایران و آمریکا چالش‌ها و تهدید‌ها

دومین نشست گفتمانی عصر انقلاب اسلامی با موضوع' ایران و آمریکا چالش‌ها و تهدید ها' با حضور نماینده هیئت اجرایی جذب دانشکده مطالعات جهان در گرو مطالعات آمریکا برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،فؤاد ایزدی عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان و دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در دومین نشست گفتمانی عصر انقلاب اسلامی با موضوع ایران و آمریکا چالش‌ها و تهدید‌ها گفت: ایران و آمریکا یکی از مطرح‌ترین مباحث رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی هایشان است.

وی با اشاره به اینکه چرا باید با وجود مشکلات کشور از جمله تورم و فقر و بیکاری، آمریکا را مطالعه کرد، افزود: آمریکا کشور بزرگ، پهناور و با جمعیتی چند برابر ایران است که نقاط مثبت و منفی را در خود گنجانده است که در جهان تاثیر گذار است.

عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان و دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه حضور فکری و فرهنگی آمریکا در کشور ما کم نیست، ادامه داد: یکی از نشانه‌های تاثیر گذاری فرهنگی آمریکا در کشور ما کتاب‌های دانشگاهی است که یا ترجمه متون آمریکایی و غربی است و یا نویسنده کتاب متاثر از متون غربی است.
 
ایزدی با تاکید بر اینکه باید از نقاط مثبت آمریکا استفاده کرد و از نقاط منفی آن درس عبرت گرفت، گفت: تاثیر گذاری آمریکا در حوزه‌های علمی و صنعتی در ما قوی نیست، اما در حوزه فرهنگ مضر با تاثیر گذاری زیادی مواجه هستیم.
 
وی با بیان اینکه آمریکا را به دو علت حضور فکری فرهنگی و مباحث سیاسی باید مطالعه کرد، افزود: رابطه ایران و آمریکا تا زمانی که ساختار فعلی جمهوری اسلامی باشد، حل نمی‌شود.

عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان و دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد: برجام یعنی بده و بستان، زمانی که در برجام امتیاز دادیم و به نتیجه‌ای نرسیدیم دلیلش این بود که آمریکا بده را کار ندارد و بستان مد نظر اوست.

ایزدی گفت: در برجام آمریکا دنبال امتیازات بیشتر بود و با خروج خود از آن سعی داشت تا از طریق فشار‌هایی مثل تحریم‌ها کاری کند تا ایران تسلیم و خواهان مذاکره شود.

وی افزود: اصلاح مسیر زمانی صورت می‌گیرد تاعموم مردم متوجه شوند که مشکلات از آمریکاست و بدست آمریکا حل نمی‌شود.

انتهای پیام//ف. ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.